LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Clausule

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jos

Clausule

Ongelezen bericht door Jos »

Lezers

Ik lees op het forum dat bij aanvaarden van een van de opties die Dexia biedt er een clausule ondertekend wordt waarin je verklaart af te zien van verdere stappen tegen Dexia. Ik vraag me af: kan dat, wettelijk gezien. Als bijvoorbeeld in in een contract zou staan dat bij niet nakomen de doodstraf zal worden voltrokken weet iedereen dat dit niet kan, er zijn wetten die boven andere wetten staan. Daarom is mijn vraag of deze clausule stand zal houden. En verder stel dat LV wint over 5 of 15 jaar en je bent lid van LV, heb je dan nog recht op schadeloosstelling. En stel je bent nu lid van LV en LV procedeerd verder maar jij hebt ondertekend, ben je dan in overtreding? Hopelijk is er een rechtsgeschoolde op het forumd die hier iets zinnigs over kan zeggen.

Marielle

Re: Clausule

Ongelezen bericht door Marielle »

Hallo Jos,

Wij zitten met dezelfde vraag als jij waar ik ook geen antwoord op weet overigens.
Daarom hebben wij besloten om het contract zelf af te kopen wat ons dus een hoop geld kost. Maar ons depot is leeg en zelf inleggen is geen optie. Om dan met een lening waar een lagere rente over betaald mag worden (ahum) nog 2 1/2 jaar door te gaan doen wij niet. Nu kunnen we de aandelen nog verkopen en krijgen we er nog iets voor terug, hoe is over een poos? Wij zijn een heleboel geld armer hierdoor. Nu oversluiten we onze hypotheek en zijn we verzekerd wat er met ons geld gebeurt de komende jaren. Of dit de verstandigste oplossing is weet ik niet, maar ik koop het in elk geval af. En zonder schikking van Dexia of Labouchere want ik wil toch wel een eventuele claim via de stichting lv ontvangen.

jos

Re: Clausule

Ongelezen bericht door jos »

Mariëlle.

dit bericht is per ongeluk twee keer gepost, kijk even onder de andere want daar speelt zich een belangwekkend gesprek af.

Groet
jos.

Gesloten