LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zolang de procedure loopt ,niet betalen mensen.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hans

Zolang de procedure loopt ,niet betalen mensen.

Ongelezen bericht door Hans »

Dexia heeft alle tijd dus ik denk zo,zolang de procedure loopt en DEXIA geen haast heeft,maken wij AAN BLOK ook geen haast met de restschuld te betalen!
Misschien dat de procedure wat voorspoediger verloopt.

Egbert

Re: Zolang de procedure loopt ,niet betalen mensen.

Ongelezen bericht door Egbert »

Mij deadline was 5 maart 2003 voor Verdriedub (einddatum november 2004) en feestplan (einddatum 2008). Ik heb niets teruggestuurd. Wat gebeurd er nu? Ik begrijp ook niet waarom ze nu al willen weten wat ik wil. Over ruim een jaar c.q. 4 jaar kan er weer van alles veranderd zijn. Ik snap er niets van. Ik ben alleen benieuwd wat er nu gebeurd.
Heeft iemand dit al aan de hand gehad? Graag antwoord.
Groeten Egbert

Anne

Ongelezen bericht door Anne »

Hans,

Ik denk dat vele, waaronder ik, het eens zijn met jou stelling!!!

Nu blijft de vraag wat moet je allemaal doen om de juiste wegen te bewandelen en de betaling uit te stellen. Niet betalen klinkt eenvoudig maar dan komt de brief van het incasso bureau wat zeg / schrijf je ze dan???
Hier verwacht ik eigenlijk iets van SLV maar dit blijft uit.

Kunnen we met een aantal mensen van dit formum tot een "procedure" komen wat te doen (juridisch onderbouwd) om de betaling uit te stellen totdat er een rechtelijke uitspraak is gedaan.

Hier moeten we met z'n allen toch wel in staat zijn? Deze discussie heb ik inmiddels opgestart onder topic " Strandaard brief restschuld niet betalen".

Ben benieuwd naar de opzet van zo'n concept brief.

Anne

Have

Ongelezen bericht door Have »

Hallo Anne,

Ik zit ook - en vele andere - met dit dilemma. Ik probeer nu via dit forum inderdaad wat wijzer te worden - zie 'Mijn dossier 7421 . .'

Have

A. Eekhof

Ongelezen bericht door A. Eekhof »

Geachte dame/ heer,

Tot mij wendde zich een bevriende familie. Zij gaven aan met grote financiële problemen te kampen.
De reden van het probleem is naar mijn mening bij uw organisatie bekend.
Kort gezegd komt het op het navolgende neer:

Op 24 maart en 23 juli in 1998 hebben ze middels Spaarselect een zgn. effecten lease-overeenkomst gesloten.
Spaarselect had deze vorm van effecten lease-overeenkomst bij de Aegon (labouchere) ondergebracht. Naar mijn informatie heeft Aegon dit onderdeel later aan Dexia doorverkocht.
Er werd voor respectievelijk hfl 103.136,11 en voor hfl 56.830,00 aan aankoopbedragen effecten lease overeenkomsten afgesloten.
Dit met een totale overeengekomen - lease -som van afgerond hfl 438.000,00
Zij verwachtte na 5 jaar uit te kunnen stappen met in elk geval een eigen geldje (ca hfl. 75.000)
Vanaf hier in euro's
Dat pakt helaas anders uit, er zal maandelijks ergens een bedrag van ca.
Eur. 800,= betaald moeten gaan worden. Dat bedrag kunnen zij naar eigen zeggen absoluut niet per maand betalen.
Meegerekend is het bedrag van de tweede polis welke eerst op 23 juli as komt te vervallen.
Dat maandelijkse bedrag is voor hen onmogelijk met een inkomen van netto:
VUT Bedrijfsvereniging euro 871,=
VUT Pensioenfonds euro 323,=
En een bedrag van de vrouw 147,=

Totaal (netto) per maand euro 1341,=

Zij zitten in een huurhuis.
Een tweede optie is het geheel ineens af te kopen, daarvoor dient een bedrag van ca. euro 53.000,= ineens betaald te worden.
Zij beschikken echter niet over enig vermogen, hun vermogen hebben zij juist in het effecten leasecontract gestoken. Na overleg met hun 5 kinderen kunnen zij maximaal een bedrag van euro 8.000,= ophoesten.

Ik wil hun nu adviseren het geheel middels de zgn. hardheidsclausule van de bank Labouchere
af te kopen voor een bedrag van ca. 6.000,= euro.
Maar anderzijds ben ik bang dat men de afkoop niet zal willen accepteren en middels een zgn. loonbeslag te werk zal gaan om het geld alsnog binnen te halen. Ondanks dat de bank de Labouchere aangeeft in zulke gevallen mild te zullen zijn. Maar van iemand die zulke wurg lease contracten heeft verwacht ik geen milde oplossing. Dus ben ik bang de bevriende familie door mijn advies juist nog erger in de problemen te brengen.
Al lijkt mij dat laatste vrijwel onmogelijk.

Wilt u mij svp per omgaande berichten welk advies ik hen het beste kan geven. Dit omdat ik er zeker van ben dat u veel meer ervaring hebt met deze effecten leasecontracten.
Zij moeten voor 23 maart hun reactie aan de Labouchere bekend maken. Let er wel op dat deze bedragen incl. het affecten lease -contract zijn welk contract eerst op 23 juli as. komt te vervallen.

Vertrouwend op een tijdige reactie van uw kant, verblijf ik,

Vriendelijke groet, doch hoogachtend,

Ton Eekhof
[email protected]
06-51822603 (direct nummer)
's avonds kunt u mij bereiken onder nummer 026-3707906

Hans - Maarssen

Ongelezen bericht door Hans - Maarssen »

Als ik bovenstaande brief lees, dan hoef ik niet te zeuren over een restschuld van ongeveer 5000 euro (oktober 2003).

Succes.

Groetjes uit Maarssen

tonny

Ongelezen bericht door tonny »

Alles is erg ook een restschuld van 5000 euro of zie ik dat verkeerd?

Wim

Ongelezen bericht door Wim »

Hartverscheurend hoe diep sommige mensen in de **** zitten.
Als Legio bij de BKR had opgegeven wat het maximale verlies zou kunnen zijn dan hadden veel mensen nooit zo'n product kunnen en mogen afsluiten, want de BKR is er om de klant te beschermen.

Ikzelf zit gelukkig ook onder de €5000,= qua restschuld en zou het liefst de aandelen overnemen om ze dan in betere tijden te verkopen (alles beter dan dit verschrikkelijke verlies te nemen), maar die aandelen krijg je niet als je je restschuld niet betaald; dus dilemma.

Gesloten