LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie kan ons adviseren?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
TH en MK

Wie kan ons adviseren?

Ongelezen bericht door TH en MK »

We zijn afgelopen vrijdagmiddag achter een heel groot probleem gekomen:

Momenteel hebben we een huis gekocht, alles is al bijna rond, en nu blijkt dat we geen hypotheek kunnen krijgen omdat er gebleken is dat wij geen hypotheek kunnen krijgen omdat we bij het BKR geregistreerd staan met een schuld van € 84.000,-

Het blijkt nu dat we keihard belazerd zijn onze persoonlijk financieel adviseur (
Mijn vriend had 2 jaar geleden geld over, namelijk 35.000 gulden, dit wilde hij op een verstandige manier beleggen,
omdat we zelf er niet zo veel verstand van hebben om dit op een goeie manier te doen, hebben we aan onze financiële adviseur gevraag om ons hierbij te helpen. Hij doet al 8 jaar al onze financiële zaken!

Onze adviseur had een mooi plan om het geld de 35.000 gulden te beleggen in een triple effect van Bank Labouchere.
Hij heeft nooit tegen ons gezegd, dat er extra gevaren aan waren gebonden namelijk dat we een extra persoonlijke hypotheek gingen afsluiten voor 180.000 gulden.
We hebben zelf een hypotheek van 86.000 euro( 190.000 gulden) op ons huis, dus zouden we nooit 84.000 euro (180.000 gulden) gaan lenen van de bank!
Dit doet een gezond mens niet!

We zijn er tot heden nooit van bewust geweest dat we heel erg veel geld zouden moeten bijleggen als het verkeerd zou gaan!
Dit heeft hij express achtergehouden, zodat hij de provisie zou krijgen van wel meer dan 10.000 gulden!

Momenteel is de schuld 61.000 euro.

We zitten nu echt in een dilemma, want we hebben een huis gekocht.
Om een hypotheek te krijgen moeten we dus onze schuld afkopen bij Bank Labouchere,
het contract loopt volgend jaar in februari 2004 af.

We weten nu niet wat verstandig is om te doen. Boel afkopen of en het huis kopen, of koop afblazen en wachten tot februari tot ons contract afloopt.

Wat voor stappen kunnen we tegen deze adviseur ondernemen, en achteraf blijken we ook al geen rechtsbijstandverzekering te hebben.

Wat zullen de aandelen nu doen? Afkopen en het contract verbreken, of wachten....?

Wie kan ons helpen...

Okidoki

Re: Wie kan ons adviseren?

Ongelezen bericht door Okidoki »

Niemand kan je advies geven. Je moet zelf een beslissing nemen. Ik heb zelf een maand geleden mijn contract stopgezet. Ik durfde het risico niet meer aan en het ziet er niet best uit op de beurs.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Hoi Th en MK,
Advocaat inschakelen natuurlijk.

Let op! Als je de kop van die nieuwe woning wilt ontbinden let dan wel op de termijn waarbinnen je dat zonder boete kunt doen. Meestal is dat drie weken. Wellicht zijn jullie daar door de bank en/of makelaar wel op gewezen maar ik zeg het voor de zekerheid toch maar even.

groet Maarten

Maarten

kop = koop

TH en MK

We hebben advocaat gesproken, maar deze zegt dat we het toch bij Dexia moeten verhalen want met hen hebben we het contract,de tussenpersoon is er niet verantwoordelijk voor.
Deze tussenpersoon moet er gewoon voor boeten, want hij heeft ons voorgelogen...hoe pak je hem aan ??

Maarten

Andere advocaat zoeken, deze had er kennelijk geen zin in. Je moet ze trouwens beide aansprakelijk stellen. Dexia en de tussenpersoon.

groet Maarten

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

Wij hadden PMA-consultancy als tussenpersoon, maar die schuiven ook alles door naar Dexia......

TH en MK

Wij zijn het daar ook mee eens dat de tussenpersoon ook verantwoordelijk hiervoor is, door hem zitten we tenslotte in de ****. het bedrag is gewoon te gek voor woorden. Dit mag toch eigenlijk niet kunnen zoiets.

Th en MK

Maarten

Natuurlijk is de tussenpersoon mede aansprakelijk. (heel flauw: dat roep ik al maanden). Men besteedt daar veel te weinig aandacht aan. De stichting leaseverlies kijkt alleen naar de folders en brochures e.d. maar de tussenpersoon/adviseur heeft de mensen het zand in de ogen gestrooid. En trekt zich nu terug. Velen zeggen: bij de tussenpersoon is niets te halen. Maar daar heeft Dexia geen boodschap aan, en de rechter bij de toerekening van een eventuele schadevergoeding ook niet. Want welk deel van de schade is nu door wie veroorzaakt?
Daar komt bij dat tussenpersonen verplicht zijn een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Waarvoor is die anders nodig?

