| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zorgplicht
zorgplicht
Beste forumlezers,
Ik had ook een WVD, die is inmiddels afgelopen en de restschuld bedraagt ongeveer 11.000 euro. Ik heb Dexia een brief gestuurd dat ik niet van plan ben te betalen omdat naar mijn mening de zorgplicht is geschonden. Er had onderzoek moeten plaatsvinden naar mijn financiele positie en mijn beleggingservaringen. Dit is vastgelegd in de Nadere Regeling Toezicht Effectenverkeer 1999. Klopt dit en is deze regeling van toepassing op aandelenlease-contracten zoals de WVD?
Toen ik dit contract afsloot had ik mij nog nooit in de beleggingswereld verdiept en ook had (en heb) ik zeer weinig eigen vermogen. Ik ben namelijk student. Is het niet zo dat Legio-Lease mij om deze redenen nooit dit contract had mogen aanbieden en het contract daarom vernietigbaar danwel nietig is? Je geeft een 21-jarige student toch niet zomaar een lening van 42.000 gulden!!!
Inmiddels heb ik een brief gehad van de GGN. Hier heb ik niet op gereageerd. Is het verstandig dit alsnog te doen?
Ik wacht met smart op jullie reacties! Ciao!
Paolo
.
Ik had ook een WVD, die is inmiddels afgelopen en de restschuld bedraagt ongeveer 11.000 euro. Ik heb Dexia een brief gestuurd dat ik niet van plan ben te betalen omdat naar mijn mening de zorgplicht is geschonden. Er had onderzoek moeten plaatsvinden naar mijn financiele positie en mijn beleggingservaringen. Dit is vastgelegd in de Nadere Regeling Toezicht Effectenverkeer 1999. Klopt dit en is deze regeling van toepassing op aandelenlease-contracten zoals de WVD?
Toen ik dit contract afsloot had ik mij nog nooit in de beleggingswereld verdiept en ook had (en heb) ik zeer weinig eigen vermogen. Ik ben namelijk student. Is het niet zo dat Legio-Lease mij om deze redenen nooit dit contract had mogen aanbieden en het contract daarom vernietigbaar danwel nietig is? Je geeft een 21-jarige student toch niet zomaar een lening van 42.000 gulden!!!
Inmiddels heb ik een brief gehad van de GGN. Hier heb ik niet op gereageerd. Is het verstandig dit alsnog te doen?
Ik wacht met smart op jullie reacties! Ciao!
Paolo
.
Re: zorgplicht
Ik zou in ieder geval een brief sturen naar GGN en deze argumenten erin vermelden, als je niet reageert kun je binnenkort een dagvaarding tegemoet zien. Probeer via een bewijs van onvermogen bij je Gemeente juridische bijstand te krijgen.
Thomas.
Thomas.
he paolo, ik zit precies in dezelfde situatie !! ook studente, geen eigen vermogen. Ik betaal ze niet, moet je echt niet doen, ik heb nu ook een advocaat omdat ik gedagvaard ben. Ze dagvaarden juist mensen zoals ik en jij omdat ze denken dat we ons niet kunnen verdedigen. Nou ik heb een advocaat en ze gaat er tegen aan. Kop op ! Niet reageren op GGN maar wachten op dagvaarding als ze dat nog durven.
De zorgplicht is van toepassing op de gene die u het product heeft verkocht. Deze persoon of organisatie kunt u aansprakelijk stellen.
Art. 6:228 stelt dat een overeenkomst vernietgbaar is als deze gesloten is onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling niet of niet onder dezelfde voorwaarden zou zijn gesloten. De rechter kan de overeenkomst dan vernietigen.
Let wel dat u voor het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs op de hoogte had kunnen zijn van de gevolgen van een aandelenleaseovereenkomst.
Art. 6:228 stelt dat een overeenkomst vernietgbaar is als deze gesloten is onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling niet of niet onder dezelfde voorwaarden zou zijn gesloten. De rechter kan de overeenkomst dan vernietigen.
Let wel dat u voor het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs op de hoogte had kunnen zijn van de gevolgen van een aandelenleaseovereenkomst.
He Nes! Is dat je echte naam trouwens? Dank voor je bemoedigende reactie. Waar en hoe heb jij die advocaat geregeld en hoe schat hij of zij jouw kansen in? Ik bedoel, ik heb geen geld om me een advocaat te kunnen veroorloven, jij? Via de rechtsbijstand misschien? Er gaan berichten dat deze instantie niet zo happig is op Dexia-slachtoffers, dus wat moet je dan?
Groet,
Paolo
Groet,
Paolo
nu moet je mijn emailadres hebben als het goed is
-
Gast
Hallo Nes,
Ik heb jouw adres in mijn adresboek gezet, voor het geval dat.
Ik heb jouw adres in mijn adresboek gezet, voor het geval dat.
huh wat zou ik geschreven hebben???