LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie snapt dit: HET MOMENT van het bepalen van aankoopkoersen
Wie snapt dit: HET MOMENT van het bepalen van aankoopkoersen
Hoi allemaal,
Vandaag heb ik de eindafrekening van mijn op 14 maart jl afgelopen Winstverdriedubbelaar via de post toegestuurd gekregen. Tot mijn verbazing zag ik dat de restschuld NIET hetzelfde was als dat ik zelf had uitgerekend.
De opbrengst van de verkoop van mijn pakket met ABN, Ahold en ING was volgens Dexia Euro 7.901,19 terwijl ik zelf op basis van de slotstand van de beurs om 17:30 PM op 14 maart 2003 kom tot een opbrengst van Euro 8387,96
Aangekocht op 14 maart 2000:
- ABN AMRO tegen Euro 21,65
- Ahold tegen Euro 22,97
- ING tegen 48,75 (gesplitst op 2 juli 2001)
Op de eindafrekening stonden de volgende koersen van 14 maart 2003:
- ABN AMRO tegen Euro 13,59 (om 17:30 PM was koers 14,11)
- Ahold tegen Euro 2,72 (om 17:30 PM was koers 2,77)
- ING tegen 10,93 (om 17:30 PM was koers 11,70)
Heb NERGENS in het contract gelezen HOE LAAT Legio/Dexia de
aandelen heeft aangekocht (bij opening beurs OF ergens midden op een beursdag, bij sluiten van de beurs) dan wel HOE LAAT de fondsen verkocht worden.
Dit moet toch ook in een contract staan?? We kunnen die jongens toch niet de vrije hand geven in het willekeurig bepalen van de aan- en verkoopmomenten.
Mijn vraag is nu: hoe kom ik erachter WANNEER en HOE LAAT Legio/Dexia de fondsen ABN AMRO, Ahold en ING heeft aangekocht en verkocht (websites waar ik de beurskoersen van 3 jaar geleden kan vinden met uitsplitsing naar tijd: 9:30 am - 17:30 pm)?
Want een contract van 3 jaar heeft dus wel precies een looptijd van 3 jaar. Bijvoorbeeld: aankoop 14 maart 2000 om 9:30 AM (opening beurs) DAN automatisch verkoop om 14 maart 2003 om 9:30 AM.
Wie kan mij hier duidelijkheid in verschaffen?????
Alvast dank
Legiogedupeerde
Gouda
Vandaag heb ik de eindafrekening van mijn op 14 maart jl afgelopen Winstverdriedubbelaar via de post toegestuurd gekregen. Tot mijn verbazing zag ik dat de restschuld NIET hetzelfde was als dat ik zelf had uitgerekend.
De opbrengst van de verkoop van mijn pakket met ABN, Ahold en ING was volgens Dexia Euro 7.901,19 terwijl ik zelf op basis van de slotstand van de beurs om 17:30 PM op 14 maart 2003 kom tot een opbrengst van Euro 8387,96
Aangekocht op 14 maart 2000:
- ABN AMRO tegen Euro 21,65
- Ahold tegen Euro 22,97
- ING tegen 48,75 (gesplitst op 2 juli 2001)
Op de eindafrekening stonden de volgende koersen van 14 maart 2003:
- ABN AMRO tegen Euro 13,59 (om 17:30 PM was koers 14,11)
- Ahold tegen Euro 2,72 (om 17:30 PM was koers 2,77)
- ING tegen 10,93 (om 17:30 PM was koers 11,70)
Heb NERGENS in het contract gelezen HOE LAAT Legio/Dexia de
aandelen heeft aangekocht (bij opening beurs OF ergens midden op een beursdag, bij sluiten van de beurs) dan wel HOE LAAT de fondsen verkocht worden.
Dit moet toch ook in een contract staan?? We kunnen die jongens toch niet de vrije hand geven in het willekeurig bepalen van de aan- en verkoopmomenten.
Mijn vraag is nu: hoe kom ik erachter WANNEER en HOE LAAT Legio/Dexia de fondsen ABN AMRO, Ahold en ING heeft aangekocht en verkocht (websites waar ik de beurskoersen van 3 jaar geleden kan vinden met uitsplitsing naar tijd: 9:30 am - 17:30 pm)?
Want een contract van 3 jaar heeft dus wel precies een looptijd van 3 jaar. Bijvoorbeeld: aankoop 14 maart 2000 om 9:30 AM (opening beurs) DAN automatisch verkoop om 14 maart 2003 om 9:30 AM.
Wie kan mij hier duidelijkheid in verschaffen?????
