LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoger beroep

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Joyce

hoger beroep

Ongelezen bericht door Joyce »

Wie weet hoelang het gaat duren als er weer een uitspraak moet
komen van de Hoge Raad.

Bruneel

Re: hoger beroep

Ongelezen bericht door Bruneel »

Eerst nog Hoger Beroep bij Gerechtshof, kan wel een paar maanden duren. Vervolgens eventueel cassatie bij Hoge Raad, kan ook nog wel enkele maanden duren. Hoge Raad kan eventueel vernietigen en terugwijzen naar ander Gerchtshof ook wwer maanden. Ik schat in totaal ongeveer 3 jaar.

Groet,

Wil

willem S

Ongelezen bericht door willem S »

Kun je nagaan hoeveel rente ze moeten betalen als het afgelopen is!

janw

Ongelezen bericht door janw »

Ik reageer hier, omdat het wel iets hiermede te maken heeft.
Op ieder site van leaseverlies en egalease lees je, dat, als je een schikking treft met Dexia dit het verlies betekent van je rechten, die bij een uitspraak van de rechtzaak tussen leaseverlies/egalease en Dexia naar voren komen. Positief of negatief laat ik even in het midden. De looptijd van de contracten is 3 of 5 jaar, maar ik dacht, dat 3 jaar wel voor de meesten geldt. Dat betekent dus, dat vrijwel iedereen een rechtzaak aan heeft moeten spannen, of toch die regeling met Dexia aan heeft moeten gaan. Ik denk ook, dat de meeste mensen toch wel zwaar opzien tegen een dergelijke rechtzaak, afgezien nog van de kosten, die dit met zich meebrengt. Er zullen uitzonderingen zijn, maar voor de meeste mensen zal er niets anders opzitten, dan een regeling te treffen met het verlies dus van de rechten. Verder is het zo, dat iedere rechter voor zich kan bepalen, of hij wacht op deze uitspraak. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Waarom is dit geen algemene regel? Dus, dat iedere rechtsgang al bij voorbaat uitgesteld wordt door iedere rechter. Dit zou alleen al een hoop kosten besparen. Nu krijg je een ongelijkheid bij de gedupeerden. Tegen de tijd, dat er ooit eens een uispraak komt, zijn alle contracten afgelopen en valt er niets meer te schikken. Dexia heeft zijn geld dan al ruimschoots binnengehaald (onder aftrek van die enkele rechtspraak dan). en heft Dexia gewoon de zaak op en kan op de Bahama's gaan zitten :D Ik vraag mij dus af, wat het eigenlijk voor zin heeft om uberhaupt nog een rechtzaak aan te spannen. Ik mag ook veronderstellen, dat er sinds de publicatie rond Dexia niemand meer een contract heeft aangegaan. Iedereen heeft iets moeten doen en dat zal dan in de meeste gevallen een schikking betreffen met Dexia.
Wie heeft hier een antwoord op. Eigenlijk het liefst van de stichting zelf, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn.

Gesloten