| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hardheidsclausule
-
jaap
Re: hardheidsclausule
ik snap er niks meer van.
krijg je nu wel of niet het gegegevensformulier voordat je het aanbod getekend heb.
Kees je moet nooit tekenen voor het aanbod voordat je weet hoever ze je uitkleden.
Wellicht zijn ze best wel coulant als ze merken dat je echt niks heb te bieden maar eerst zeker weten, dan accord gaan.
krijg je nu wel of niet het gegegevensformulier voordat je het aanbod getekend heb.
Kees je moet nooit tekenen voor het aanbod voordat je weet hoever ze je uitkleden.
Wellicht zijn ze best wel coulant als ze merken dat je echt niks heb te bieden maar eerst zeker weten, dan accord gaan.
-
kees
jaap heb jij al gebeld voor uitleg over de hardheidsclousule
als je dat doet word je gezegd dat je voor uitleg over de hardheidsclousule terug gebeld word dat kan niet anders hebben ze tegen mij ook gezegd, maar je moet wel geduld hebben hoor ze zouden mij om 11 uur bellen maar werd om 2 uur, en ik werd echt vriendelijk en geduldig te woord gestaan.
ik hoop dat je mijn verhaal na uitleg kunt bevestigen
als je dat doet word je gezegd dat je voor uitleg over de hardheidsclousule terug gebeld word dat kan niet anders hebben ze tegen mij ook gezegd, maar je moet wel geduld hebben hoor ze zouden mij om 11 uur bellen maar werd om 2 uur, en ik werd echt vriendelijk en geduldig te woord gestaan.
ik hoop dat je mijn verhaal na uitleg kunt bevestigen
-
jaap
beste kees
ik hoef geen uitleg over de H.C, die staat op internet en sturen ze meerdere malen naar je op als je contact met ze op neem.
Wat ik wil is weten in hoeverre ze me de "helpende hand"
toesteken, daarna tekenen, niet eerder.
Heb geen zin om urenlang naar hun beloftes te luisteren als ze besluiten met "eerst het aanbod opsturen"
ik hoef geen uitleg over de H.C, die staat op internet en sturen ze meerdere malen naar je op als je contact met ze op neem.
Wat ik wil is weten in hoeverre ze me de "helpende hand"
toesteken, daarna tekenen, niet eerder.
Heb geen zin om urenlang naar hun beloftes te luisteren als ze besluiten met "eerst het aanbod opsturen"
-
Tet
Wij hebben ook de hardheidsclausule ontvangen en een gegevensformulier. Als ik het dus goed begrijp, moet je dus eerst tekenen en daarna wordt er pas berekend waarvoor je in aanmerking komt. Dus je tekent eigenlijk voor iets wat je nog niet weet? Lijkt me geen goed plan. Maar wat moeten we dan? Zijn we dan niet verplicht de maandelijkse lasten te betalen? Dat lukt namelijk echt niet. Wat is een andere oplossing?
-
el
Tet, ik weet niet wat voor mogelijkheden je nog meer hebt, ik denk dat je wat meer over je situatie moet vertellen.
-
jaap
ik moet meer betalen dan ik verdien na 1 juli.
ik hoop dat de aex dan maandelijks meer stijg dan ik aan rente betaal aan DExia.
Door wat geld links en rechts te lenen kun je het mischien aan half jaartje volhouden.
ik gok op december.
Maar tis een risico.
Als de vooruitzichten somber blijven kun je overwegen
helemaal niet te betalen,
risico van incasso, duerwaarde etc.
Maar ik heb nog van niemand gehoord dat de coul
anceregeling een optie is.
en als je echt niks heb heb je ook niks te verliezen
behalve je huis maar wat heb je aan een huis als dexia je
levenslang uitkleed in je eigen woning?
kan het niet anders zien.
we hebben gewoon een probleem.
ik hoop dat de aex dan maandelijks meer stijg dan ik aan rente betaal aan DExia.
Door wat geld links en rechts te lenen kun je het mischien aan half jaartje volhouden.
ik gok op december.
Maar tis een risico.
Als de vooruitzichten somber blijven kun je overwegen
helemaal niet te betalen,
risico van incasso, duerwaarde etc.
Maar ik heb nog van niemand gehoord dat de coul
anceregeling een optie is.
en als je echt niks heb heb je ook niks te verliezen
behalve je huis maar wat heb je aan een huis als dexia je
levenslang uitkleed in je eigen woning?
kan het niet anders zien.
we hebben gewoon een probleem.
