LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen of niet?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Adrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2003 19:45

Betalen of niet?

Ongelezen bericht door Adrie »

Wij hebben vandaag de eindafrekening ontvangen en moeten ca. € 2.800 betalen. Wij zijn lid van SLV en ik heb als eega vernietigd. Begin volgend jaar loopt er ook nog een Winstverdriedubbelaar af met een waarschijnlijke restschuld van ca.€ 3000 die ook door mij is vernietigd. Weet iemand hoe lang het duurt tot Dexia een incassobureau inschakelt? Wij denken erover om voor die tijd onder protest en met behoud van alle rechen te betalen omdat wij incassokosten ook zonde vinden. Geld voor een advocaat hebben wij niet en voor toevoeging komen we niet in aanmerking.Hebben jullie advies voor ons?

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door Patrick »

Hoi Adrie,

Da's een lastige. Als eegaleaser mag je uit principe niet betalen; je hebt buiten rechte vernietigd en wat jou betreft bestaat dat hele contract niet totdat Dexia binnen rechte de rechter van iets anders kan overtuigen.

Het probleem is die lage eindafrekening... Als je naar de rechter moet, zullen de advocatenkosten mogelijk zo hoog worden dat je bij winst amper iets terug zult zien van je geld. Staat tegenover dat het over de vernietiging van het contract zal gaan - oftewel het totaalbedrag - zodat je iets meer speelruimte hebt.

Groeten,

Patrick

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door Sonja »

Als je zou winnen, dan betaalt Dexia de advocaat toch?
Dat zijn toch onkosten?

Sonja.

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door peter57 »

Het lijkt mij vrij simpel.
Wanneer je je contract "buiten rechte" hebt vernietigd moet je niet meer betalen.
Ik ben daar in juni gelijk mee gestopt en zal ook niet betalen.
Wel gemotiveerde brieven naar Dexia geschreven. Intussen de laatste sommatie gehad.

Peter

F. Duchateau
Berichten: 101
Lid geworden op: 22 okt 2003 08:45

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

Adrie,

Je kan kronkelen als een paling in een emmer snot, uiteindelijk wordt het toch betalen.

Roel
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2003 22:39

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door Roel »

Ik hoop dat Duchateau gelijk heeft en dat Dexia jouw je geld moet teruggeven, dan kunnen we een leuk feest bouwen, Dexia moet betalen, Duchateau heeft gelijk

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door lions90 »

F. Dufuckchateau,

TRIEST TRIEST TRIEST FIGUUR....de hele dag op dit forum te hangen..heb je zo'n slecht en nutteloos leven....jij probeert mensen bang te maken..maar je bent zelf gewoon bang..en al aan het solliciteren ivm ontslag bij Dexia???? Succes hoop dat je snel wat vindt....wel handig Dexia op je cv..echte binnenkomer!

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door arend »

Je lage restschuld is juist helemaal geen probleem. Jouw zaak komt eventueel voor de kantonrechter (<€5000). Je hebt dan geen advocaat nodig en kan je zelf verdedigen. Er is voldoende hulp o.a. via dit forem en SLV om dit zelf te doen. Succes!!

Groet,

Arend

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door LJB »

Duchateau wat een geweldig niveau.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door JH »

niveau is een eigenschap die ducato niet bezit ! Hij weet niet eens wat dat is !

De rechter
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2003 17:48

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door De rechter »

JH,

De enige die op dit forum mag oordelen ben ik !

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door arend »

Bij het herlezen las ik , dat om twee schulden ( €2800 en €3000) ging. Opgeteld dus € 5800. Als je nu zorgt, dat de restschuld onder de €5000 komt door €1000 onder protest te betalen, hoeft geen advocaat in de arm te nemen. Misschien een idee? Succes!

Groet,

Arend

aandeel
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 nov 2003 12:08

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door aandeel »

Arend, ik vraag me dit ook af. Mijn restschuld is 5500 Euro. Ik betaal maandelijks een bedrag aan GGN. Uiteraard protestbrief geschreven. Ik ga er niet zonder meer vanuit dat deze zaak onder het kantongerecht valt wanneer de schuld na enkele maandelijkse aflossingen onder de 5000 euro komt.
Dexia stuurt mij een rekening van 5500 euro. Die wil zij geheel innen en dit lukt niet. Deze beginsituatie zou bepalend kunnen blijven voor de rechtsgang. Ik kan nergens iets vinden dat de juridische afhandeling verandert omdat ik besloten heb om eens 600 euro af te betalen.

Aandeel.

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Betalen of niet?

Ongelezen bericht door arend »

Het is eigenlijk een goede vraag voor Bos & Partners om te beantwoorden. Ze zijn bij deze uitgenodigd. De "techniek" om de restschuld dusdanig te verminderen om onder de €5000 uit te komen. Men kan dan bij de kantonrechter terecht zonder een advocaat in te huren. Indien de vraag positief beantwoord wordt kan dit voor velen een oplossing zijn!!

Groet,

Arend

Gesloten