LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZEG NEE TEGEN DEXIA-AANBOD! LEES DAN!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Penarie

ZEG NEE TEGEN DEXIA-AANBOD! LEES DAN!!!

Ongelezen bericht door Penarie »

Misschien ten overvloede, maar dit heb ik voor de twijfelaars nog maar even gekopieerd van de site van Stichting Adviesverlies:

A. Of men moet ingaan op het aanbod van 'de aanbieders' van aandelenlease producten is ieders eigen verantwoording. Wel willen we een paar algemene opmerkingen maken en hopen dat u hier wat mee kunt.

Omdat vooral Dexia onder vuur ligt een korte toelichting. In de eerste plaats moet men zich realiseren dat Dexia niet de enige verkoper is geweest van dergelijke producten. Feitelijk heeft Dexia nooit aandelenlease producten verkocht. Dexia kocht een aantal jaren geleden van Aegon, het bedrijf Labouchere, verkoper van deze producten. Aegon is dus meer verantwoordelijk voor de ontstane problematiek dan Dexia. Het komt voor de andere aanbieders zoals Fortis, Levob en Nationale Nederlanden niet verkeerd uit dat vooral onze Belgische vrienden (Dexia) publicitair onder vuur liggen. Vooral Dexia staat met de rug tegen de muur en vindt het uit bedrijfsoogpunt onverantwoordelijk de gehele schade te betalen en de vele claims te honoreren. Daarom komt men met voorstellen die voor de bank misschien wel acceptabel zijn, maar voor de meeste gedupeerden niet meer dan een doekje voor het bloeden, dus volstrekt onvoldoende. Het aanbod is te mager, als we zien met welke schuld de meeste gedupeerden achterblijven. Daarom kunnen we ons goed voorstellen dat gedupeerden dit aanbod weigeren. Feit is dat het aanbod van Dexia, een buitengewoon 'slim' bedacht concept is waarvan de meeste gedupeerden de inhoud niet echt begrijpen. Wij zien in dit aanbod niet meer dan uitstel van executie. Vergeef ons de beeldspraak, maar wij vrezen dat veel mensen als makke schapen en zonder morren in een trein stappen met onbekende(!) bestemming. Daarom begrijpen wij de gedupeerden die weestand bieden en weigeren zich te laten afvoeren. Wij hopen dan ook dat zoveel mogelijk gedupeerden zich hard zullen opstellen en in verzet komen. Wij denken dat het een heilloze weg is om door te gaan met de maandbetalingen, of de schuld te voldoen. Wij geloven niet dat de aanbieders/verkopers van deze piramide producten het lef hebben om het te komen halen bij de gedupeerden. Wij adviseren u daarom zich niet enkel te richten op Dexia of andere aanbieders, maar vooral de politiek onder druk te zetten. Zij zijn verantwoordelijk voor de ontstane situatie, zij hebben geen toezicht laten uitoefenen op de branche en moeten daarom zelf met een oplossing komen. De politiek moet de branche dwingen haar eigen **** op te ruimen. Daarbij zal ook de overheid en de consument haar 'steentje' moeten bijdragen. De komende maanden zal duidelijk worden of er een faire oplossing komt of dat het establishment het aandurft vele tienduizenden Nederlanders naar de 'kloten' te laten gaan. Het worden spannende tijden.

john bob

Re: ZEG NEE TEGEN DEXIA-AANBOD! LEES DAN!!!

Ongelezen bericht door john bob »

Ik heb geen een moment getwijfeld ik betaal niets aan de bandieten.

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Bedankt voor je bijdrage.
Het is een beknopt en heel goed doordacht verhaal.
Ik ga nog even verder kijken op
www.stichting. Adviesverlies

sonja

Ongelezen bericht door sonja »

Ik zei het ook al in een vorige topic,
Dan de staat maar laten betalen...
Zo is het.!!

silans

Ongelezen bericht door silans »

Ja Sonja dat weten we nu wel op je rug.

Gesloten