allemaal,je zou maar een hypotheek hebben met aandelenlease er in gebouwd.Dit was wel meegenomen in de rendement?
vrgr.Dhr.A de Croos E-mail [email protected]
12-05-2004 09:18
Banken: aftrek hypotheekrente ter discussie
AMSTERDAM (ANP) - Banken zijn bereid om mee te werken aan een afbouw van de hypotheekrenteaftrek. Dat heeft H.Blocks, directeur van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), woensdag verklaard. Het is voor het eerst dat de banken de renteaftrek ter discussie stellen.
Volgens Blocks zal de aftrek een belangrijk onderwerp worden bij de volgende verkiezingen. "Daarom willen we dat de discussie wel wordt gevoerd op basis van de juiste uitgangspunten." Blocks beklemtoont dat de politiek duidelijkheid moet verschaffen over de aftrek van de hypotheekrente. Van de grote politieke partijen pleit de PvdA het sterkst voor het aanpakken van de aftrek.
De NVB stelt wel enkele voorwaarden voordat tot afbouw van de renteaftrek wordt besloten. Zo moet een evenwichtige prijsontwikkeling op de woningmarkt zijn gegarandeerd. Ook moeten eventuele aanpassingen op het juiste moment gebeuren, zonder dat de financiële positie van gezinnen in gevaar komt.
De NVB heeft ongeveer zes varianten om de renteaftrek af te bouwen. Blocks spreekt geen voorkeur uit voor een daarvan. Een van de opties is jaarlijks de aftrek van het percentage inkomstenbelasting met 1 procentpunt te verminderen. Daarmee zou de aftrek over een periode van enkele tientallen jaren volledig zijn afgebouwd.
© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
e-mail: [email protected] Disclaimer
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zwaar onweer voor hypotheek aandelen lange termijn.
Re: Zwaar onweer voor hypotheek aandelen lange termijn.
Volgens mij moet die afbouw gewoon fiscaal en/of wettelijk geregeld worden, en de banken zijn daarna gewoon verplicht zich te houden aan die nieuwe regelgeving!Banken zijn bereid om mee te werken aan een afbouw van de hypotheekrenteaftrek.
Uit het verhaal krijg ik de indruk dat de banken willen aanschuiven aan de tafel van de wetgever, om mede de nieuwe regels te bepalen. Pas als ik ook mag stemmen voor de bezetting van het bankbestuur kan ik dat democratisch noemen.....
Uit het verhaal krijg ik de indruk dat de banken willen aanschuiven aan de tafel van de wetgever.
Zouden de banken nu al besmet zijn geraakt met het dexia syndroom oftewel de wet in eigen hand nemen?
Zouden de banken nu al besmet zijn geraakt met het dexia syndroom oftewel de wet in eigen hand nemen?
Hoeze neemt Dexia de wet in eigen hand? Dat begrijp ik nog steeds niet.Uit het verhaal krijg ik de indruk dat de banken willen aanschuiven aan de tafel van de wetgever.quote]
Wat een onzin, ze zeggen gewoon wat ze vinden. Als ik zeg: de handel in softdrugs moet helemaal vrijgegeven worden, dan mag dat toch ook?
-
Ik nodig de zogenaamd gedupeerden van harte uit om eens in de spiegel te kijken en zich de bekommeren om de werkelijk gedupeerden van onze welvaartsmaatschappij die slechts in stand blijft door kinderarbeid en uitbuiting. Maar veel "gedupeerden" op dit forum, als een reptiel zich op hun buik voortslepend asend op voordeeltjes en gaten in de fiscale wetgeving om zich nog verder te verrijken zullen daar wel weer geen oog voor hebben. Zij zullen ach en wee roepen over het onrecht dat hen is aan gedaan, de ogen sluitend voor het ware onrecht waar wij zelf aan bijdragen. Bravo voor de politici van Groen Links en de PVDA die de hypotheek aftrek te discussie willen stellen.
het rare van alles is dat een wet kan aangepast worden naar het beeld van de economie,maar een contract van aandelenlease weer niet tussen-tijds aangepast kan worden.Want dat is eigelijk het alle grootst probleem van deze contracten nu en de belofte die ze deden.vrgr.andre de croos
-
Jullie hebben gelijk, de rechter en de croosjes, er is nog veel meer ellende dan alleen dexia-ellende.
Wèg met de buikslepers, wèg met de hypotheekaftrek die alleen de rijken dient
Wèg met de buikslepers, wèg met de hypotheekaftrek die alleen de rijken dient
Zij hebben geen WVD kunnen kopen! Wèg met de aasgieren die mensen die wel een WVD konden kopen nog eens extra proberen op te lichten!Derde Wereld dupe van prijsoorlog
DEN HAAG - Door de steeds hardere prijzenoorlogen in onder meer supermarkten, de kleding- en de computerbranche zijn voor miljoenen werknemers in goedkope productielanden de arbeidsomstandigheden verslechterd.
In met name Azië, Afrika en Zuid-Amerika staan boeren en arbeiders onder zware druk om zo goedkoop mogelijk te produceren. Vrouwen zijn daarbij het grootste slachtoffer.
Dat stelt hulporganisatie Oxfam Novib in het onderzoek 'Trading Away Our Rights'. De organisatie hield in dertien arme en rijke landen meer dan duizend interviews met arbeiders, managers, boeren en ambtenaren. Volgens Novib oefenen veel bedrijven ongekende druk uit op hun toeleveranciers. Die betrekken weer veel spullen uit goedkope landen waar goedkope arbeiders vervolgens meer moeten produceren voor minder loon. En dat terwijl de arbeidsomstandigheden toch al ver beneden het gewenste peil zijn, is de strekking van het rapport.
,,De werknemers aan de onderkant van de productieketen helpen mee aan nationale exportgroei en winsten voor aandeelhouders. Maar hun banen worden steeds onzekerder, ongezonder en zwaarder'', stelt Novib-directeur Adrie Papma. ,,Dit is waar de globalisering faalt om mensen uit de armoede te halen.''