LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is er eerder uitgestapt?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Yvonne

Wie is er eerder uitgestapt?

Ongelezen bericht door Yvonne »

De koersen dalen nog steeds gigantisch. In een dag tijd bijna 3000 euro!
Zijn er mensen zo verstandig geweest om er eerder uit te stappen?
Wie heeft hier ervaringen mee en wat kost dit aan boeterente extra aan Dexia.
Was mijn man er maar in april maar uitgestapt. Toen was het verlies slechts 356 euro bovenop de betaalde rente, nu is die opgelopen tot ruim 12000 Euro plus de te betalen rente.
De beurs blijft maar zakken en volgens het contract is het ook toegestaan er met boeternte erder uit te stappen.....mar hoeveel bedraagt dat?

ja

Re: Wie is er eerder uitgestapt?

Ongelezen bericht door ja »

Ben er in Nov. 2002 uitgestapt, boeterente was 50% over de 30 resttermijnen.

Harrie

Ongelezen bericht door Harrie »

Hallo Yvonne,

Ik heb mijn contract 7,3 jaar voor de afloopdatum beeindigd.(deze is 10 jaar, korting kado)
De boeterente was 50% van de rente over de nog resterende maandtermijnen plus daar bij opgeteld het koers(winst).
In mijn geval moest ik nog 19000 euro bijbetalen.
Eerst moet je naar Legio bellen en vragen voor een Po Forma
berekening.
Als je dit ondertekend en terugstuurd krijg je een eindafrekening, nu staat het dus stop.
Op deze eindafrekening staat precies wat je winst/verlies is.
Hier vermelden ze ook dat de aandelen zijn verkocht en wat ze nog op hebben gebracht.
Deze eind afrekening heb ik bij al mijn Legiotoestanden zitten en was eigenlijk niet van plan om te betalen.
Nu kan het verlies niet meer Meer worden maar ook niet minder.
Nu hoeft ik dus die maandelijkse termijn van 230 euro niet meer te betalen.
Ik moet je wel meedelen dat dit erg prettig is.
Nu kan ik s'nachts weer slapen, dat kon ik daarvoor zomaar de halve tijd omdat ik bang was dat het verlies nog vele malen groter werd.
Met dat koersverlies kan ik nog leven, maar van die 230 euro in de maand wordt ik niet vrolijk van.
Met de gedachten dat ik nog 7.3 jaar iedere maand 230 euro moet betalen, en dan over 7.3 jaar nog de kans hebben dat de aandelen niet aan het aankoopbedrag zijn gekomen en dus nog eens moet bijbetalen, word ik ziek.
Als je er onder schrijft (Proforma) dat je de betaling onder protest en onder voorbehoud van alle rechten doet, verspeel je je rechten niet !!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten Harrie

Yvonne

Er vervroegd uitstappen is dus momenteel goedkoper dan doorgaan!
En....je behoudt je rechten!
Ik ga gelijk de vraag aan Legio (Dexia) voorleggen of dit momenteel nog zo is.
Bedankt.

mike

Ongelezen bericht door mike »

ik ben net er uit gestapt 2 maanden voor beindiging vh contract,3 jaar geleden alles vooruit betaald moet nu toch nog een boete rente betalen onbegrijpelijk 3x 125 euro,en dan ook nog eens 88 euro dividend die zij zouden mislopen.Nu het vreemde niet alleen deze vooruitbetaalde rente nog eens betalen maar dat dividend,vele bedrijven keren dit jaar geheel niets uit ,waarom dan ik 88 euro terug betalen????? schuld totaal 14000 euro mike

Yvonne

Ik heb een e-mail gestuurd naar [email protected] met de vraag of zoiets ook optioneel kan en zo ja, hoe lang zo een optie duurt.
Ik heb ook gevraagd hoeveel tijd eroverheen gaat voordat je van hun antwoord krijgt als je eerder uit wilt stappen.