Alvast dank
Legiogedupeerde
Gouda
Re: Wie snapt dit: HET MOMENT van het bepalen van aankoopkoersen
Legiogedupeerde,
Gemiddelde dagkoers misschien ?
mvg
Leen
Gemiddelde dagkoers misschien ?
mvg
Leen
Hoi Legiogedupeerde,
Bij mijn weten worden niet de koersen van alle transacties bijgehouden. Dat is ook niet te doen want er kunnen van één aandeel in één minuut wel verschillende koersen zijn. Waar je wel naar kunt kijken, en wat wel wordt bijgehouden, is de hoogste en de laagste koers die op een beursdag geweest is. De openingskoers en de slotkoers van een dag worden ook bijgehouden maar zijn niet zo interessant omdat ze altijd tussen de hoogste en de laagste koers zullen liggen (of er precies op).
Zo kun je zien de of de aan en verkoopkoersen van jouw aandelen tussen deze hoogste en laagste liggen (wat natuurlijk altijd zo is) En ook hoeveel ze ervan afwijken.
Ik heb die van jou even opgezocht en vergeleken. Let daarbij op dat het gemiddelde wat ik noem NIET het daggemiddelde is van de koers, dat kan ik namelijk niet bepalen, dan zou je immers wel alle koersen moeten hebben en ook het volume daarvan. Wat ik gemiddelde noem is simpel de hoogste dagkoers + de laagste gedeeld door twee. Dit is erg onnauwkeurig maar beter heb ik niet.
Ing
Aankoopkoers 24,375
Hoog laag Gemiddeld
24,73 24.25 24,49 + aankoop lager dan gemiddelde hoog/laag :)
Verkoopkoers 10,93
Hoog laag Gemiddeld
11,85 10,50 11.18 - verkoop lager dan gemiddelde hoog/laag :(
Link http://uk.table.finance.yahoo.com/d?b=1 ... d&s=ing.as
AbnAmro
Aankoopkoers 21,65
Hoog laag Gemiddeld
21,73 21,24 21.49 - aankoop hoger dan gemiddelde hoog/laag :(
Verkoopkoers 13,59
Hoog laag Gemiddeld
14,18 13,38 13,78 - verkoop lager dan gemiddelde hoog/laag :(
link http://uk.table.finance.yahoo.com/d?b=1 ... d&s=aah.as
Ahold
Aankoopkoers 22,97
Hoog laag Gemiddeld
23,32 22,65 22,99 + aankoop lager dan gemiddelde hoog/laag :)
Verkoopkoers 2,72
Hoog laag Gemiddeld
2,78 2,65 2,76 - verkoop lager dan gemiddelde hoog/laag :(
link http://uk.table.finance.yahoo.com/d?b=1 ... &s=ahln.as
groet Maarten
Bij mijn weten worden niet de koersen van alle transacties bijgehouden. Dat is ook niet te doen want er kunnen van één aandeel in één minuut wel verschillende koersen zijn. Waar je wel naar kunt kijken, en wat wel wordt bijgehouden, is de hoogste en de laagste koers die op een beursdag geweest is. De openingskoers en de slotkoers van een dag worden ook bijgehouden maar zijn niet zo interessant omdat ze altijd tussen de hoogste en de laagste koers zullen liggen (of er precies op).
Zo kun je zien de of de aan en verkoopkoersen van jouw aandelen tussen deze hoogste en laagste liggen (wat natuurlijk altijd zo is) En ook hoeveel ze ervan afwijken.
Ik heb die van jou even opgezocht en vergeleken. Let daarbij op dat het gemiddelde wat ik noem NIET het daggemiddelde is van de koers, dat kan ik namelijk niet bepalen, dan zou je immers wel alle koersen moeten hebben en ook het volume daarvan. Wat ik gemiddelde noem is simpel de hoogste dagkoers + de laagste gedeeld door twee. Dit is erg onnauwkeurig maar beter heb ik niet.
