De zorgplicht van effecten instellingen staat van oudsher in het Burgerlijk Wetboek.Wat houd dit in?
Een financiele bijsluiter is verplicht voor zogenaamde complexe effectenlease constuctie's.
"Ken u klant"-regel dit houdt in dat een effecten instelling zoals dexia zich voorafgaand aan de dienstverlening moet verdiepen in de finaciele positie,beleggingservaring van de particuliere belegger teneinde te voorkomen dat een belegger te grote financiele risico's neemt.
Het opstellen van een beleggersprofiel.
Vooraf handelen in belang van de client voorang geven boven eigen belang.
Verstrekken van zodanige info over de aangeboden effecten diensten en producten zodat de client een goed oordeel kan vormen.
Ik (ook de pineut, mijn wvstvrdrieddblr loopt tot april)adviseer u de politiek te informeren over wat ons aan gedaan wordt door dexia,correct te blijven en achter de S.L.V.te blijven staan en hopen op een goede afloop.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Weleens van Zorgplicht gehoord?Even lezen dan!
Re: Weleens van Zorgplicht gehoord?Even lezen dan!
Goed stukje Hans, ik heb nooit geen financiële bijsluiter gekregen. Alleen een foldertje met mooie belofte over de te ontvangen uitkering. Beleggersprofiel ???? daar hebben ze bij Dexia nog nooit van gehoord. Groet van Jane
Hans,
Zeer geruststellend om te lezen dat het zo in het BW staat.
Dat geeft tenminste hoop! Laat de moed dus niet zakken mensen.
Zeer geruststellend om te lezen dat het zo in het BW staat.
Dat geeft tenminste hoop! Laat de moed dus niet zakken mensen.
De financiële bijsluiter is pas verplicht per 01-07-2002.
groet Maarten
groet Maarten
Hallo Jane,Ik heb dit bericht in een hele brief aan div politici gestuurd persoonlijk, het lijkt mij het beste dat alle deelnemers dit doen je kunt via tweede kamer.nl een heleboel e mail adressen vinden van de leden .
Als we de politiek mee hebben komt het misschien nog wel eens goed.
Als we de politiek mee hebben komt het misschien nog wel eens goed.