LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorplicht bank

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Charles

Zorplicht bank

Ongelezen bericht door Charles »

Op 2 mei 2000 heeft (sinds 25 april 2001) mijn vrouw een Winstver3dubbelaar afgesloten in de veronderstelling dat dit een Spaarconstructie was. Bij het afsluiten was mijn vrouw dus ongehuwd en pas sinds september 1999 woonachtig in Nederland. Ze spreekt tot op heden gebrekkig Nederlands en zeker als het gaat om juridische contracten. Omdat wij pas zijn gehuwd sinds 25 april 2001 kan ik het contract helaas niet nietig verklaren. Wel is het contract afgesloten terwijl mijn vrouw geen enkele bron van inkomsten had. Dexia heeft ook nooit om inkomensgegevens gevraagd. Is Dexia nu in gebreken gebleven omdat zij als bank een zorgplicht heeft richting clienten. Zo ja kan ik dan alsnog het contract nietig verklaren op bovengenoemde gronden???? Op dit moment hebben wij een verlengingscontract liggen waar ik eigenlijk niet op in wil gaan. Wat te doen?

mvrgr
Charles

hans

Re: Zorplicht bank

Ongelezen bericht door hans »

Charles,
Schending van de zorgplicht door een bank levert op zich nog geen grond op voor vernietiging van de overeenkomst. Wel kan dit de bank, onder omstandigheden, schadeplichtig maken, op grond van wanprestatie of (soms) onrechtmatig handelen. Een vernietingsgrond is wel de situatie wanneer de overeenkomst door je (toen nog a.s.) echtgenote werd gesloten onder invloed van dwaling (lees: misleiding door Dexia). Zie ook de informatie elders op dit forum.

Gesloten