LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wel maar betalen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
joo

wel maar betalen

Ongelezen bericht door joo »

ik ga toch maar in op het aanbod,heb een schuld van 12000 euro,doe een rentelose lening.
heb gehoord dat een deurwaarder wel degelijk beslag kan leggen.
tegenwoordig kan een deurwaarder het aanvragen en kan hij dezelfde dag nog een gerechtelijk uitspraak krijgen,dan is het aan mij de taak om maar het tegendeel te bewijzen,ondertussen ben je wel je spullen kwijt en moet je ook nog eens de incasso kosten betalen die 15 procent van je schuld is.
daarbij als leasverlies wint dan zal je zelf ook nog eeens moeten procuderen,en als je dat ook nog eeens verliest dan zal je ook weer de rente en de kosten moeten betalen van die rechtzaak.
zie ik dit verkeerd en is er maar een hele kleine kans om het te winnen?
volgens mij zou ik me nog erg in de vingers kunnen snijden
als ik niet op het aanbod inga.
weet het ook niet zeker maar volgens mij weet niemand het.
groetjes joo

appie

Re: wel maar betalen

Ongelezen bericht door appie »

zou ik ook maar doen

wil

Ongelezen bericht door wil »

?

info

Ongelezen bericht door info »

betaal maar lekker dan krijgen wij meer.

Rick

Ongelezen bericht door Rick »

Lijkt mij ook niet onverstandig. Ik heb mijn verhaal met dezelfde argumenten gisteren uiteengezet onderwerp " verstandig?" (geen reakties) Ik kan mijn forse restschuld best blijven betalen middels een renteloze lening, al zijn de druiven uiteraard erg zuur. Maar met die gedachte is toch een stuk beter te leven dat met het beeld van deurwaarders, advocaten, jarenlange onzekerheid en misschien wel veel hogere extra kosten. Mijn kontrakt loopt over een jaar af, te verwachten restschuld 15000 (111,37/maand), maar ik denk dat ik toch maar op het aanbod in ga.... of zie ik toch iets verkeerd?

Joost

Ongelezen bericht door Joost »

Nee Rick, je ziet het goed. Betalen is het meest verstandig. Je krijgt anders geheid gedonder, hoe 'sterk' je ook denkt te staan.

dhr.a de croos

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

rick,Betalen is een keus die niemand voor jou kan doen.Maar je geeft wel een recht uit handen als je het via dexia doet en anders moet je het onder protest doen,met je hypotheekoverwaarde of lening elders

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Rick, je moet dat besluit uiteindelijk zelf nemen, maar ik zou dat niet overhaast doen. Ik begrijp best, dat je bang bent. Leef je met een partner (Eegalease?). Waarom ga je niet praten bij een bureau voor rechtshulp, voordat je je besluit neemt.
groeten,
Henk

Henk Weser

Ongelezen bericht door Henk Weser »

Joo, sorry dat ik je verwarde met Rick. Excuses gelden ook voor Rick.

anke

Ongelezen bericht door anke »

Accepteren betekent in ieder geval duidelijkheid, dat gevoel kan ik me voorstellen. Zekerheid zou ik ook graag willen hebben, maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat ons tekort is gedaan. Ik ben gewoon beduveld. Er is op een goedkope manier met mijn gebrek aan kennis omgegaan.
Als ik een lening (van 30.000 euro) aan had willen gaan had elke bankbediende mij kunnen vertellen dat ik die op basis van mijn inkomen absoluut niet zou kunnen krijgen. Nu is mij over de post iets door de strot geduwd onder valse voorwendselen en zou ik accoord moeten gaan met een regeling? Dat zou voor het bankwezen wel erg snel verdiend zijn. Misleiding blijft misleidifng. Ik beging steeds strijdbaarder te worden.

info

Ongelezen bericht door info »

als je eegalease bent is er geen contract meer en Dexia aan zet Laat je niet overdonderen maar zoek goede informatie Dit kan bij een advokaat gratis Orienterend gesprek van 1/2 uur Ook een notaris kan eventueel advies geven is altijd gratis bij de notaris betaal je alleen maar de aktes en overeenkomsten advies is altijd gratis.

Info

Gesloten