LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WEL of NIET zelf een rechtzaak aanspannen tegen Dexia/Legio?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sea

WEL of NIET zelf een rechtzaak aanspannen tegen Dexia/Legio?

Ongelezen bericht door Sea »

Beste medemensen,

Inmiddels heb ik contact met een advocaat die verstand van zaken heeft. Er is een aanbod gedaan om deze zaak voor 4800 euro voor mij aan te vechten.

[mail]
.... Dat betekent dat ik met u wil afspreken dat ons kantoor voor de behandeling van de gehele zaak in eerste aanleg maximaal € 3.800,= inclusief kantoorkosten en BTW aan honorarium in rekening brengt. Daar komen wel nog de kosten bij zoals ik u deze onder heb geschetst: griffierecht, deurwaarder, procureur, maar dit is niet zo heel erg veel.[eigen commentaar: kosten rond de 1000 euro]
....
Uitspraak binnen 1 jaar te realiseren....
....

[einde mail]

Wie kan mij advies geven? Houdt er wel rekening mee dat dit bedrag speciaal is EN het bedrag niet de rechtzaken die erna (hoger beroep en cassatie) dekken.

Graag uw commentaar...

groeten,

Sea

Rob

Re: WEL of NIET zelf een rechtzaak aanspannen tegen Dexia/Legio?

Ongelezen bericht door Rob »

Hallo Sea,

Waar ik benieuwd naar ben is of die advocaat jouw enige (hoeveel) kans van slagen heeft gegeven. sta je sterk?

Daarbij vind ik wel het zonde dat jij alleen dat bedrag moet opbrengen. Heb je er niet aangedacht om lotgenoten te vinden met gelijkwaardige omstandigheden die kunnen meebetalen en meeprofiteren?

Is die advocaat zeker van zichzelf? dan wil ik misschien wel meedoen; ik heb 3 verschillende aandelen lease contracten die mij nu fataal geworden zijn.

Anoniem

Ongelezen bericht door Anoniem »

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Dexia werkt aan een z.g. tweede aanbod. Dit aanbod gaan ze haar Legio Lease klanten aanbieden op een juridisch “strategisch” moment. Dit aanbod zal vele malen beter zijn dan het huidige aanbod. Niets tekenen dus, maar rustig afwachten!

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Hoe betrouwbaar is 'betrouwbaar'? Eerst zien, dan geloven. En dan, ik zet altijd vraagtekens bij e-mailadressen met 'dexia' voor het @-teken. Maar, uiteraard, ik teken niks en zend ook niks terug.

Gesloten