LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
evt
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2003 09:38

Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door evt »

Handtekening partner bij Leasecontract vereist?




Dexia Bank heeft een nieuwe nederlaag moeten incasseren in haar strijd met boze Legio-Leaseklanten.




De kantonrechter in Amsterdam heeft bepaald dat aandelenleasecontracten (beleggen met geleend geld) kunnen worden gezien als koop op afbetaling, overeenkomsten die in sommige gevallen ook door partners van de beleggers dienen te worden ondertekend, hetgeen vaak niet is gebeurd. Dit meldt het NRC Handelsblad op 28 november jl.

Handtekening partner ontbreekt vaak

Bij veel Leasecontracten ontbreekt de handtekening van de (geregistreerde) partner van de belegger. Zo'n handtekening is bij bepaalde huurkoopovereenkomsten (koop op afbetaling) vereist. Dexia betwist echter dat aandelenlease huurkoop is.

Eegalease als belangenvereniging boze partners

Begin dit jaar is de Stichting Eegalease opgericht, waarin partners van gedupeerde leasebeleggers zich hebben verenigd. Eegalease stelt dat aandelenlease een vorm van huurkoop is en eist bij de rechtbank vernietiging van de contracten vanwege het ontbreken van de handtekeningen van de partners. Eegalease is een zusterstichting van de Stichting Leaseverlies, die namens vele tienduizenden leasebeleggers procedeert tegen Dexia. De beleggers zijn met forse schulden blijven zitten als gevolg van de dalende beurskoersen. Zij vinden dat ze zijn misleid door de bank.

Gedupeerd echtpaar overtuigt rechter

De uitspraak is de uitkomst van een procedure tegen de bank, die is begonnen door een echtpaar met een leasecontract dat met een schuld is blijven zitten van ruim 50.000 euro. Normaal gesproken lopen dit soort zaken, waarbij er schadevergoedingen worden geëist die boven de 5.000 euro uitkomen, bij de rechtbank. Huurovereenkomsten, waaronder ook huurkoop valt, vallen onder de bevoegdheid van de kantonrechter. Het echtpaar heeft tijdens de procedure de rechter kunnen overtuigen dat aandelenlease overeenkomt met huurkoop.

Bron: NRC Handelsblad


Gast

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door Gast »

wat als je partner wel heeft getekend?

Gast

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door Gast »

Wat zou je denken ???? Dan ben je dus de klos, want er staan er twee signatuurtjes op het vontract.

Gast

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door Gast »

maar goed, ze blujven de boel toch voorliegen, als ze alles eerlijk verteld hadden dan waren wij er met zijn allen toch niet ingetrapt.
zon handtekening zegt dan toch niet zoveel eerlijkheid wel

Gast

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is wel zo maar 1 handtekening was beter geweest.

Jesse

Gast

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door Gast »

wie kan mij raad geven,
ik heb het Gianni ROMME Effect, 5 jaar lang elke maand netjes betaald, met een folder bij de hand dat over 5 jaar alles vervijfvoudigd is. mooi dachten we
ben nu sinds 2 maand gestopt met betalen, heb een restschuld hoeveel weet ik niet precies.
ik heb niet gereageerd op het aanbod van dexia.
vandaar dat de maandelijkse betalingen gewoon doorgaan.
er is alleen een maar er staan wel 2 handtekeningen op, ook van mijn partner.
wat denken jullie dat ik moet doen
betalen of dexia aanschrijven
bedankt

Gast

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou eerst maar schrijven, betalen kun je altijd nog.

Jesse

Gast

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door Gast »

wie heeft er een voorbeeld brief om dexia te laten weten dat ik vanaf heden stop met de betalingen, en het hoger beroep afwacht

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door JOOST1 »

kIJK OP DE VOLGENDE SITE

WWW.hccnet.nl/l.blok/

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door Teacher »

dan wel graag een goede link aub!


bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Re: Handtekening partner bij Leasecontract vereist

Ongelezen bericht door bluts »

Als ik de naam Romme zie, dan denk ik dat je contract afgesloten is via Spaar Select. Zij sponsorden toch de schaatsploeg?
Als je eens uittelt wat je verlies precies is en daarbij de maandelijkse betalingen is het wellicht zinvol je aan te melden bij de stichting leaseleed. Zij werken speciaal met contracten die gesloten zijn via Sp.S.
zie www.leaseleed.nl

Groet.

Gesloten