| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wat te doen.... afloop contract 28 mei 2003
-
Menno
wat te doen.... afloop contract 28 mei 2003
In mei 1998 heb ik een multiplier effectenlease afgesloten. Destijds fl. 32.000 ingelegd als vooruit betaalde rente. Looptijd van de overeenkomst 5 jaar. Dus nu op 28 mei loopt het contract af. Het aanbod van Dexia is het houden van de aandelen, ABN, KPN, ING, Kon. Olie, TPG maar dan wel opnieuw € 32.000 storten of de aandelen verkopen maar dan moet ik nog een restschuld betalen van € 14000,-. Welk advies geven jullie mij... en wie heeft er ervaring met Dexia met betrekking tot de afloop van een contract. Graag reactie... !!!
-
el
Re: wat te doen.... afloop contract 28 mei 2003
Ik zou onder protest je restschuld betalen en je aanmelden bij een van de stichtingen, het aanbod accepteren is afzien van je juridische rechten.
-
Sara Etty
Denk er alleen wel aan dat je, indien je de verjaringstermijnen laat verlopen, een beroep op dwaling in verweer uitsluit, want als je hebt betaald kun je niet meer worden aangesproken door Dexia en kom je niet meer in de positie van verweer terecht. Dan laat je dus een mogelijk belangrijke rechtsgrond vallen. Niet betalen en niets doen is aan de andere kant geen optie, want daar krijg je gedoe met incasso mee en dat is vervelend, al kun je daar vervolgens niet op reageren en daarmee laten aankomen op een procedure waarin je dwaling als verweer aanvoert. Je kunt ook met hulp van een advocaat nu vernietiging inroepen wegens dwaling.
-
Hennie
Hoi Menno, Gisteren heb en brief aan Dexia verstuurd dat ik mijn restschuld ga betalen maar wel ondervoorbehoudt van al mijn rechten ik heb 12.000 restschuld, mijn echtgenoot had niet meegetekend toen ik het contract afsloot. Na wel 6 aangetekende brieven te hebben verstuurd en lid van eegalease en legio ben ik geen stap verder. Krijg alleen maar herrineringen en een sort dreigbrieven ik vindt de grond te heet onder mijn voeten worden. Wel heb ik hun geschreven dat ik het bedrag nooit in een keer kan vodoen dus een maandelijse aflossing van wat ik in de afgelopen jaren ook heb betaald ben benieuwd op reactie. Veel sterkte met je beslissing.