LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een tussenmaatschappij!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
talihsiz

een tussenmaatschappij!!!

Ongelezen bericht door talihsiz »

mei 2001 had ik een lening gezocht waarmee ik mijn bestaande lening kan aflossen en wat extra nodig voor andere dinges. Via vergelijkingen van lagere rentes via internet kwam ik bij postkrediet terecht. Telefonish heb ik mijn gegevens doorgegeven en toen ben ik uitgenodigd voor een afspraak bij hun op kantoor. Voor ons is voorgesteld een rentekrediet en daarbij een effectenlease pakket bij DSB bank voor f 25000,-. Ik had nog nooit van effectenlease gehoord. De mevrouw heeft mij gezegd, dat ik over 5 jaar een groot kapitaal zou opbouwen en mijn doorlopende krediet hiermee zal aflossen. Zij heeft mij ook gezegd dat ik het contract elke moment kan opzeggen. Zo heb ik ook mijn echtgenote wie nog geen Nederlands konde , uitgelegd. Toen hebben wij daar (dus binnen 1 uur) de contracten getekend. Hij heeft hem ook getekend dankzij mij.Algemene voorwaarden hebben we niet gelezen. Omdat zij heeft gezegd dat het niks speciaal instond. Wat ben ik dom geweest om die mens vertrouwen. Ik ging daar 25000 gulden te lenen en heb 50000 gulden geleend. Had ik niet eens in de gaten wat ik aan het doen ben. Begin januari dit jaar ondanks verlies van mijn aandelen wou ik tocht van dit contract af en de verlies wilde ik aan hun terugbetalen. Zo simpel is het niet!!! Omdat in de algemene vooorwaarden met de kleine letters stond toch iets welk zij ons niet gezegd heeft. "bij beendiging tussen de 1e etappe van 5 jaar kon ik een boete krijgen van 80% van de termijnen F 250 per maand tot het eind van contractuele looptijd!!" Dat betekend 48x250= 9600+verlies 4000,-+3000(wat ik tot heden betaald heb). Dit allemaal bijelkaar f 16600. Er kan nog bij komen aan- en verkoopkosten aandelen. Dus kun je eigenlijk nooit tussentijds afzeggen hoewel zij had gezegd " elke moment kun je verkopen" Wat moet ik nu doen. afwachten totdat mijn contract afloop. Is zo een boete wettelijk!!!
Ik wou ooit de mevrouw spreken en hebben ze mij dus niet verbonden met haar. kan iemand mij hierover een advies geven!!!!

johannes

Re: een tussenmaatschappij!!!

Ongelezen bericht door johannes »

Als ik jou verhaal lees zou ik maar eens een rechtshulp kantoor binnen stappen. zij maken je kop gek en doen aan cross selling zonder zich te verwittigen of u verstand van aandelen heeft en houden u iets voor zonder over de verliezen te praten. DSB DEXIA en AEGON gewoon VET aanklagen en ik zou graag willen dat alle nederlanders vanaf nu gewoon GEEN zaken meer doen met dergelijke bedrijven. Zij maken vette winsten over de rug van jan met die korte achternaam. Het is een schande........... ga en klaag aan die zooi.

Johnannes

talihsiz

Ongelezen bericht door talihsiz »

beste johannes, bedankt voor je reactie. Maar ik weet niet via welke instellingen moet proberen. naar een advocaat? of iets anders. Kan mijn echtgenote de contract laten vernietigen omdat hij helemaal geen nederlands konde en toch heeft getekend.

johannes

Ongelezen bericht door johannes »

Gaat naar een rechtsburo en laat een klacht opstellen welke zij schriftelijk MOETEN antwoorden. Met dat dokument kan je verder, bv bij de DSI welke jou belangen toetst aan het burgelijk wetboek.
Je hebt alleen kans dat ze NU niet zullen schikken omdat ze al een grote zaak hebben en niet een en ander door elkaar heen willen laten lopen. Vergeet niet dat er een grote juridische afdeling zit bij DEXIA die het allemaal heeft bedacht en zij zijn dus mede verantwoordelijk. Schikken daarvan is zichzelf onderuit halen wat maar weinig mensen doen. Ook juristen zijn mensen die blijven vechten voor de aandeelhouder hoewel zij weten fouten te hebben gemaakt. Gewoon keihard doorvechten.

sweet

Ongelezen bericht door sweet »

hallo

wij hebben ook zoiets aan de hand en zijn er ook ingestonken
hele mooie folders met een hoop rendement , we zouden zelfs overhouden , dus niet, allemaal mooie woorden
en als wij het op willen zeggen ,betalen we ruim het dubbele terug
wij betalen alleen rente , in het contract staat 60 mnd en dan konden we ook ons krediet aflossen en waren we van de schuld af
maar op mijn maandelijkse afschrift staat 999 mnd wij durven niet te verkopen ,omdat we met een grote schuld blijven zitten , wij kunnen dat bedrag niet ophoesten
defam is fortis wat wij niet eens wisten
wij zitten nu voor 30.000€ in de ellende , terwijl wij helemaal geen schuld hadden
wij geloofde onze belastingconsulent om een spaarpotje via effectenlease op te bouwen :x :evil: wat hij ons heeft aangepraat
ik hoop dat wij geholpen kunnen worden ,en dat defam ook genoemt wordt , er zijn zoveel mensen die er door die persoon ook ingetuind zijn
euroconcept was de tussenpersoon van defam
en die bestaat niet meer , en toch staat er op elke afschrift van defam , tussenpersoon euroconcept
dat snap ik dus niet , wij hebben dossiers opgevraagt bij defam , ze zouden het direct opsturen , het is onderhand alweer 2 weken verder en nog steeds niets ontvangen
wij hopen echt dat wij geholpen kunnen worden en met ons andere mensen die met defam in zee zijn gegaan
onze effecten zijn ( abn-amro -ahold-fortis-elsevier-numico)

ik hoop echt op reactie groetjes mieke :cry:

Gesloten