LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chat met Mr. Schonewille

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
apleoh

Re: Chat met Mr. Schonewille

Ongelezen bericht door apleoh »

HALLOOOOOOOOOO
je maakt me toch niet wijs dat jullie nog kunnen slapen, hoor

apleoh

geplaatst door L. Blok op 14-12-2002 om 00:12

L. Blok

Die apleoh begint al aardig seniel te worden. De hele avond
zit hij al tegen zichzelf te praten!

zie je hij is wel wakker en hier

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Zie je wel, nu gaat hij nog eens alles herhalen ook! !

apleoh

-

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Fenna,
de drie jaar zijn per 18-11-2002 verstreken en moet zo'n 3600 Euro "betalen". Dus hoe kan mijn vrouw aantonen dat zij niet eerder wist of behoorde te weten dat er een leasecontract door mij was afgesloten.

m.vr.gr.
Peter

Fenna

Ongelezen bericht door Fenna »

Peter,

Ik denk dat de maandelijkse betalingen in ieder geval via een banrekening moeten zijn gelopen waar zij geen inzicht in heeft gehad. Overigens ben ik geen jurist. Wellicht dat Maarten hier meer over weet?

Peter

Fenna,

Bankrekening staat op ons beider naam.

m.vr.gr.

Peter

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Dit is lastig,
Ik zou zeggen dagtekening bankafschrift waarop de eerste maandtermijn staat. De drie jaar geldt namelijk vanaf het moment dat je vrouw op de hoogte was van het bestaan van de overeenkomst.

Je mag natuurlijk niet liegen. Dus als je vrouw het wel eerder wist dan geldt die eerdere datum.

groet, Maarten

Peter

Maarten,

Ik weet niet precies meer wanneer mijn vrouw op de hoogte was van de overeenkomst.l Eerlijk gezegd wel vrij in het begin, maar ze was er wel altijd op tegen geweest dat ik zoiets zomder haar mede weten heb afgesloten.
Bovendien nog dit:
gezien het maandtermijnbedrag van onze gesamenlijke rekening werd afgeschreven had zij dan niet mede moeten ondertekenen?
Kan jij of ieder ander mij hierover inlichten. Volgens LegioLease natuurlijk niet.

m.vr.gr.

Peter

Maarten

Als het een gezamenlijke rekening was dan zijn jullie beiden bevoegd om over die rekening te beschikken. (en/of rekening) Dus zij hoefde de machtiging van de incasso niet te tekenen. Maar dit is ook niet belangrijk, het gaat om de ondertekening van het contract. De tijd dringt Peter de drie jaar sinds tekenen contract zijn immers al voorbij. Ben je al aangemeld bij stichting Leaseverlies? In dat geval sta je namelijk ergengeregistreerd met je klacht.

groet Maarten

Peter

Maarten,
Ja ik heb mij reeds in september bij leaseverlies aangemeld en mijn vrouw heeft uiteraard het contract niet medeondertekend. Ik wacht de verdere ontwikkelingen tussen leaseverlies en Dexia/Legiolease maar verder af. Verstandig????

m.vr.gr.

Peter

Maarten

Lijkt mij wel Peter,
Je kunt verder ook niets anders doen. Door je aan te melden bij Stichting Leaseverlies met de klacht dat het contract niet door je vrouw was ondertekend ben je binnen de drie-jaarstermijn gebleven. DSI neemt momenteel toch geen individuele klachten in behandeling. En jou klacht loopt nu met de bulk van de stichting mee.

groet Maarten

Ali

Ongelezen bericht door Ali »

Mr.Schonewille

Ik heb een contract getekend voor de Winstverdriedubbelaar, en moet nog betalen tot volgend jaar December 2003.
Ook mijn man wist hier niets van,en heeft ook niet meegetekend.
Omdat de mogelijkheid bestaat dat het nietig verklaard zou kunnen worden binnen drie jaar zou er een concept-brief worden opgesteld voor echtgenoten die niet hebben meegetekend,via de website van stichting leasverlies.
Maar ik kan het niet vinden.

vr.gr

Maarten

Peter, Naar aanleiding van een post van Yvonne ben ik er achter gekomen dat De stichting Leaseverlies in situaties als de jouwe adviseert om toch contact op te nemen met een advocaat of bureau voor rechtshulp.

Zie veelgestelde vragen Nummer 30 op www.leaseverlies.nl

groet Maarten

john

Ongelezen bericht door john »

Beste Ali,

De conceptbrief staat nog niet op de site van de stichting, gebeurd deze maand nog. Nog even geduld.

apleoh

krijg ik nog antwoord?

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

Nog steeds geen antwoord gehad ?!?!

mar

Ongelezen bericht door mar »

Hallo,
Ik ben al sinds vorg jaar juli aangesloten bij leaseverlies,Er werd toen onderzocht door een hoogleraar of je beiden moest tekenen, volgens hun stond er een
termijn van 5 jaar op.Ik hoefde me geen zorgen te maken want ik zou nmog makkelijk binnen de 5 jaar vallen.
Nu blijkt dat het 3 jaar is. 1 van mijn contracten valt nu net buiten de gestelde termijn. Wat moet ik daar nu mee??
Ik heb wel een vernietigingsbrief gestuurd voor alle zekerheid.
Gr Mar

Gesloten