| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zorgplicht
zorgplicht
Beste forumlezers,
Ik had ook een WVD, die is inmiddels afgelopen en de restschuld bedraagt ongeveer 11.000 euro. Ik heb Dexia een brief gestuurd dat ik niet van plan ben te betalen omdat naar mijn mening de zorgplicht is geschonden. Er had onderzoek moeten plaatsvinden naar mijn financiele positie en mijn beleggingservaringen. Dit is vastgelegd in de Nadere Regeling Toezicht Effectenverkeer 1999. Klopt dit en is deze regeling van toepassing op aandelenlease-contracten zoals de WVD?
Toen ik dit contract afsloot had ik mij nog nooit in de beleggingswereld verdiept en ook had (en heb) ik zeer weinig eigen vermogen. Ik ben namelijk student. Is het niet zo dat Legio-Lease mij om deze redenen nooit dit contract had mogen aanbieden en het contract daarom vernietigbaar danwel nietig is? Je geeft een 21-jarige student toch niet zomaar een lening van 42.000 gulden!!!
Inmiddels heb ik een brief gehad van de GGN. Hier heb ik niet op gereageerd. Is het verstandig dit alsnog te doen?
Ik wacht met smart op jullie reacties! Ciao!
Paolo
.
Ik had ook een WVD, die is inmiddels afgelopen en de restschuld bedraagt ongeveer 11.000 euro. Ik heb Dexia een brief gestuurd dat ik niet van plan ben te betalen omdat naar mijn mening de zorgplicht is geschonden. Er had onderzoek moeten plaatsvinden naar mijn financiele positie en mijn beleggingservaringen. Dit is vastgelegd in de Nadere Regeling Toezicht Effectenverkeer 1999. Klopt dit en is deze regeling van toepassing op aandelenlease-contracten zoals de WVD?