LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
bos078

Wat te doen?

Ongelezen bericht door bos078 »

Ik realiseer me dat mijn leed niet zo erg is als menigeen die hier het nieuws over Legiolease/Dexia volgt maar toch....
Heb zelf een contract bij Dexia en na 5 jaar kan ik boetevrij stoppen. Het blijkt zelfs dat ik nog een kleine winst overhou ook!
Bij het stopzetten middels de beeindigingsbrief welke ik van Dexia heb gekregen doe ik volgens mij afstand van verdere stappen waardoor ik mijn inleg over die 5 jaar kwijt ben.

Nu weet ik dat de inzet van o.a. Stichting Leaseverlies ook een tegemoetkoming/terugbetaling van (een deel van) de inleg is.

Mijn vraag is nu "Is het verstandig om nu op te zeggen" en de inleg als verloren te beschouwen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Jan

Re: Wat te doen?

Ongelezen bericht door Jan »

Dat advies kan niemand u geven. Wat het resultaat van de stichting Leaseverlies gaat worden, is ook niet te voorspellen. Mocht het richting de uitspraken van DSI gaan dan blijft er toch nog een gedeelte van de restantschuld van de gedupeerden over.

Mijn persoonlijke inschatting is dat de terugbetaling van de inleg een niet te realiseren standpunt zal blijken te zijn. Behqalve dan voor de Eegaleasers die m.i. een goede zaak hebben.

Als ik in uw schoenen zou staan, zou ik de gelegenheid te baat nemen om nu zonder verdere schade uit te kunnen stappen. Hoewel de beurzen zich ietwat aan het herstellen zijn, blijft het tevens een gok om daar verder op te speculeren. Zoals inmiddels is gebleken, gaat het ten slotte om bijzonder risicovolle producten.

Geen verlies is ook winst!

Jan

Gesloten