LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dexiaans taalgebruik

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

ik vind dat scheldwoorden achterwege moeten blijven en taalgebruik gekuist dient te zijn

ja
19
83%
nee
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 23

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door berendjan »

Op advies van een lotgenoot ben ik op dit forum beland. De regenbuien en - stormen die Nederland in de afgelopen dagen hebben geteisterd heb ik doorgebracht achter de pc, surfend door de diverse topics. Met stijgende verbazing moet ik eerlijk zeggen. Ik kom nog al eens in zogenaamde volksbuurten waar de bewoners soms nog al eens ruw in de mond kunnen zijn. En in woordenwisselingen vliegen dan nog al eens scheldwoorden in de rondte die in stripverhalen met allerlei tekens in de spreekwolken worden verwoord. Doch de termen die op sommige fora worden gebruikt, heb ik zelfs in de grootste woedeuitbarstingen in die volkswijken nog nooit tegen elkaar horen gebruiken. Hebben ze daar dan het fatsoen om elkaar niet uit te maken voor kruipend, sluipend of vliegend ongedierte? Of allerlei kwalijke ziektes toe te wensen? Of mensen te adviseren in het donker allerlei aktiviteiten te gaan ontplooien waar je beter niet over spreekt? Zou het publiek in een voetbalstadion zich zo slecht kunnen beheersen ten opzichte van hun tegenstanders als sommige verleasers in deze fora, zouden voetbalwedstrijden doorlopend zonder publiek gespeeld worden en zouden spelers en officials in alle anonimiteit naar het stadion moeten gaan om te vermijden dat ze onderweg op deze wijze worden uitgescholden en met woorden bespuugd zoals dit hier gebeurt. En dan advocaten, rechters en organisaties. Zolang ze de deelnemers die bij een van de legio producten betrokken zijn naar de mond spreken, worden ze opgehemeld. Maar ojee als ze verliezen of een uitspraak doen die niet bevalt. De termen die ze dan naar het hoofd gegooid krijgen zouden in een rechtzaal meer dan voldoende zijn om door een parketwacht te worden gearresteerd wegens belediging en met een forse boete aan hun broek naar huis te worden gestuurd. Dan kom ik nog een zekere Piet met grote regelmaat tegen. Die kan er ook wat van en schijnt zichzelf te zien als een soort van Redder des Vaderlands. Die scheldend rechters denkt te moeten beoordelen of een rechter al dan niet onafhankelijk is en met grote regelmaat de pers lastig valt. Een soort van persmuskiet, maar dan van het erge soort.
Zijn teleustellingen, die ook ik beleefd heb en beleef, mag men rustig uiten. Daar is een forum voor. Doch laat iedereen in zijn of haar waarde. Als je als deelnemer alleen maar eenrichtingsverkeer wenst, dan moet het forum worden omgedoopt tot klaagmuur. Zolang het dat niet is geldt ook op een internet forum dat voor - en tegenstanders aan het woord moeten komen. Met argumenten en niet met schelden.
Laatst gewijzigd door berendjan op 25 jul 2004 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Michiel Luidens

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Pas op met kritiek op payback. Dat is taboe en streng verboden op dit forum. Dan melden zich al snel de fennekes, kareltjes en cornelisjes om je terecht te wijzen !

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Om dit topic zoals het omschreven wordt zo te houden zal ik proberen
Michiel Luidens uit te leggen hoe het is om een gedupeerde te zijn.
Michiel ik of eigenlijk wij zijn lid van pay-back, heb al verschillende men
sen ontmoet die (nog veel erger dan wij) financieel zo in de knoei
zitten dat ze niet weten hoe ze hun kop boven water moeten houden door de legiolease problematiek. Als ik jou zie afgeven op pay-back
(het is een secte, het is een militaire staatsgreep van oud militairen,
het is een vereniging die geen tegenspraak duld) dan denk ik waar ben
je nou eigenlijk mee bezig. Is dit nu de verloedering van onze samen-
leving, (ieder voor zich en god voor ons allen) Ik hoop toch van niet.
Ik hoop voor jou dat je eens gaat nadenken voor al die gedupeerden
en dat in jouw leven niets verkeerd gaat.

