LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Anoniempje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2003 17:24

Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Anoniempje »

Ik dacht dat ik de 150 dagvaardingen ontlopen was, maar helaas viel er vandaag bij mij 1 in de bus :evil:

Ook ik heb m'n zgn. "restschuld" (k*twoord) niet betaald & heb 2x 'n aanmaning van GGN gehad. Ik heb hier uiteraard tegen geprotesteerd, direct bij Dexia, dus niet bij de GGN (omdat ik geen zaken met hun doe, maar met Dexia)

M'n zgn. "restschuld" is niet dermate hoog dat ik 't niet zelf zou kunnen betalen, maar heb 't gewoon niet betaald, omdat ik me net zoals iedereen behoorlijk genaaid voel! Nu vraag ik me af, wat er gebeurd, als ik 't zgn. "verschuldigde bedrag" wel zou betalen, voordat 't voorkomt. Ik ben nl. niet van plan om nog meer kosten te maken (proceskosten/advocaat) Maw, ben ik van 't gezeik af, als ik nu zou betalen? Natuurlijk zal ik dit dan wel onder protest doen, met dien verstande dat als SLV de rechtzaak zal winnen, ik natuurlijk wel 'n beroep op mijn verschuldigde geld zal doen.

anon

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door anon »

Gewoon betalen. Dexia moet salarissen betalen aan hun personeel en de huur etc. En wanbetalers verliezen toch dus. Bespaar je de moeite.

Charles
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2003 19:59

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Charles »

Ik heb ook een oproep gekregen maar betaal niet, probeer uitstel te krijgen in afwachting van het proces dat SLV gaat voeren.

Charles.

ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door ankie »

Ik zi in dezelfde positie als jou ik heb uiteindelijk "wel" betaald onder protest (advies van de stichtingen) om van al dat ge**** af te zijn heb er geen zin meer in! Stel we verliezen wat ik natuurlijk niet hoop komen er geen kosten meer bij! Stel we winnen krijgen we ons geld zeker terug hoe dan ook. Maar voor nu gewoon afwachten zonder dreig breiven etc.

Anoniempje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2003 17:24

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Anoniempje »

@Charles,

Ik vraag me af, of ik wel uitstel zal krijgen. Ik heb trouwens overal (op dit forum/site SLV) gezocht, maar kan nergens 'n datum vinden, wanneer de rechtzaak van SLV voorkomt & vrees dat dit nog lang kan duren.

@Ankie,

Heb je betaald naar aanleiding van 'n dagvaarding, of naar aanleiding van dreigbrieven van GGN? Ik vraag me nl. af of als ik nu betaal die ratten nog "proceskosten" schuldig ben, nu ze dit aangemeld hebben bij de rechter.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Bij mijn weten kun je in dit stadium door alsnog te betalen een procedure voorkomen. Misschoen dat Dexia je aansprakelijk zal houden voor eventueel reeds gemaakte kosten (niet zijnde proceskosten want die komen er niet indien je nu alsnog betaald) maar daar kom je dan vanzelf wel achter.

Uitstel vragen, zoals in kennelijk de zaak van de echtgenoot van Monique heeft niets te maken met uitstel in verband met de reeds lopende leaseverlies zaak. Het is heel gebruikelijk om uitstel te vragen voor een zitting in verband met de noodzakelijke voorbereidingen van een procedure. Dat is waar men even uitstel voor heeft gekregen, uitstel om het verweer voor te kunnen bereiden. Een nieuwe datum zal niet lang op zich laten wachten in die gevallen.

Waar in deze topic door sommigen over gesproken wordt is het vragen om aanhouding van de zaak in afwachting van de leaseverlies procedure (de procedure aangaande de misleidende aard van de reclame materialen). Ik acht de kans afwezig dat een rechter dit verzoek zal honoreren.

Groet, Sara

Charles
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2003 19:59

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Charles »

Mijn raadsman heeft inderdaad uitstel gevraagd om de zaak voor te bereiden. In de hoop dat SLV wat gaat ondernemen. Maar wat ik nu lees van Sara ,acht deze de kans op uitstel gering.

Dan heb ik pech gehad, wacht eerst het antwoord van de raadsman af.

Charles.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Anoniempje,

Wil je mij mailen over je dagvaarding en je problemen met dexia ?

Waar een wil is is een weg.

Groeten,
Piet

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Betalen??? :evil:
Zijn we niet goed geworden? :x
Heeft de rechter al gesproken? :idea:
Zijn we voor niks zo sterk geweest samen, en hebben we al die tijd elkaar voor niets gesteund? :D

Zomaar wat vraagjes.

