LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zojuist gelezen in Elsevier van deze week

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Zojuist gelezen in Elsevier van deze week

Ongelezen bericht door L. Blok »

In het weekblad Elsevier van deze week heb ik zojuist een artikel gelezen over Legio Lease.

In dit artikel verklaart Charles Huijskens, woordvoerder van
de Stichting Leaseverlies, dat zeer binnenkort een voorstel
verwacht kan worden van Dexia over Legio Lease. Tevens ver-
klaarde hij dat de mensen zich daar weinig illusies over
moesten maken.
Het artikel beschrijft hoe deze leaseconstuctie werkt(e) en
de belastingaftrek (inmiddels verdwenen) die er op ontvangen
kon worden.
Vervolgens maakt dit artikel melding dat Dexia good go good
een rechtzaak wil voorkomen omdat dit zeer slecht voor hun
imago is. Tot nu toe heeft deze zaak hun winstcijfers zeer
nadelig beïnvloed. Ook werd meegedeeld dat Dexia Aegon even-
tueel ook aansprakelijk wil stellen omdat men volgens Dexia
daar ook meegewerkt hebben dat er een kat in de zak was ge-
kocht. Aegon heeft al laten weten dat men zich niet verant-
woordelijk voelt voor het debacle.
Tevens werd er melding gemaakt in dit artikel dat de Klach-
tencommissie DSI tot nu toe zeven klagers over Legio in het
gelijk had gesteld.
Dit was in het kort wat er in dit artikel in Elsevier werd gemeld over Legio.

m.v.g.

L. Blok

Henk

Re: Zojuist gelezen in Elsevier van deze week

Ongelezen bericht door Henk »

Het zou me verbazen dat er überhaupt een voorstel gaat komen? Ik kan me er namelijk helemaal niets bij voorstellen?

Jos

Ongelezen bericht door Jos »

Dat een minnelijke schikking er niet in zou zitten had ik eigenlijk al van het begin verwacht, evenzogoed zou dat iedereen alsnog een smak geld gekost hebben, wat me stoort is dat er wel met Elsevier gecommuniceerd wordt maar niet met de leden, die eigenlijk meer zitten te wachten op kort gedingen inzake de leugenachtige voorlichting, het niet onderzoeken van eenieders kredietwaardigheid, het niet laten ondertekenen door echtgenoten(s), het afsluiten met minderjarigen en bejaarden, en zo nog veel meer dingen, nee er wordt in achterkamertjes gepraat, tijd gerekt door LL en dan nu te horen krijgen dat er niets in het vat zit via het VVD blad Elsevier, ik krijg een steeds misselijker smaak in mijn mond van die hele stiekeme onbereikbare stichting Leaseverlies.

Jos

Jan H

Ongelezen bericht door Jan H »

Geachte heer Blok,
Ik heb met interesse uw bijdrage over het interview in Elsevier gelezen en ik heb daar een vraag ter verduidelijking over. U schrijft : " een voorstel verwacht kan worden van Dexia over LL." Mijn vraag is of dit de juiste weergave is en/of dit niet moet zijn "een voorstel verwacht kan worden van Dexia AAN LL." Als dat zo is dan is het een heel ander verhaal.

met vriendelijke groet,
Jan H

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Jan,

De woordvoeder vertelde dat er een voorstel verwacht kon
worden van Dexia over (namens) Legio Lease.
Legio Lease is nu van Dexia, dus jouw interpretatie lijkt
mij niet geheel juist.

m.v.g.

L. Blok

Jan H

Ongelezen bericht door Jan H »

Geachte Heer Blok,
Ik heb inmiddels zelf het bewuste artikel in de bibliotheek er op nageslagen en uw lezing op mijn reactie is volgens mij de enige juiste. Het zou mij overigens niet verbazen wanneer het op een gang naar de rechtbank zal uitdraaien en dat alles wat wij nu lezen je eigenlijk moet zien als een voorbereidend "spel" daarop.
Wanneer je leest dat een bekende zakenbank er vanuit gaat dat het om enkele miljarden euro's gaat, dan laat dit zien hoe enorm groot de financieele belangen zijn. Bij de overname destijds van deze bedrijfsonderdelen van Aegon heeft Dexia natuurlijk een flink bedrag aan goodwill betaald en het lijkt mij, vanuit het standpunt van Dexia bekeken, dat zij er alles aan zullen doen om dit voor een groot gedeelte te verhalen op Aegon en ook daar zal weer een gang naar de rechtbank gemaakt gaan worden. Zij kunnen alleen maar dat bedrag op Aegon verhalen,wanneer zij juridisch gesproken, in hun recht staan.Daarom lijkt het mij ook logisch dat uiteindelijk toch door Leaseverlies en Dexia de gang naar de rechter gemaakt zal gaan worden.
De claim van Dexia op Aegon kan immers alleen maar hard gemaakt worden op juridische gronden, d.w.z. de juridische gronden waarop een rechter zijn oordeel geveld heeft in de zaak tussen Leaseverlies en Dexia.

met een vriendelijke groet,

Jan H

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Heel sterk punt Jan! Wat maar weer illustreert dat ook DEXIA 'klem' zit.

groet, Maarten

Gesloten