LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat doet leaseverlies nu eigelijk?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
angela

Wat doet leaseverlies nu eigelijk?

Ongelezen bericht door angela »

Wat doet stichting lease verlies nu eigelijk?
Je kunt naar mijn mening alleen gebruik maken van leaseverlies als je de schuld in een keer betaald met je eigen geld. Want als je ingaat op het aanbod van Dexia dan kan de stichting niks meer voor je betekenen. Mijn vraag is nu:bijna iedereen moet toch wel op het aanbod van Dexia ingaan,omdat de meeste mensen niet ineens zo groot bedrag in een keer kunnen betalen, de tweede reden om later niet met een nog grotere schuld te zitten als je de contacten verlengt. Wie heeft dit probleem nog meer en begrijpt nu eigelijk niet wat leaseverlies nu dan nog eenmaal voor je kan betekent en waarom dan lid worden als je toch je schuld niet zelf kunt afbetalen en zo toch gedwongen wordt om op het dexia aanbod in te gaan voor de renteloze lening!

Gerdi

Re: Wat doet leaseverlies nu eigelijk?

Ongelezen bericht door Gerdi »

Niet zo negatief doen Angela ga het forum eens lezen.

joop

Ongelezen bericht door joop »

Leaseverlies doet niets, ze laten je betalen zodat ze voorlopig genoeg geld in kas hebben maar verder is er weinig aktie.
Zoek je aktie dan kan Payback je meer bieden denk ik.

angela

Ongelezen bericht door angela »

Ik wil niet negatief doen maar je hebt toch in feite geen keuze. Ja, oke de keus om niet te betalen en wachten op deurwaarders en incassobureau's, dat is toch ook niet de nette oplossing. En dit raad leaseverlies ook ten allen tijde af. Wat voor mogelijkheden biedt leaseverlies nu eigelijk voor je als je wel op het aanbod van Dexia ingaat?
Helemaal niks naar mijn mening, maar dat is toch raar? De meeste mensen durven niet de stap te zetten om niet te betalen en te wachten op deurwaarders. Of ben ik hier dan echt zo negatief in en laten jullie wel de deurwaarders op je afkomen??

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

Angela,

Ga jij nou maar je bijna ex-collega's bij Dexia lastig vallen ipv mensen hier bang te maken...dat werkt namelijk niet. We zullen nooit betalen.....jammer he?

Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Het Dexia Aanbod is een magere poging van Dexia om het aantal claims te beperken als SLV wint, want je geeft al je rechten op. Niet op ingaan dus. Dan kun je nog beter verlengen op de "oude manier" met behoud van rechten.
De meeste mensen op dit forum zijn inderdaad van mening dat niet betalen de beste oplossing is. Betaal je nl wel dan moet je nog maar afwachten wat je van je geld terug ziet als SLV wint, Dexia bedenkt wel een sterfhuis constructie waardoor er niets meer te halen valt. Met de deurwaarders valt het wel mee, tot nogtoe heeft niemand er melding van gemaakt. Bovendien kunnen ze alleen maar komen met een gerechtelijk vonnis in de hand. De incassoburo's mogen alleen maar dreigen. De meesten van ons gaan (aangetekend) in correspondentie met Dexia. Als je een brief van een incassoburo krijgt zou je daarnaar kunnen verwijzen.
Maar je moet toch echt eerst wat meer lezen op dit forum. Hier een paar topics:
-incassoburo of deurwaarder?
-voorbeeldbrief
-mijn brief n.a.v.
-contract rechtsgeldig als...
-eega's niet meer betalen!

Lea

Ongelezen bericht door Lea »

Agnes,

Ik volg dit forum pas een paar weken wat ben jij goed bezig.

Lea

Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

bedankt, leuk om te horen eh lezen bedoel ik!

peter

Ongelezen bericht door peter »

Agnes ik volg dit ook al een tijdje en ik ben het mee eens dat dexia bang maakt en zoveel mogelijk binnen wil halen. Incasso en deurwaarders zolang je brieven terug stuurt aangetekend kunnen ze niet zoveel. Wat ik wel doe is het maandbedrag op een spaarrekening zetten. Voor de zekerheid maar we winnen en ze hebben ons nog niet gebeld wat ik ook veel hoor.
Peter

Gesloten