Eerder heb ik ook al gecorrespondeerd met hen omdat de koersen lang niet altijd up-to-date gehouden worden, natuurlijk vooral niet met grote koerskelderingen. Tot nu toe kreeg ik keurig netjes de volgende dag al bericht.

Nu heb ik dus nog steeds niets gehoord, terwijl dit een van de mogelijkheden is die het winstverdriedubbelaarscontract ons biedt. Als het dus om voor ons belangrijke dingen gaat, geven ze gewoon niet thuis.

Opvallend is ook dat als je de koersen via NOS Teletekst, Pagina: 520-01 volgt, de beursgang aan het eind van de dag altijd wat gunstiger is als smorgens vroeg tot een uur of 3. Dexia berekent gemiddelde koersen omdat zij op verschillende tijden in- en verkopen.

Zij zorgen er op deze manier voor dat de koersen wel degelijk somberder staan dan in werkelijkheid aan het eind van de dag.
We hebben zelf een rekenformule gemaakt en komen daarmee vrijwel altijd iets gunstiger uit dan het website www.legio.nu

Yvonne

Zijn er ook recentere vorbeelden?

joop

Ongelezen bericht door joop »

Mijn winstverdriedubbelaar is vorig jaar al afgelopen.(met verlies uiteraard) Begin 2001 wou ik er uitstappen en de aandelen overnemen en heb Legio hier over geschreven. Dit werd mij met klem afgeraden omdat ik dan 5% boeterente zou moeten betalen. In de brief stond letterlijk "Bij vroegtijdige beeindiging wordt de constructie van de Winstverdriedubbelaar ondermijnt, waardoor de winst niet verdrievoudigd kan worden uitgekeerd".
Ik heb deze brief natuurlijk bewaard, misschien komt hij nog eens te pas.

Jonas

Ongelezen bericht door Jonas »

Yvonne je begint vervelend te worden. Moet je nog niet naar bed ?

Jan.H,

Ongelezen bericht door Jan.H, »

Harry. als korting kado nog zo lang loopt is het zeker niet
zo dat het met deze lage koersen goed (juist)_ is uit te stappen gezien de hoge afkoop in jouw geval 19000 Dat is ook
meer dan 200 per maand (7 en een half jr.)+ renteverlies en geen evenueel
dividend Maarten heeft er eens een gedegen doorrekening van gemaakt,maar ik kan het niet meer vinden.

Okidoki

Ongelezen bericht door Okidoki »

Yvonne, bekijk mijn bericht maar!

Harrie

Ongelezen bericht door Harrie »

Hallo Jan H,

Daar heb jij wel gelijk in, maar als ik het nu afkoop ben ik van heel de zooi af.
Het kost mij welliswaar een hele hoop geld, maar nu weet ik wel waar ik aan toe ben.
Het kan ook nog zijn dat de koersen in deze 7 jaar niet of niet genoeg aantrekken met als gevolg dat ik na die 7 jaar toch nog een grote restschuld overhoud.
Met deze gedachten kan ik geen 7 jaar rondlopen want dan weet ik nu al, dan wordt ik harstige gek.
Misschien is het wel heel stom, maar ja over 7 jaar weet ik het.
Dan denk ik misschien had ik nu toch maar doorgegaan.
Toch bedankt voor je reactie.
Maarten had het erover dat je beter zelf kunt beleggen, dan ben je flexibeler.
Hier zit ik hard over te denken, ik zou zeggen als ik nu nog voor een paar duizend euro goedkope aandelen koop kan het nooit meer als die paar duizend euro kosten.
Maar je kunt wel veel aandelen, kopen dus kan je toch veel winst maken.
Alleen ik ben er wel een beetje bang voor dat het weer fout gaat.
Maar ja dan nooit zo erg als bij legio lease, ik zou graag mijn verlies weer een beetje verminderen.

groeten Harrie

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

Ik niet.

Gesloten