LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia intimidatie

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
corrie
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2004 14:34

Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door corrie »

19.07.04 aandelen (tuusen twee haakjes) verkocht; 29.07.04 bericht ontvangen wat betaald moest worden. Het bericht was tevens een betalingsherinnering. Een paar dagen later voorstel tot betalingsspreiding uiteraard met vette rente voor Dexia; 05.08.04 aanmaning en als klap op de vuurpijl 11.08.04 belletje van Dexia medewerker die zeer agressief en intimiderend sommeerde per omgaande te betalen. Notabene is mijn echtgenoot, die 3 x de contracten door mij aangegaan nietig heeft verklaard en het in de hand hebben van een advocaat, bereid het bedrag, in afwachting van het juridische verloop van deze fraudezaak, op een op zijn naam geplaatste rekening te plaatsen. Inien Dexia gelijk krijgt wat een gotspe zal zijn, zal hij het openstaande bedrag aan Dexia overmaken. Netjes of niet!!!
Intussen door hem aangetekend aan de directie meegedeeld, ook mijn advocaat zal e.e.a. aangetekend aan Dexia meedelen.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door Ronbo »

Pas bij telefoneren op dat Dexia de gesprekken opneemt. Laat je door zo'n aggressieveling niet tot ongewenste uitspraken leiden.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Inderdaad, voorzichtigheid is geboden.
Wanneer je Dexia zelf belt krijg je de melding dat gesprekken worden opgenomen!
Krijg je die mededeling ook wanneer je gebeld wordt? Indien niet, mag het dan wel gebruikt worden als 'bewijs'?

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door Captain-America »

@ Pipa,

Neen, edoch Dexia cs kennende zal men dit wel trachten te gebruiken zo het hun uitkomt.

De privacy wetgeving, WBP, zegt hierover, kort samengevat dat men duidelijk kenbaar moet dat er gesprekken worden opgenomen, alsmede voor welk doeleinde inclusief hoe men toegang tot deze gegevens kan krijgen, dit laatste (toegang tot deze gegevens) is namelijk ook een recht.

De ervaring inzake het privacy gebeuren is dat Dexia cs zich bedient van zogenaamde deskundige juristen, waarvan enkele die te pas en met name te onpas met hun, maatschappelijk verkregen en dus niet van toepassing zijnde in commerciele relaties, hoogleraar titulatuur zwaaien. Iets wat de gemiddelde burger die gedupeerd is behoorlijk imtimideert, in het straatje dus van deze toko...
Deze lieden interpreteren de privacy wetgeving naar goeddunken ten faveure van hun opdrachtgever.

Medio september, of oktober, komt er hieromtrent een uitspraak van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Zodra deze bekend is wordt dit in here geplaatst.

Opmerkelijk is overigens dat in onderhavige kwestie het Dexia cs wederom gelukt is om alles hieromtrent optimaal te traineren. Kwestie had medio februari 2004 al bekend dienen te zijn...

Last but not least, naar het zich aan laat zien, zal Dexia cs zich van deze uitspraak weinig tot niets aantrekken, zodat de gemiddelde gedupeerde burger, en dat zijn er nogal wat he :cry: , zich (wederom) tot de dure rechter dient te wenden. Duur vanwege de juridische kosten die men dan voor de kiezen krijgt.

Justice, unfortunately not, for all... :x
Laatst gewijzigd door Captain-America op 12 aug 2004 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Thanks, duidelijk!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door croosjes »

gewoon je advocaat het hele gesprek laten op vragen bij DEXIA,want ze gebruiken alleen dat wat hun uit komt.Terwijl er ook dingen belooft worden door de medewerkers wat ze niet kunnen waar maken tegenover de gedupeerde om u te laten praten.En dit is wel een goede uitgangs postitié voor de advocaat als tegen verweer.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Zélf eveneens gesprekken opnemen met mededeling? Ook een optie?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Zou wel willen maar kan dit niet met onze telefoon :cry:

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik heb zo'n ouderwets antwoordapparaat waarmee dat nog kan, maar er komt vast iemand met tips hoe dat tegenwoordig mogelijk moet zijn :wink:

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door geldweg »

