LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat vinden jullie dat Dexia nu maart 2004 het beste kan doen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Wat zou Dexia volgens jou moeten doen?

Onmiddelijk de mensen het geld teruggeven en via de media haar excuses aanbieden.
18
56%
Een compromis sluiten met CGA (bijv: kwijtschelding restschuld, rentebetalingen blijven voor de bank)
9
28%
Verschil maken tussen bewuste leasebeleggers en mensen die om de tuin zijn geleid; en alleen die laatste groep hun (volledige) geld teruggeven.
1
3%
Het is voor mij (onmenselijk) om me in de schoenen te doen voorstellen van de directeur van Dexia Bank N.V.
0
Geen stemmen
ik zou Dexia bank onmiddelijk verlaten, en een ander het laten uitzoeken.
0
Geen stemmen
Ik zou verder gaan op de huidige voet (mensen houden aan het contract)
1
3%
een goede oplossing vinden tussen de (gedupeerde) leasebeleggers enerzijds en de aandelenhouders anderzijds is (bijna) niet mogelijk.
0
Geen stemmen
Ik zou het aan de rechter overlaten, die moet maar uitzoeken wie nu wat "fout" heeft gedaan of (juist) niet.
2
6%
Andere mening toegedaan.
1
3%

Totaal aantal stemmen: 32

justice man 007

Wat vinden jullie dat Dexia nu maart 2004 het beste kan doen

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Wat vinden de gedupeerde zelf wat dexia het beste kan ondernemen, om de gehele gang van zaken zo goed als het mogelijk nog gaat op te lossen?

Stel jij was directeur van Dexia wat zou je dan doen, rekening houdend dat Dexia een beursgenoteerd bedrijf is en ook verantwoording moet afleggen aan de (groot) aandelenhouders.

croosjes

Re: Wat vinden jullie dat Dexia nu maart 2004 het beste kan doen

Ongelezen bericht door croosjes »

ben jij een onderzoek aan het starten voor dexia of zo.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

justice man 007

Nee ben geen Dexia medeweker of ingehuurde voor Dexia.

Gewoon voor mezelf de meningen peilen

m.v.g. justice man 007

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

50% voor de mensen hun geld teruggeven en excuses aanbieden is wel leuk, maar natuurlijk niet reëel en ja, de directeur moet de aandeelhouders ook tot vriend houden, dus iets in de geest van restschulden kwijtschelden. Ik zou het meteen accepteren i.p.v. een jarenlange strijd aan te gaan, wat toch ook je leven grondig verziekt.

trudy

Met uitzondering van eegaleasers, die dienen al hun geld terug te krijgen. Daar heeft de bank gewoon een ongelooflijke blunder begaan, zonder dat ze het in gaten hadden.

Overigens, ik ben dus geen eegaleaser.

trudy

Maar dan wel op korte termijn. Ben bang dat, als ze dat eerst over een aantal maanden doen, omdat ze misschien in gaan zien dat ze teveel procedures gaan verliezen (wat ik wel hoop natuurlijk) en water bij de wijn MOETEN doen, er dan teveel emotionele schade is ontstaan en veel mensen doorgaan tot het bittere end.

trudy

Nou, dit had ik allemaal wel in één topic kunnen zetten, maar ja, ik typ sneller dan ik denk :lol:

trudy

Hier komt er nog één:

Wat betreft de mensen die hun overwaarde van hun huis in leaseproducten hebben zitten, denk ik wel even anders. Daar gaat het toch om heel veel geld. Die zijn gewoon totaal geruïneerd. Daar moet een andere oplossing voor komen. Ik weet hier overigens niet genoeg van omdat ik zelf een "eenvoudige" Verliesverdriedubbelaar heb en me daar niet echt in verdiept heb.

justice man 007

Niet alleen eagaleasers, ook studenten, werklozen, arbeidsongeschikten die ze bewust een contract hebben geadviseerd moeten ze in mijn ogen volledige schadevergoeding geven!

Ik was op het moment van afsluiten student, iedereen aan wie ik me verhaal heb verteld geeft hetzelfde aan--> hoe kunnen ze een student in hemelsnaam een lening versttrekken van meer dan tienduizend euro???Ook arbeidsongeschikten en langdurig werklozen hebben nauwelijks zekerheid op vaste financiële inkomsten, waardoor een contractuele relatie aangaand met deze groepen wel tot problemen moest leiden. Dexioa had deze groepen mensen moeten beschermen door geen contract met ze moeten aangaan ook al zouden ze dan provisies mislopen ZORGPLICHT!!!
Omdat een BKR- registratie niet aangeeft of betreffende cliënt wel in staat is te blijven betalen, was op basis van alleen een positieve BKR- registratie de mensen te toetsen ONVOLDOENDE!!!Derxia had ook moeten toetsen/ navragen of de cliënt in loondienst was, zo ja wat het gem. per maand netto verdient, of ze een vast contract hadden voor onbepaalde tijd of bijv. via het uitzendbureau werkten, of ze student waren, arbeidsongeschikt etc.
Kijken of betreffende persoon wel beleggingservaringen heeft en daarmee ook bekend was met de specifieke hoge risico's van aandelenlease.