Ing
Aankoopkoers 24,375
Hoog laag Gemiddeld
24,73 24.25 24,49 + aankoop lager dan gemiddelde hoog/laag :)
Verkoopkoers 10,93
Hoog laag Gemiddeld
11,85 10,50 11.18 - verkoop lager dan gemiddelde hoog/laag :(
Link http://uk.table.finance.yahoo.com/d?b=1 ... d&s=ing.as
AbnAmro
Aankoopkoers 21,65
Hoog laag Gemiddeld
21,73 21,24 21.49 - aankoop hoger dan gemiddelde hoog/laag :(
Verkoopkoers 13,59
Hoog laag Gemiddeld
14,18 13,38 13,78 - verkoop lager dan gemiddelde hoog/laag :(
link http://uk.table.finance.yahoo.com/d?b=1 ... d&s=aah.as
Ahold
Aankoopkoers 22,97
Hoog laag Gemiddeld
23,32 22,65 22,99 + aankoop lager dan gemiddelde hoog/laag :)
Verkoopkoers 2,72
Hoog laag Gemiddeld
2,78 2,65 2,76 - verkoop lager dan gemiddelde hoog/laag :(
link http://uk.table.finance.yahoo.com/d?b=1 ... &s=ahln.as
groet Maarten
Zou het misschien liggen aan de kosten die Dexia berekent om een aandelenportefeuille voor iemand bij te houden???
Tja, ook dit klopt weer niet bij de firma list&bedrog. Diegene die goed hebben opgelet, hebben gezien dat Dexia in haar tussentijdse brieven met een schuldbedrag daarin (in de trant van : op 6 maart zou uw restschuld 7000,- bedragen) gebruik maakt van de SLOTKOERSEN!! De optie is jouw eigendom, Dexia is de beleggingspartner en je mag er dus redelijker en billijker wijs vanuit gaan dat ze het beste voor haar clienten proberen te bereiken. Over dit onderwerp is stuk gepubliceert door een student van de ERamus Universiteit en daar is destijds een hoop gezeur over geweest. Dexia stelt dat ze de opties gespreid over de dag verkopen, omdat anders de koersen te sterk zouden kunnen dalen (vraag <--> aanbod) Dat is dus aperte onzin. Het is nl. iedere keer wel erg toevallig dat de verkoopkoersen voor de lessee, superslecht uitkomen.
Boefjes zijn het en is ga lekker zitten sodemieteren bij de jongens en meisjes van Dexia! (ps. Dexia dit mag niet worden gebruikt in evt. stukken tijdens ons proces, waarvan akte)
Boefjes zijn het en is ga lekker zitten sodemieteren bij de jongens en meisjes van Dexia! (ps. Dexia dit mag niet worden gebruikt in evt. stukken tijdens ons proces, waarvan akte)
D. rekent alleen maar naar zich toe.
Op de dag dat je de afrekening krijgt blijkt die altijd tegen te vallen. Voor de koersen verwijst D. naar de krant van de dag waarop de aandelen zijn verkocht.
Ze nemen nog niet eens de moeite om je een fatsoenlijke en toeglichte afrekening te sturen.
Het ergste is dan nog dat ze je tegelijkertijd meedelen dat je een betalingsachterstand hebt en of je per omgaande het verschuldigde bedrag wilt voldoen.
Sterkte
Op de dag dat je de afrekening krijgt blijkt die altijd tegen te vallen. Voor de koersen verwijst D. naar de krant van de dag waarop de aandelen zijn verkocht.
Ze nemen nog niet eens de moeite om je een fatsoenlijke en toeglichte afrekening te sturen.
Het ergste is dan nog dat ze je tegelijkertijd meedelen dat je een betalingsachterstand hebt en of je per omgaande het verschuldigde bedrag wilt voldoen.
Sterkte
Ik verdenk meneer/mevrouw "legiogedupeerde" van zeer misselijk makende/verachtelijke postings. Deze persoon maakt bewust misbruik van vertrouwen. Ik stel voor niet meer op deze persoon te reageren.
Bram
Bram
Bram,
Wat is dit nou voor een opmerking??? Misbruik maken van vertrouwen. Vertrouwen waarin, in wie? Het vertrouwen wat wij als gedupeerden moeten hebben in Dexia/Legio?? Ik weet niet waar jij mee bezig bent, maar ik probeer voor mijzelf en voor alle anderen op dit forum een aantal zaken helder te krijgen.
Heb jij misschien het antwoord op mijn vraag? Ik denk namelijk dat die nog al wezenlijk is voor het bepalen van de hoogte van de restschuld.
Doei!
Wat is dit nou voor een opmerking??? Misbruik maken van vertrouwen. Vertrouwen waarin, in wie? Het vertrouwen wat wij als gedupeerden moeten hebben in Dexia/Legio?? Ik weet niet waar jij mee bezig bent, maar ik probeer voor mijzelf en voor alle anderen op dit forum een aantal zaken helder te krijgen.
Heb jij misschien het antwoord op mijn vraag? Ik denk namelijk dat die nog al wezenlijk is voor het bepalen van de hoogte van de restschuld.
Doei!