LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ik ben fin. adviseur, werkz. bij grote verz. maatsch: hier d
ik ben fin. adviseur, werkz. bij grote verz. maatsch: hier d
Ik ben, al 6 jaar fin. adviseur bij een grote verz maats. , ik kom bij de mensen thuis, mijn voornaamste doel is de verzekerings produkten v.d. maatschappij te verkopen aan particulieren. Een stuk fin. advies is hierbij uiteraard nodig. nou kan ik van mijzelf zeggen dat ik het adviserende deel erg leuk vindt om te doen, waarbij het product die van toepassing is voor de oplossing van een bep. probleem voor een situatie vanzelfsprekend wordt aangenomen door de client. Toch begint het mij niet lekker te zitten, (eigenlijk al een tijdje) dat ik de client geen objectieve keuze kan bieden wat het beste voor hem/haar is. Het eene produkt is het andere niet, en dat kan soms voor de client aanzienlijk in kosten schelen.
Adviseurs die vriendlijk, doch een beetje aandringend bij U op de stoep staan, hebben allen ditzelfde doel,zelfs degene die, zoals SpaarSelect, SpaarAdvies, e.d. zeggen ze geheel onafhankelijk zijn. Nee ze zijn absoluut niet onafhankelijk. Zij hebben nl. bepaalde contracten met bep. verz. maatsch. of alleen met een verz. maats. waarbij er oa. provisie afspraken zijn gemaakt. Dwz. de adviseur zal U het produkt aanprijzen waarbij hij/zij het meeste aan verdiend.
Ik zie vele foute adviseurs, zij doen afbraak aan dit vak. Ze doen maar wat, en zeker niet in het belang van de klant. Hier vallen ook produkten onder als het sprintplan e.d.. Hier verdienen ze een godsvermogen aan, de ins en outs van het produkt worden absoluut niet naar de klant gecommuniceerd, waarbij een onvermogende client in diepe financiele problemen kan komen. Ik kom regelmatig bij dit soort probleem gevallen, mensen die zo erg in de maling genomen zijn.
MENSEN SLUIT GEEN LEASEPRODUKTEN MEER AF !!!!!!!!
De adviseur kan nog zo aardig zijn en praten alsof je er niet mis mee kan gaan; laat hem /haar het regelement maar met U doornemen en vertalen in het begrijpbaar Nederlands.
Door de komst van IB2001 zijn er heel veel produkten die niet meer interessant zijn voor U.............
Heeft U vragen reageer.
Adviseurs die vriendlijk, doch een beetje aandringend bij U op de stoep staan, hebben allen ditzelfde doel,zelfs degene die, zoals SpaarSelect, SpaarAdvies, e.d. zeggen ze geheel onafhankelijk zijn. Nee ze zijn absoluut niet onafhankelijk. Zij hebben nl. bepaalde contracten met bep. verz. maatsch. of alleen met een verz. maats. waarbij er oa. provisie afspraken zijn gemaakt. Dwz. de adviseur zal U het produkt aanprijzen waarbij hij/zij het meeste aan verdiend.
Ik zie vele foute adviseurs, zij doen afbraak aan dit vak. Ze doen maar wat, en zeker niet in het belang van de klant. Hier vallen ook produkten onder als het sprintplan e.d.. Hier verdienen ze een godsvermogen aan, de ins en outs van het produkt worden absoluut niet naar de klant gecommuniceerd, waarbij een onvermogende client in diepe financiele problemen kan komen. Ik kom regelmatig bij dit soort probleem gevallen, mensen die zo erg in de maling genomen zijn.
MENSEN SLUIT GEEN LEASEPRODUKTEN MEER AF !!!!!!!!
De adviseur kan nog zo aardig zijn en praten alsof je er niet mis mee kan gaan; laat hem /haar het regelement maar met U doornemen en vertalen in het begrijpbaar Nederlands.
Door de komst van IB2001 zijn er heel veel produkten die niet meer interessant zijn voor U.............
Heeft U vragen reageer.
Re: ik ben fin. adviseur, werkz. bij grote verz. maatsch: hier d
Bent u dan wel DSI gecertificeerd?
DSI gecertificeerd ? Deze certificatie zegt mij niets, .....
wat moet ik nu nog meer zeggen......
maar kijk hier eens:
http://www.stichting-dsi.nl/
of
http://www.pvk.nl/
maar kijk hier eens:
http://www.stichting-dsi.nl/
of
http://www.pvk.nl/
meneer/mevrouw Kerstens: ik krijg op beide sites helaas een leeg scherm........
Jammer dat u op zo'n goedkope manier probeert om de discussie te ontlopen. Als u dan toch zo'n adviseur bent die al 6 jaar actief is in de branche dan bent u vast niet te beroerd om met ons me te denken. Dan komen we misschien tot een bepaalde visie en kunnen we misschien verklaren hoe het zover heeft kunnen komen.
Echter als u zich liever op de vlakte houd dan vinden wij dat ook prima hoor....we hebben de redactie inmiddels verzogt een topic met de naam 'huiskamer'op te richten zodat mensen die gewoon lekker willen chatten dat daar kunnen doen.
Echter als u zich liever op de vlakte houd dan vinden wij dat ook prima hoor....we hebben de redactie inmiddels verzogt een topic met de naam 'huiskamer'op te richten zodat mensen die gewoon lekker willen chatten dat daar kunnen doen.
Geachte Heer Kerstens,
Dit is een echte inkopper!!!
PERFECT!
mvg.pwj.hoozemans
Dit is een echte inkopper!!!
PERFECT!
mvg.pwj.hoozemans
Die meneer van Spaarselect die ons zo gehaaid binnen een week een AEX Effect plan door de strot duwde heeft ons doelbewust fout voorgelicht. Al ons zorgen en vragen werden omzeild en op bepaalde punten zijn we ronduit voorgelogen. En niets op schrift. Slim hoor. Financieel adviseur, noemde hij zich. Maar nu we advies nodig hebben weten wij het: een colporteur. We dreigen ons hele huis te verliezen, maar advies ho maar!
meneer/mevr. Bakker. Ik ben heel benieuwd naar uw ervaringen met de spaarselect adviseur. Wij hebben een officiele klacht ingediend bij spaarselect omdat wij dezelfde ervaring hadden. Zelfs onze vraag wat de gevolgen waren van een gehele neerwaartse economie (bijv WO III) werd rooskleurig beantwoord. Het kon niet stuk en het kon zeker niet fout.... resultaat: straks meer dan een ton kwijt???? en inderdaad ook niets op papier.
Ook ik ben een oud lease verkoper en ben heel erg benieuwd naar uw ervaringen met bijvoorbeeld Spaar Select. Wilt u mij vertellen hoe de gesprekken verliepen?
Wellicht kan ik u helpen de verliezen te beperken of misschien wel, met enig geduld, om te buigen tot een winst(tje).
Wellicht kan ik u helpen de verliezen te beperken of misschien wel, met enig geduld, om te buigen tot een winst(tje).