Op basis van o.a. bovenstaande gegevens acht ik een vernietiging van de contracten van studenten, werklozen, arbeidsongeschikten en minderjarigen zowieso al vernietigbaar.

Als student heb ik me dan ook al beroepen op o.a. bovenstaande gronden en acht ik het contract als nooit bestaan te hebben, heb per direct de betalingen gestopt en zal via de rechter dexia binnen afzienbare tijd dagvaarden.

Ik ben van mening dat je voor een niet geacht bestaande contract ook niet meer hoeft te betalen maar dat je juist geld te goed/ te vorderen hebt (van Dexia Nederland N.V.)

m.v.g.

justice man 007

justice man 007

even onder de aandacht houden; misschien kan dhr. Oosting van CGA hier iets mee.

m.v.g.

justice man 007

justice man 007

Wie zou graag in de schoenen van de Dexia directeur willen staan?
En als je dat wilt; waarom?

Iemand hier een mening over;

m.v.g. justice man 007

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 »

Dat is een poll in een poll. Ik zou een nieuwe aanmaken als ik jou was. :shock:
Ilse

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

Na het laatste schandaal van Du Perron is een bom gelegd onder de bemiddelingspoging van het CGA.

Het CGA dient eerst opheldering te verschaffen over de vermeende belangenverstrengeling van Du Perron alvorens er van enige compromis sprake kan zijn.

Mvg Pieter

justice man 007

Welke rollen/ functies beklede die Du Perron eigenlijk Pieter?

m.v.g.

justice man 007

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

Du Perron is/was voorzitter bij het DSI en bepaald mede de uitspraak bij het DSI.

Du Perron is lid van geschillen commissie aandelenlease (CGA) en heeft dus invloed op de bemiddelings poging van het CGA.

Du perron is op dit moment te vergelijken met een "rechter" die zijn eigen wetten schrijft.

PB heeft inmiddels een schrijven gestuurd naar het CGA. Brief is te lezen op de website van de vereniging. Wordt vervolgd.

Mvg Pieter

justice man 007

Beste Pieter,

Ik zal meteen eens gaan kijken op de site van pay-back, krijg echt de indruk dat daar gewerkt en meegedacht wordt.
Kortom; pay-back heeft me positief verrast en dat terwijl ik in eerste instantie huiverig was (heb ook gestemd op doe het liever zelf);
Achteraf had ik pay-back me stem best gegunt!

Compliment,

En ga vooral door mensen

m.v.g.

justice man 007

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Ondanks vele varianten op dit forum, behoren wij wel rechte koers te houden wat betreft de zaak. Wanneer er gesteld wordt in de schoenen van Dexia's directeur te staan en wat men gedaan zou hebben, is een duidelijke teken, dat men niet meer beseft wat hier gaande is!
Er is zonder meer op malafide wijze geld uit de zakken van de mensen geklopt door de WVD, die nooit één cent opgebracht zou hebben maar uitsluitend onrechtmatige schulden! Hoe kan je dan in zulke schoenen gaan staan? Even belachelijk zal het ook zijn, indien je tegen de dief zegt, je heb me bestolen, maar je mag een deel behouden!
Normaal zal het zijn dat je eenvoudig zegt geef terug wat je niet toekomt al de bijkomstigheden is poespas!
Veel mensen op dit forum zijn dol gemanipuleerd van breng me aub niet naar de slachtbank, hier pak alles maar af. Doet mij denken aan files van mensen moe, moedeloos, willoos, machteloos en de gaskamers; een pure uitwerking van het gevolg van machtsmisbruik!
Laten wij de zaken, gezond en recht door zee houden: zij hadden gestolen, het geld moet terug aan de gerechtige eigenaars en iedere afwijking van deze regel is fout!

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

het wordt steeds erger die topic's van 007,gedupeerde trap hier toch niet in.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

justice man 007

Na zoveel kritiek op mij Croosjes dan even het volgende:

Op elke nieuw bericht reageer je wel om de naam van jou opgerichte stichting te promoten, om die reden doe je ook steeds (1 van de) topics stichting ….. opgericht naar bovenhalen.

En dan ga je mij verwijten dat ik reclame maak voor iets?

Waar zou ik reclame voor moeten maken??!

Ben géén medewerker van 1 van de bedrijven die hier dagelijks worden afgeschilderd als dubieus, maffio etc. etc., ben bij géén enkele stichting/ vereniging actief, misschien wel in heden maar tot op heden nog niet.

Verder ben ik alleen lid van SLV en dat al sinds mei 2002.

Dus voordat je kritiek gaat uitte kijk eerst eens naar jezelf; je lijkt wel een wandelend reclameblad voor je eigen stichting.

m.v.g. justice man 007

Gesloten