Michiel Luidens

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Fenneken, dat iemand oud militair is betekend nog niet dat alle remmen los mogen. Laat het volgende duidelijk zijn.

EEN PAYBACK LID STAAT NIET BOVEN DE WET. OOK PAYBACK LEDEN MOGEN NIET ZOMAAR GEWELD TOEPASSEN EN BEDREIGINGEN UITEN.

Duidelijk zo ?

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door sannie »

beste meneer luidens,de dag dat u goede adviezen,en raad geeft aan ons,de gedupeerden,zullen wij u met respect behandelen en bekritiseren,maar nu u voor ons totaal geen respect toont,vind ik dat u beter van dit forum kunt verdwijnen,u voegt niets toe.

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Michiel, als Pay-back lid sta ik echt niet boven de wet. Ze proberen
alleen hun recht te halen waar ze eerder zijn belazerd.

Hollander, al die uitspraken die je hebt gequote zijn niet van Pay-back
leden. Met die opmerkingen ben ik het ook niet eens, maar echter
een kat in het nauw .............................

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door falco »

Hummmmm....wilde je enige bijval verlenen fenneken, echter je hebt het mis wat die uitspraken betreft. Deportatie en corruptie zijn termen die door bestuursleden van payback in de mond zijn genomen. Daarmee lazeren ze van een voetstuk maar dat is niet anders. Waarschijnlijk zijn deze topics gesloten cq verwijderd door de tros. maar het zij ze vergeven, de paybackbestuurders en de tros.

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Falco, ik weet welke posting je bedoeld, echter je moet hem in een
andere contekst plaatsen en niet zoals je hem benoemd.

Loes Brouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2003 18:21

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door Loes Brouwer »

Een beetje kinderachtig om zo'n man als Piet zo af te schilderen. Maar Piet zal hier wel boven staan.

Chapeau Piet.

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door falco »

Alle quotes van Hollander hierboven zijn uit verband/context gerukt. Het zal zo niet bedoeld zijn geweest fenneken, het stond er wél. Zand erover. Loes wauwel niet zo. Iedereen begrijpt dat!

Loes Brouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2003 18:21

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door Loes Brouwer »

Ach er zijn altijd mensen die kritiek hebben en zelf niets doen. Falco ben jij Albert ? althans dat wordt beweerd !!
Laatst gewijzigd door Loes Brouwer op 26 jul 2004 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door falco »

Brave slimme vrouw ben je, dat is zo, niet iedereen is even actief! Nee ik ben Albert niet, ze beweren dat jij dat bent. Kan me niet voorstellen dat een man makkelijk op naaldhakken loopt. Maar met die Albert weet je het nooit. Misschien is hij wel Loes en Falco en heeft hij meerdere schermen openstaan. Jij en ik zullen dat nooit weten :!:

Loes Brouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2003 18:21

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door Loes Brouwer »

Het was maar een vraag. Maar zal wel goed zijn dan.

Finito
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:50

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door Finito »

Breek jij daar je mooie blonde hoofd maar niet over :wink: :roll:
Wat een onzinverhaal staat hier weer. :roll:

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door falco »

Vervelend is het wel!

Loes Brouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2003 18:21

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door Loes Brouwer »

Ik ben wel blond maar niet gek Falco.

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door falco »

Waar heb ik het over blond? Finito doet dat. Ahhh, je bent dat zelf. :!:

de hulk
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2004 16:04

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door de hulk »

het is inderdaad een grote klaagmuur voor mensen die niet de hand in eigen boezem willen steken.
helemaal mee eens.
die fenneken post ook altijd.

zal wel geen boezem hebben :?

Loes Brouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2003 18:21

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door Loes Brouwer »

Als ik een schaap koop zal ik het diertje geen Finito noemen. Zonde van het beestje vind je niet ?

Finito
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:50

Re: dexiaans taalgebruik

Ongelezen bericht door Finito »

Ik ben vernoemd naar mijn schaap. Zwart schaap, prachtig springlevend beest. What's in an name

Gesloten