LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Arjan van Beek

Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door Arjan van Beek »

Dit slaat gewoon nergenst op. Ik ken dat plan en er staat in de overeenkomsten dat je geld leent om aandelen te kopen. Dat hebben die mensen echt wel geweten. Er wordt nl verteld door Legio dat er bv t.o.v. 10.000,- een bedrag van 50.000 wordt aangekocht. Dachten al die mensen zeker dat ze daar wel winst over kregen maar geen verlies. NO WAY

Wilfred

Re: Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door Wilfred »

Beste Arjan,

Je kunt het dan wel zo lekker makkelijk zeggen maar ik weet nu uit ervaring dat er heel ander verhalen verteld worden.
Ik heb het mee gemaakt met Spaar Select en Bank Labouchere en ik kan je vertellen dat je er echt intuint om dat het geheel anders verteld wordt. Ik heb echt niet gedaan van he lekker snel rijk worden!!! In tegendeel dit hele geintje kost mij zodadelijk een halve Ton.

Wilfred

Arjan van Beek

Re: Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door Arjan van Beek »

in antwoord op wilfred.

Ik heb voor meerdere van dit soort bedrijven gewerkt en weet beter waar ik over praat dan 99% van de mensen die hier mee te maken hebben. Dus ook beter dan jij. En trust me, alle mensen die bij mij hun contract aangingen wisten dondersgoed waar het over ging. Allemaal. Moeten ze niet zeuren als het een keer niet goed loopt.

ida

Re: Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door ida »

zo arjan jij dacht dat al deze mensen wisten dat ze een enorme lening aangingen, nee dus, ik dacht b v dat het om een soort spaarplan ging, als je per maand dat en dat bedrag inlegt zei ermee de beurs opgaan en voor jou zorgen dat je inleg verdriedubbelt, denk je nou heus dat men aan de telefoon zegt van , mevr pas op hoor u wordt nu met een flinke lening bij het bkr geregistreerd, ja ja lees de kleine lettertjes maar wwer zal jij wel zeggen, ik vindt dat mensen flink misleid worden door die prachtige folders en andere reclame.

HG

Re: Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door HG »

Krijg de indruk dat die Arjan niet alleen al bij meer van dit soort bedrijven gewerkt heeft maar mogelijk nog steeds werkzaam is. Blijkbaar gelooft hij niet dat al deze mensen met hun verhalen duidelijk misleidt zijn door die eenzijdige rooskleurige benadering van dit soort bedrijven.
Natuurlijk weet je dat je met aandelen handel verlies kunt lijden; maar dat is dan tov je inleg; nu blijkt echter dat je naast je inleg ook een risico loopt een extra schuld op te bouwen. We hadden beter ons geld op de spaarrekening kunnen laten staan.

Zijn mening staat in elk geval in schril contrast tov de meldingen van een andere ex-medewerker van Legio; die aangeeft dat er wel degelijk sprake is van vreemde praktijken met vaak beroerde eindafrekeningen.

Bovendien, het issue is hier dat TROS op het spoor is gekomen van voor de klant ongunstige doorberekeningen en staaft dit met representatieve steekproeven. Dus wat wil die Arjan eigenlijk; zijn type bedrijf het hand boven het hoofd houden en ons voor gek verklaren ?

hans

Re: Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door hans »

Arjan, ik geef jou volkomen gelijk. Iedereen die denkt dat hij of zij meedoen met en of ander spaarplan is toch erg naif te noemen. Op het contract wat getekend moet worden staan de fondsen genoteerd die zijn aangekocht. Is dit zomaar gedaan? Dacht het niet. Iedereen die en beetje kan lezen komt er achter dat het een beleggingsproduct is en geen spaarproduct. En als men achteraf gaat zeuren dat ze geld verloren hebben vind ik heel erg vreemd. Want als de beurs en de aandelen hoog staan en men gaat ineens heel veel geld verdienen dan hoor je niemand!!!Welkom bii het wereldje van beleggen, soms win je soms verlies je!!!!

henk

Re: Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door henk »

Arjan, zou jij bij een lening af willen sluiten! Zet een groot deel van je spaareurootjes in en maak grote winsten. Over de kleinere lettertjes hebben we het later wel als je kontrakt getekend is.

Arjan van Beek

Re: Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door Arjan van Beek »

Ida, achterop de folder van legio staat dat er een BKR notering bij komt kijken. En dacht je nou echt dat mensen je meer dan je inleg in aandelen laten steken waarbij jij de winst krijgt en zij het verlies? Lijkt me scheef of niet?

HG, ik ben niet meer werkzaam bij dat soort bedrijven, ik heb nu een eigen bv. En natuurlijk snap ik dat deze bedrijven een positief beeld schetsen over de aandelen. Wat zou jij zelf doen? en over dat geld, zie opmerking boven bij ida. Tevens wordt er bij radar een eenzijdige mening gegeven. Heb jij de andere kant van het verhaal gehoord? Ik niet. Hoe weet jij of al die 29 mensen de volledige waarheid spreken? Er zijn ook zat mensen te vinden die met hetzelfde plan 6x hun inleg hebben terug gekregen. Daar is in radar niet over gesproken.

Henk, ik heb 2 van dat soort plannen. Maar ik beleg nooit op de korte termijn, dus ook niet met plannen. Ik maak mij geen zorgen. Mijn "leningen" lopen minimaal 10 jaar en 1 van deze plannen werkt met aflossing, dus daar kan je weinig overkomen. Hier raak je in het slechtste geval je rente en de koersdaling kwijt maar zolang de beurs bestaat hou je een uitbetaling.

Desondanks begrijp ik de situatie van de "gedupeerden" wel, maar ben ik een voorstander voor eigen verantwoording op gemaakte fouten. Dus ook verantwoording over contracten waar je je handtekening onderzet.

marco

Re: Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door marco »

Ik heb een Sprintplan van Aegon en daar staat niets in over beleggen in aandelen. Er wordt belegd in indices, nl. de Euro Stoxx 50, de S&P 500 en de Nikkei 225. Als een verkoper mij een renement garandeert van meer dan mijn spaarrekening, en mij verteld dat verlies lijden niet mogelijk is vanwege het garantiefonds (je krijgt je geld weer terug..) Dan teken je toch? Later blijkt dat je je inzet wel kwijt bent! En dat de kans om een goed rendement te behalen minimaal is! Een onervaren persoon is gemakkelijk over te halen!

sandra

Re: Winstverdriedubbelaar en zeurende mensen

Ongelezen bericht door sandra »

ik wil wel eens een reaktie geven ik weet dat je op de beurs geld kan verliezen maar 5 jaar geleden hebben ze mij verteld je raakt niet je inleg kwijt dus ben ik er aan begonnen vorig jaar had ik 22 duizend gulden winst en nu dat mijn contrakt afloop 100 euro verlies ok winst is mooi meegenomen maar verlies omdat ze me verkeerde informatie hebben gegeven vind ik echt minder had ik dit geweten had ik het nooit gedaan had ik zelf wel aandelen gekocht waar ik wat over te zeggen heb

Gesloten