Iedere bank neemt gesprekken op. Alleen is het toegestaan voor bepaalde afdelingen. Dit om consument te beschermen. Denk aan een order afdeling van een bank. Dit wordt opgenomen mocht er later misverstanden ontstaan over de order. Als je bank belt dat je pas klaar ligt wordt dit niet opgenomen. Hier zijn wettelijke regels voor en deze zullen vast wel ergens te krijgen zijn. Melding vooraf hoeft volgens mij niet als ze jou bellen, wel als het om trainings doeleinden gaat ed. De gesprekken worden opgenomen ter bescherming van klant en bank bij geschillen. Let wel het gaat hier dan om verkoopafdelingen, niet om receptionistes ed.
Opnemen van gesprekken is vrij eenvoudig, kan bij zgn spyshops zo dat soort gadgets halen. De wet zegt dat het gemeld moet worden volgens mij, bij die verkoopafdelingen bij banken is het volgens mij een regeling die in samenwerking met een consumentenbond ofzo is ingesteld. Gebruik van de gesprekken, dus openbaar maken, mag alleen als de wet of rechter er toestemming voorgeeft.

uzo
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 sep 2003 15:00

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door uzo »

Dexia is duidelijk doortrapt en grijpt alle middelen aan om hun klanten tot betalen te dwingen, ze hebben het moeilijk.
Dus als steeds meer mensen dwars gaan liggen en stoppen met betalen gaan ze er aan !

Durf je dit niet, vertraag dan in ieder geval je betalingen, stop de automatische incasso en ga steeds pas betalen na een aanmaning !

Ze zullen alleen al falliet gaan aan de incasso en porto kosten. AKTIE ! :twisted:

thazia
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jul 2004 15:30

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door thazia »

Hallo,

Ook ik werd van de week gebeld door dexia. Of ik wist dat ik achterstand had. Ja dat weet ik, hoe dat dan kwam. Nou simpel: ik kan het niet meer ophoesten. Dat wisten ze, waarom had ik de hardheidsclausule dan nog niet ingevuld. Nou dan moet ik afstand doen van rechten. Nee begreep ik verkeerd. Zij gaan eerst oordelen en als ik dan een voorstel krijg van hun, moet ik die tekenen en dan pas zie ik af van al mijn rechten. Heb die meneer vriendelijk gevraagd of dit waarheid was of dat ik vals werd voorgelicht, alweer. Heb die meneer ook vriendelijk gevraagd dit in begrijpelijke taal in een brief naar mij te sturen. Vond hij een beetje onzin. Had van alles willen zeggen, heb mij heel netjes gehouden en ben beleefd gebleven, maar o wat kan ik dan boos worden. Geloof die lui echt niet meer!

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door Janny »

Hallo Thazia,


Eerst een paar vragen.

Ben je eegaleaser? niet betalen is een goed besluit
Was je student? niet betalen een goed besluit.
vele vragen? zelfde antwoord.herhalen is niet nodig

Ze zeggen dus dat u niet hoeft af te zien van uw recht?
U begreep het verkeerd.
MAAAR!!!!!!!!!!
Zij gaan eerst oordelen en als u dan een voorstel krijgt van hun, moet u die tekenen en dan pas moet u afzien van al uw rechten. rd

Er is dan dus geen keuze mogelijkheid meer begrijp ik?
Zij gaan eerst oordelen!!!!!!!!!!!!!!! dan voorstel van hun!!!!!!!!!!!!
Dan moet ik die tekenen
dan pas zie ik af van al mijn rechten
Maar wel afzien van rechten, en of het nou bij voorbaat of erna is,het moet wel!
DUS afzien van rechten is voorwaarde om uberhaupt op coulanse van dexia zijden te kunnen rekenen.
En zich vastleggen op zo'n uitspraak willen ze niet, ho maar. Maar u moet wel tekenen.
Dus toch afzien van recht zij het via een omweg.
Dat is nog eens machtsvertoon van de bovenste richel.

Probeer een goede advocaat te vinden , die uw zaken kan behartigen inplaats van een dexia afhankelijke te worden.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Dexia intimidatie

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Sluit me aan bij die laatste zin.
Juist de mensen die vanwege de hoge kosten van een advocaat afzien om er een te (kunnen) nemen, raad ik aan om juist eens een rondje te gaan bellen in hun buurt.
Wanneer een advocaat ook toevoegingszaken aanneemt kun je al voor een kleine eigen brijdrage tussen de € 89,-- en € 750,-- procederen.
Eigen bijdrage wordt bepaald a.d.h. van je inkomen en spaargelden.

Net deze groep heeft goede kaarten daar de zorgplicht bij deze mensen extra zwaar telt!!

Dus niet wachten op een dagvaarding van Dexia en dan in paniek raken maar rustig zelf kijken naar een advocaat en zelf de strijd aangaan.

Groeten justice man

Gesloten