T'is maar een persoonljke opinie hoor.

groet Maarten

tammie

Ongelezen bericht door tammie »

Ik zou niet weten wat jullie moeten doen, maar wilde jullie een hart onder de riem steken op deze manier en hoop dat het goed afloopt voor jullie.
Heel veel sterkte en succes!!
En kop op.

Leen

Ongelezen bericht door Leen »

TH en MK,

Eerst je zaken omtrent Dexia afhandelen.
Daarna huizen kopen niet eerder.
M.a.w.: op dit moment geen schulden meer aangaan, en eerst de problemen oplossen.

Mvg
Leen

Corry H

Ongelezen bericht door Corry H »

Beste Th en Mk

Ik had in November precies het zelfde probleem, mijn vriend en ik wilde ook een huis kopen maar dankzij onze vrienden zou dat niet door kunnen gaan. Wij hebben ook alles van alle hoeken bekeken wat we konden doen maar zelfs de hypotheeker zag er geen heil in. En het in een keer aflossen zonder je van je rechten af te zien kost je gewoon te veel. Wij hebben dit probleem met onze ouders besproken en die hebben toen borg voor ons gestaan om een huis te kopen. Dit houdt in dat stel dat je je maandelijkse lasten niet meer kan voldoen dat ze naar je ouders gaan. Maar in principe betaal je je eigen hypotheek en is het huis helemaal van jullie. Dit is de enige manier om een huis te kopen onder deze omstandigheden. En tja mijn contract loopt aan het einde van het jaar af en op advies van onze ouders en van de mensen op het forum zal ik Dexia een aangetekende brief sturen met de vermelding dat ik de restschuld NIET betaal. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes er mee! Ik weet hoe zwaar jullie het nu hebben. Maar wees op tijd als je het moet ontbinden of wanneer je meer tijd nodig heb om het financieel rond te krijgen want dat is met borg staan wel!

Gr Corry H

Corry H

Ongelezen bericht door Corry H »

Beste Th en Mk

Ik had in November precies het zelfde probleem, mijn vriend en ik wilde ook een huis kopen maar dankzij onze vrienden zou dat niet door kunnen gaan. Wij hebben ook alles van alle hoeken bekeken wat we konden doen maar zelfs de hypotheeker zag er geen heil in. En het in een keer aflossen zonder je van je rechten af te zien kost je gewoon te veel. Wij hebben dit probleem met onze ouders besproken en die hebben toen borg voor ons gestaan om een huis te kopen. Dit houdt in dat stel dat je je maandelijkse lasten niet meer kan voldoen dat ze naar je ouders gaan. Maar in principe betaal je je eigen hypotheek en is het huis helemaal van jullie. Dit is de enige manier om een huis te kopen onder deze omstandigheden. En tja mijn contract loopt aan het einde van het jaar af en op advies van onze ouders en van de mensen op het forum zal ik Dexia een aangetekende brief sturen met de vermelding dat ik de restschuld NIET betaal. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes er mee! Ik weet hoe zwaar jullie het nu hebben. Maar wees op tijd als je het moet ontbinden of wanneer je meer tijd nodig heb om het financieel rond te krijgen want dat is met borg staan wel!

Gr Corry H

Rina

Ongelezen bericht door Rina »

Beste mensen,

Ik zal jullie echt advieseren een advocaat te nemen, maar echt een goeie advocaat.
Want wat Dexia ons hebt aangedaan is puur misleidend en ze zijn allemaal stelletje oplichters.
Ik ben zelf bezig met een advocaat.
Ik raad jullie aan gewoon geen 1 cent aan dexia meer betalen.

Ik wens jullie allemaal sterkte toe.

Rina

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

En denkt je advokaat dat hij kans heeft om van Dexia te winnen of wordt dat ook een langdurige zaak ???

el

Ongelezen bericht door el »

Wel eens van een kort geding gehoort Hans1

bbcc57

Ongelezen bericht door bbcc57 »

het probleem met de Stichting LEASEVERLIES is dat men geen antwoord geeft op de vraag wat er gebeurt als men het proces tegen DEXIA verliest.

MOET MEN DAN DE RESTSCHULD + WETTELIJKE RENTE (+/- 12%) BETALEN ???

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Is het niet zo dat in het consumentenrecht is opgenomen dat degene van wie je een dienst of prodcut afneemt aansprakelijk is en niet de producent.

Of is dat een te gemakkelijke redenering? Misschien dat Maarten dit weet?

Paul v. S.

Ongelezen bericht door Paul v. S. »

Mijn advies is:
laat huis gaan,
zoek advocaat of meld je bij de Vermogensmonitor.nl

Bekijk de mogelijkheden om de tussenpersoon aan te spreken.

b

Ongelezen bericht door b »

mooie side vermogensmonitor.nl
maar wat is hier de bedoeling van?
mvg bo39

Gesloten