| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat doen na overlijden
-
Peer
Wat doen na overlijden
Mijn schoonvader is onlangs overleden en had contract waarbij maandelijks ca. €225 dient te worden gestort. Contract loopt over 10 jaar af.
Wat te doen? Nu opzeggen of ermee doorgaan?
Wat te doen? Nu opzeggen of ermee doorgaan?
-
L. Blok
Re: Wat doen na overlijden
Beste Peer,
Volgens punt 5 van de Bijzondere Voorwaarden WinstVerDrie-
dubbelaar kan je hier zonder kosten vanaf komen. Let wel,
dit staat vermeldt bij voorwaarde voor WinstVerDriedubbelaar maar ik neem aan dat deze clausule ook geldt bij andere producten. Dit is gauw genoeg na te vragen.
Ik zal de letterlijke tekst hiervan in zijn geheel hieronder weergeven:
5. Indien lessee overlijdt kunnen zijn erfgenamen de over-
eenkomst, ongeacht de verstreken looptijd, naar keuze voort-zetten of zonder kosten beëindigen. Wordt voor beëindiging
gekozen, dan verkoopt Legio de waarden zo spoedig mogelijk
nadat die keuze haar rechtsgeldig bekend is gemaakt. De ver-koopopbrengst minus de (restant-) hoofdsom komt de erfgena-
men toe. Is de verkoopopbrengst minder dan de (restant-)
hoofdsom, dan wordt het tekort kwijtgescholden. Indien er op het moment van beëindiging meerdere soortgelijke lease-
overeenkomsten blijken te bestaan tussen Legio en lessee,
zal de kwijtschelding pas plaatsvinden, nadat deze lease-overeenkomsten ook zijn beëindigd en er na verrekening met de verkoopresultaten van al deze lease-overeenkomsten een te
kort blijkt te bestaan.
m.v.g.
L. Blok
Volgens punt 5 van de Bijzondere Voorwaarden WinstVerDrie-
dubbelaar kan je hier zonder kosten vanaf komen. Let wel,
dit staat vermeldt bij voorwaarde voor WinstVerDriedubbelaar maar ik neem aan dat deze clausule ook geldt bij andere producten. Dit is gauw genoeg na te vragen.
Ik zal de letterlijke tekst hiervan in zijn geheel hieronder weergeven:
5. Indien lessee overlijdt kunnen zijn erfgenamen de over-
eenkomst, ongeacht de verstreken looptijd, naar keuze voort-zetten of zonder kosten beëindigen. Wordt voor beëindiging
gekozen, dan verkoopt Legio de waarden zo spoedig mogelijk
nadat die keuze haar rechtsgeldig bekend is gemaakt. De ver-koopopbrengst minus de (restant-) hoofdsom komt de erfgena-
men toe. Is de verkoopopbrengst minder dan de (restant-)
hoofdsom, dan wordt het tekort kwijtgescholden. Indien er op het moment van beëindiging meerdere soortgelijke lease-
overeenkomsten blijken te bestaan tussen Legio en lessee,
zal de kwijtschelding pas plaatsvinden, nadat deze lease-overeenkomsten ook zijn beëindigd en er na verrekening met de verkoopresultaten van al deze lease-overeenkomsten een te
kort blijkt te bestaan.
m.v.g.
L. Blok
-
Peer
Geachte mevr/hr. Blok,
Hartelijk dank voor uw snelle reactie!
Hartelijk dank voor uw snelle reactie!
-
Peer
toch nog een vraag,
Hoewel er dus geen boeteclausule is, zal bij verkoop van de aandelen verlies geleden worden en is het in het verleden ingebrachte geld voor niets geweest (beleggersrisico, ik weet het..)
VRAAG: Zou het toch nog perspectief bieden om er mee door te gaan, hopende op een verbetering van de beurs?
Wat adviseert u ons te doen?
Hoewel er dus geen boeteclausule is, zal bij verkoop van de aandelen verlies geleden worden en is het in het verleden ingebrachte geld voor niets geweest (beleggersrisico, ik weet het..)
VRAAG: Zou het toch nog perspectief bieden om er mee door te gaan, hopende op een verbetering van de beurs?
Wat adviseert u ons te doen?
-
Maarten
Beste Peer,
Hier is een mogelijkheid om uit het contract te stappen, zoals de heer Blok heeft weergegeven. Waarom zou u in vredesnaam blijven zitten? De schuld die hoger is dan de waarde van de aandelen moet u dan toch ook inhalen! U begint dus in de MIN!
Contract beeindigen is de enige optie!
groet Maarten
Hier is een mogelijkheid om uit het contract te stappen, zoals de heer Blok heeft weergegeven. Waarom zou u in vredesnaam blijven zitten? De schuld die hoger is dan de waarde van de aandelen moet u dan toch ook inhalen! U begint dus in de MIN!
Contract beeindigen is de enige optie!
groet Maarten
-
Flierefluiter
Helemaal met je eens Maarten....
Stap eruit....
Stoppen...Stoppen...Stoppen
Stap eruit....
Stoppen...Stoppen...Stoppen
-
Anneke van Leeuwen
Geachte heer Blok,
Mijn vader is ook overleden en om het contract op te zeggen moet mijn moeder een verklaring van erfrecht overleggen. Klopt dit want dit gaat haar ook ruim EURO 300,00 kosten. Ze schijnen geen genoegen te nemen met een verklaring van overlijden van de gemeente. Graag een reactie hierop.
Anneke
Mijn vader is ook overleden en om het contract op te zeggen moet mijn moeder een verklaring van erfrecht overleggen. Klopt dit want dit gaat haar ook ruim EURO 300,00 kosten. Ze schijnen geen genoegen te nemen met een verklaring van overlijden van de gemeente. Graag een reactie hierop.
Anneke
-
L. Blok
Beste Anneke,
Allereerst mijn oprechte deelneming bij het overlijden van je vader.
Een verklaring van erfrecht wordt wel meer gevraagd en dient er voor dat men kan aantonen dat men de wettige erfgenamen zijn. Als er een notaris is ingeschakeld om de zaken van je overleden vader af te handelen dan kan deze die verklaring zo afgeven. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je via een notaris deze zo verkrijgen. Waarschijnlijk zal bij afhandeling van nog wat andere zaken deze verklaring ook gevraagd worden.
m.v.g. L. Blok
Allereerst mijn oprechte deelneming bij het overlijden van je vader.
Een verklaring van erfrecht wordt wel meer gevraagd en dient er voor dat men kan aantonen dat men de wettige erfgenamen zijn. Als er een notaris is ingeschakeld om de zaken van je overleden vader af te handelen dan kan deze die verklaring zo afgeven. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je via een notaris deze zo verkrijgen. Waarschijnlijk zal bij afhandeling van nog wat andere zaken deze verklaring ook gevraagd worden.
m.v.g. L. Blok