Als je om wat voor reden denkt dat we de rechtzaak gaan verliezen dan moet je inderdaad (mits je de mogelijkheden hebt) betalen aan die kl..tza..en (boevenbende). :twisted:
In de hoop dat we winnen en dat ze dan niet failliet zijn, zodat je wat terug krijgt. :?:

Ik betaal niks, en laat me nog liever wegvoeren door die boevenbende, maar sla er minimaal één op z'n platte bek. :oops:

Ik blijf bij mijn eerder geplande strijdwijze en wacht de rechtzaak af van de stichting en ondertussen ben ik de maandtermijnen gewoon door aan het sparen en krijg daar strakjes nog wat extra boven op. :shock:

Groet, :wink:
Ron uit Den Haag.

Gerdi
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:20

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Gerdi »

Hoi Ron,

Maar als je nu zoals deze mensen gedagvaard wordt om wat voor reden dan ook en de rechter stelt je in het ongelijk, dan zul je wel moeten betalen. Jij bent zeker een eegaleaser :?: Zo ja dan heb je makkelijk praten of niet soms :!:

Gerdi

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Ik ben inderdaad een eegaleaser, maar dat veranderd de zaak en mijn mening niet.
Ik zeg toch dat als de rechter beslist dat ik moet dokken, zien we wel weer verder.
Maar is het al zover dan??? nee toch zeker.
Of zijn er al mensen in het ongelijk gesteld door de rechter?

Groet,
Ron uit Den Haag.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Charles,

Er is een verschil tussen het vragen van uitstel in het kader van het goed voorbereiden van verweer en het vragen van aanhouding van de zaak in afwachting van de uitkomst van een reeds lopende procedure.

Ik acht dat laatste (een verzoek om aanhouding) niet zo succesvol gezien de aard van de leaseverlies procedure. Het eerste is (verzoek om uitstel), mits behoorlijk gemotiveerd meestal wel mogelijk.

Gerdi
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:20

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Gerdi »

Ron ik vind jouw stukje behoorlijk ongepast en je geeft aan, dat je geweld gaat gebruiken. Allemaal niet zo fris bovendien sta je sterker als EL dan die mensen die nu moeten voorkomen.

Nee geen leuk commentaar.

Gerdi

Charles
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2003 19:59

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Charles »

Sara,

Ik heb een dag, na ons geregistreerdpartnerschap, zo'n contract afgesloten en enkele tijd geleden heeft mijn partner , dit contract vernietigd wij zijn dus zowel bij SLV als bij EL aangesloten en zouden dan de primeur hebben als eerste EL's voor te moeten komen.

Charles.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Charles,

In het kader van de eegalease procedure acht ik de kans op inwilliging van een verzoek om aanhouding wel aanwezig.

Charles
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2003 19:59

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Charles »

Hoi Sara,

Ik kreeg net een fax binnen van mijn raadsman, dat hij de zaak voor wil laten komen. Heeft er alle vertrouwen in :D Een kopie heeft hij naar de juridische-afdeling van Dexia gestuurd. Weten de EL ook waar ze aan toe zijn, tenzij Dexia hier een blunder heeft gemaakt.

Charles.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Charles,

Lijkt me geen slecht idee eigenlijk. Dan is het in elk geval voor jullie straks duidelijk.

realiseer je wel dat in jullie zaak veel meer ter sprake komt dan in de collectieve eega zaak. Het enige wat van belang is voor de collectieve zaak m.b.t. jouw zaak is dat de rechter de overeenkomst zal aanmerken als huurkoop, of indien hij dit niet doet via analoge toepassing toch de gezinsbeschermende bepalingen van toepassing verklaart.

Er blijft individueel echter dan nog steeds genoeg over om uit te vechten. Maar dat zal jouw advocaat je vast al wel hebben toegelicht.

Overigens dacht ik dat de stichting had gezegd dat de eerste eegaleaser die gedagvaard zou worden juridische ondersteuning zou krijgen van de stichting bij wijze van proefproces. Ik dacht dat die belofte zich puur richtte op eegalease situaties en als jij gelijk hebt zou jij dus de eerste lessee in een eegalease situatie zijn.

Groet, Sara

Charles
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2003 19:59

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Charles »

Sara,

SLV lapt alles en iedereen aan zijn laars, ingeval van winst verhalen wij de advokaatkosten op SLV. Maar we laten de raadsman contact opnemen met SLV.

Bedankt,

Charles.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Charles,

Ik heb zonder meer vertrouwen in de integerheid en bekwaamheid van SLV en EL.

Anoniempje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2003 17:24

Re: Heeft er iemand betaald naar aanleiding van dagvaarding?

Ongelezen bericht door Anoniempje »

@Piet,

Ik heb je inmiddels 'n mailtje gestuurd. Aangezien je altijd 'n positieve bijdrage aan dit forum levert, leek me dat niet onverstandig.

Gesloten