-
Tet
We hebben drie contracten. Eerst hadden we een soort 'buffer' maar nu is dat potje op en moeten we meer dan € 500 per maand gaan betalen. Wij hebben gewoon het contract verkeerd begrepen.
-
Ruud
Wat mij betreft is het duidelijk wat Dexia nu probeert. Ze proberen zoveel mogelijk gedupeerden over de streep te trekken om op hun aanbod in te gaan. Het vermindert de dreigende claims jegens Dexia, ze proberen zich gewoon in te dekken. Hun aanbod kost ze weliswaar ook geld, maar niet zoveel als de claims via Leaseverlies. Ze bellen zelfs op dat de uiterste termijn om te reageren op hun aanbod (lijkt bijna op hard selling) is verlengd. Ik heb ze geantwoord dat ze dat dan maar schriftelijk moeten doen ipv telefonisch.
Voordat je in aanmerking komt voor de coulanceregeling, moet je er financieel behoorlijk beroerd voor staan vermoed ik.
Ik teken niet!
Voordat je in aanmerking komt voor de coulanceregeling, moet je er financieel behoorlijk beroerd voor staan vermoed ik.
Ik teken niet!
-
el
Klopt Ruud, waarom zouden ze anders zo geheimzinnig doen over deze regeling.
Als ik naar schuldsanering ga dan weet ik toch ook waar ik aan toe ben en is de keus aan mij.
Nee Dexia doet het anders eerst hun klanten monddood maken en dan gaan ze eens kijken of je echt wel in aanmerking komt.
Als ik naar schuldsanering ga dan weet ik toch ook waar ik aan toe ben en is de keus aan mij.
Nee Dexia doet het anders eerst hun klanten monddood maken en dan gaan ze eens kijken of je echt wel in aanmerking komt.
-
L. Blok
Ik vraag mij af of Dexia nu gerechtigd is om het inkomen van de partner op te vragen en als potentieel te gebuiken om de schuld te innen en wel om twee redenen.
1e De partner is geen partij in de overeenkomst
2e Bij het aangaan van de overeenkomst is niet om de handtekening gevraagd van de partner.
Door nu ook de partner erbij te gaan betrekken geeft Dexia min of meer keihard toe dat Dexia dit wel had moeten doen want dit zou anders van een geweldige inconsequentie getuigen.
m.v.g L. Blok
1e De partner is geen partij in de overeenkomst
2e Bij het aangaan van de overeenkomst is niet om de handtekening gevraagd van de partner.
Door nu ook de partner erbij te gaan betrekken geeft Dexia min of meer keihard toe dat Dexia dit wel had moeten doen want dit zou anders van een geweldige inconsequentie getuigen.
m.v.g L. Blok
-
el
Tet, ik zou eens op de sites van Leaseleed en Adviesverlies gaan kijken.
-
kees
meneer blok
mijn parner heeft het aanbod niet ondertekent,ik wel om in aanmerking te komen voor een beoordeling.als ze dan als nog om de handtekening van mijn partner vragen geven ze toe dat ze dat in het verleden ook hadden moeten doen.
dus ik ben me rechten kwijt maar me partner niet
mijn parner heeft het aanbod niet ondertekent,ik wel om in aanmerking te komen voor een beoordeling.als ze dan als nog om de handtekening van mijn partner vragen geven ze toe dat ze dat in het verleden ook hadden moeten doen.
dus ik ben me rechten kwijt maar me partner niet
-
Ruud
Mijn idee el. Zo hou ik in elk geval de achterdeur open om alles terug te krijgen van Dexia. En dat is precies waar ze zo bang voor zijn. Hoe harder Dexia probeert mij over te halen om te tekenen, des te harder weiger ik.
-
L. Blok
Kees,
Ik ben bang dat daardoor Dexia niet accoord gaat want die heeft als eis gesteld dat je partner meetekent. Als je partner nl. wel zou tekenen ontstaat er een nieuw contract waardoor de eis van Art. 1: 88 BW komt te vervallen. Dit vind ik ook het zéér gemene van Dexia dat men mensen volkomen tegen de muur zet en ze volledig hun (democratische) rechten ontneemt.
m.v.g. L. Blok
Ik ben bang dat daardoor Dexia niet accoord gaat want die heeft als eis gesteld dat je partner meetekent. Als je partner nl. wel zou tekenen ontstaat er een nieuw contract waardoor de eis van Art. 1: 88 BW komt te vervallen. Dit vind ik ook het zéér gemene van Dexia dat men mensen volkomen tegen de muur zet en ze volledig hun (democratische) rechten ontneemt.
m.v.g. L. Blok