Ik heb een aflossingsprodukt.
Het contract loopt in totaal 20 jaren. Ik heb bij het aangaan van het contract een bedrag vooruitbetaald voor de eerste 5 jaren. In die 5 jaar moet ik bij eventuele afkoop een boeterente betalen. Na deze vijf jaren moet ik maandelijks een bedrag betalen en kan dan elke dag afkopen.
Vandaag heb ik met Dexia contact gehad en werd aan mij het navolgende medegedeeld:
Na 5 jaar wordt bij mij ZONDER ENIGE MEDEDELING VAN DEXIA maandelijks automatisch een bedrag van mijn rekening afgehouden(Automatische incasso is bij het aangaan van het contract reeds verleend).
Kan iemand mij vertellen of de SLV dit nu ziet als een verlenging van het contract(waardoor ik conform de voorwaarden van de SLV geen aanspraak meer kan maken op de claim van de SLV) of niet?
Let wel: DEXIA laat na vijf jaar niets weten en gaat automatisch afschrijven!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat bedoelt SLV met verlengen?
Re: Wat bedoelt SLV met verlengen?
Hoi Wim!
Dat klopt hoor, volgens mij heb jij een spaarlease. Na vijf jaar kun je te allen tijde stoppen, maar de overeenkomst loopt door zolang je niet aangeeft uit te willen stappen. Dat is dus niet verlengen naar nieuwe voorwaarden, maar gewoon conform het oorspronkelijke contract van 5 jaar geleden.
Groeten hoor! Kees
Dat klopt hoor, volgens mij heb jij een spaarlease. Na vijf jaar kun je te allen tijde stoppen, maar de overeenkomst loopt door zolang je niet aangeeft uit te willen stappen. Dat is dus niet verlengen naar nieuwe voorwaarden, maar gewoon conform het oorspronkelijke contract van 5 jaar geleden.
Groeten hoor! Kees