| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] winstverdriedubbelaar & verhuist naar buitenland
-
emigrant
winstverdriedubbelaar & verhuist naar buitenland
Eind dit jaar loopt mijn contract af en moet ik zoals het er nu voor staat 5000 euro restschuld betalen. Ik ben sinds 2 maanden echter permanent verhuist naar spanje. Ik zit er aan te denken om te weigeren te betalen aangezien dexia ook duidelijk laat merken totaal geen respect/oog voor haar 'klanten te hebben (hoewel ze juridisch tot dusver in ieder geval wel het recht aan hun zeide hebben), heb ik er vanuit een moreel oogpunt zelf ook geen probleem mee om hen het nakijken te geven. Heeft iemand echter enig idee wat voor mogelijke juridische stappen dexia nog kan nemen als ik weiger om de restschuld te betalen, in oog nemend dat ik nu in spanje woon en niet van plan ben terug te gaan naar Nederland. Bedankt alvast....e. migrant
-
thuisblijver
Re: winstverdriedubbelaar & verhuist naar buitenland
Kan je proberen maar volgens mij heeft Dexia ook vestigingen in Spanje, dus als ze je willen vinden lukt ze dat wel.
-
emigrant
Dat misschien wel, maar ik vraag me af of ze in spanje ook daadwerkelijk juridische stappen (of een deurwaarder kunnen sturen) kunnen ondernemen omdat het contract in nederland onder de nederlandse wet is afgeloten....maar ik heb er helaas weinig verstand van, daarom heb ik mijn vraag ook op het forum opgegooid.......
-
Sara Etty
Verhuisen naar het buitenland betekent niet dat Dexia niet meer kan vorderen dus als dat je enige motivatie is voor het emigreren zou ik maar gewoon hier blijven.
-
emigrant
hallo sara,
nee, ik ben voor mijn werk verhuisd en ik heb hier nu een vriendin waarmee ik in spanje ga samenwonen...ik ga in de komende maand al mijn banden met nederland verbreken (verzekering, bankrekening, mijn bezittingen naar spanje)
Mijn vraag is meer welke wettelijke stappen dexia op spaans grondgebied daadwerkelijk kan nemen zodra ik hier definitief woon en ik in nederland geen bezittingen/bankrekeningen meer heb.
Ik ben in principe absoluut geen wanbetaler die onder z'n verplichtingen uit wil komen. Maar in het geval van dexia bank zit ik er wel over na te denken....ben alleen heel benieuwd wat dexia precies kan ondernemen...
nee, ik ben voor mijn werk verhuisd en ik heb hier nu een vriendin waarmee ik in spanje ga samenwonen...ik ga in de komende maand al mijn banden met nederland verbreken (verzekering, bankrekening, mijn bezittingen naar spanje)
Mijn vraag is meer welke wettelijke stappen dexia op spaans grondgebied daadwerkelijk kan nemen zodra ik hier definitief woon en ik in nederland geen bezittingen/bankrekeningen meer heb.
Ik ben in principe absoluut geen wanbetaler die onder z'n verplichtingen uit wil komen. Maar in het geval van dexia bank zit ik er wel over na te denken....ben alleen heel benieuwd wat dexia precies kan ondernemen...
-
Sara Etty
Het maakt niet uit waar je woont, als Dexia en vordering heeft op jou kan ze die op jou verhalen, waar je ook gaat wonen. Emigreren lost niets op. Als je precies wilt weten hoe Dexia dan zoal te werk kan gaan moet je contact opnemen met een advocaat. Maar waar je woont is niet relevant voor het feit dat Dexia je kan aanspreken.
-
emigrant
bedankt voor je reacties sara.
Ik begrijp dat ze me uiteraard kunnen blijven aanspreken & verantwoordelijk kunnen houden op het contract wat ik heb getekend. Ik vraag me alleen af of ze ook het recht hebben om mij evt in spanje van m'n bed te komen lichten en mijn spullen in beslag nemen om het even plat uit te drukken.
Als de (spaanse??!) wet dit namelijk niet toestaat....dan heb ik er niet zo'n moeite mee dat ik in nederland op een 'zwarte' lijst van wanbetalers kom te staan.
Ik begrijp dat ze me uiteraard kunnen blijven aanspreken & verantwoordelijk kunnen houden op het contract wat ik heb getekend. Ik vraag me alleen af of ze ook het recht hebben om mij evt in spanje van m'n bed te komen lichten en mijn spullen in beslag nemen om het even plat uit te drukken.
Als de (spaanse??!) wet dit namelijk niet toestaat....dan heb ik er niet zo'n moeite mee dat ik in nederland op een 'zwarte' lijst van wanbetalers kom te staan.
-
Sara Etty
Je ontkomt ook in het buitenland niet aan beslag etc. Nogmaals, als je het exact wilt weten, want ik heb noch behoefte noch tijd om het voor je uit te tekenen, zul je naar een advocaat moeten. Je mag van mij alles denken en hopen, maar hetgeen je vroeg was of je daarmee onder vorderingsmaatregelen uit zou kunnen komen en die vraag heb ik reeds beantwoord. Als je onder de vordering van Dexia uit wil zul je daar goede gronden voor moeten hebben een aanvoeren en dus een actieve houding moeten aanneemen in plaats van passief.
-
emigrant
nogmaals bedankt voor je reacties. Ik verwacht ook niet dat je er meer tijd in steekt. Ik heb tot dusver al redelijk wat reacties van je gezien op het web die zeer interessant zijn (daarvoor bedankt).