LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik voel mij ook genomen................

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

hebben mensen hun eigen verantwoordelijkheid en kunnen ze negatieve dingen afschuiven op anderen?

ja
2
100%
nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door opnaaier »

door al die mensen die mij nooit verteld hebben dat de dagelijkse werkelijkheid anders is dan mij werd voorgeschoteld in hun praatjes en de in hoogglans gedrukte folders. Toen ik een auto wilde kopen heb ik stapels folders van allerlei merken en types verzameld. In de ene folder waren de foto's nog mooier dan in de andere. Vrolijke stelletjes en gezinnetjes die genoten van de auto. Ik heb toen gekozen voor de auto met daarin het meest gezellig uitziende gezinnetje. In mijn gezin was constant onderling trammelant. Een dochter die met de verkeerde vriend thuis kwam, een zoon die na een avondje stappen altijd laveloos thuiskwam, mijn vrouw die uren aan de telefoon hing. etc, enz. Ik was ervan overtuigd dat dit alles voorbij zou zijn als we eenmaal met de nieuwe auto konden gaan rijden. De verkoper had mij er bovendien ook niet op gewezen dat die foto's niet echt de dagelijkse realiteit weergeven. En inderdaad, ik heb het gemerkt. Mijn dochter komt nog steeds met de verkeerde vriendjes thuis en is intussen zelfs zwanger van een van hun, mijn zoon kan nog steeds blijkbaar geen klok lezen en maat houden als hij gaat stappen, mijn vrouw hangt nog steeds uren aan de telefoon met haar vriendinnen. En wat nog erger is, als zij met de auto boodschappen gaat doen komt zij thuis met diepvriesmaaltijden, Niet met verse groenten en fruit die volgens de folder in de auto vervoerd worden. Ik heb dan ook een klacht ingediend tegen de autoverkoper en eis van hem dat hij of de auto terugneemt aan de prijs die ik ervoor betaald heb en ook de intussen betaalde onderhoudskosten betaald. Of ervoor zorgt dat mijn gezin dezelfs vorlijkheid en blijheid uitstraalt als die in de folder.

Toen ik een vakantie ging boeken heb ik alle foto's in de brochure zeer uitgebreid bestudeerd. En nergens regende het, op alle bedden lag het beddegoed strak en op geen ankel strand lagen mensen met uitgezakte lichamen. Nou mooi niet dus. Toen wij aankwamen regende het. op de hotelkamer lag de sprei toch wel gekreukt op het bed. En op het strand? Alsof daar de wereldkampioenschappen verbrande lichamen, dikke buiken en verkeerde zwempakken werden gehouden. Ik heb dus gelijk bij de reisorganisator geeist dat de door mij betaalde bedragen onmiddelijk, met rente, worden gerestitueerd. Want niks was zoals op de foto's!

Trouwens die auto. Mij werd niet verteld dat die bij een aanrijding betrokken zou kunnen raken. En dat gebeurde dus toch. Ik betaal natuurlijk geen cent voor de reparatie van die schade. Bovendien heb ik de supermarkt waar ik boodschappen doe aangeklaagd. Want nergens op hun parkeerplaats wordt ervoor gewaarschuwd dat ik het risico loopt dat iemand die naast mij parkeert mijn auto zou kunnen beschadigen. Dat is dus toch gebeurt, een flinke kras. Ik heb hun dus ook aangeklaagd. Binnenkort is dat afgelopen met die prijsverlagingen.

Of neem mijn televisie. In de folder zat een echtpaar gezellig te genieten van een, zo te zien, prachtig natuurprogramma. Ik heb me rot gezocht op alle mogelijke kanalen, maar dat programma nergens gevonden. Als ik al tenminste kan zoeken. Want mijn vrouw wil alle soaps bekijken, mijn zoon wil alleen maar voetballen zien en mijn dochter zit constant te zappen via allerlei muziekzenders. En ook mijn zoon ondersteunt mij inmiddels bij mijn klacht tegen de leverancier van de televisie. Want die goal die op een andere foto valt, heeft hij nog bij geen enkele voetbalwedstrijd op die televisie gezien. En het type dat ik gekocht heb is toch echt die uit de folder.

Of neem de wetgever. Die zegt mij wel dat ik moet stoppen bij een rood stoplicht. Maar zet daar niet bij dat ik dan het risico loop dat iemand anders bij mij achterop knalt.

Echt waar, ik voel mij genomen door allemaal die folders en verkopers die mij niet verteld hebben dat de dagelijkse werkelijkheid anders kan zijn dan op die foto's en mij er ook niet op gewezen heeft dat hij niet altijd de dagelijkse realiteit vertelt.

Of heb ik toch mijn eigen verantwoordelijkheid voor mijn handelen en daden en is de realiteit toch anders...................

lieske
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:23

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door lieske »

ik voel me ook ontzettend genomen. Niet door die verleasers in dit forum, daar lach ik om. Maar door die uitgever van het kookboek dat ik laatst heb gekocht. Spruitjes, boerenkool, stampot, shoarma, frites, ik was het allemaal meer dan zat. En mijn hele gezin. Toen heb ik maar een kookboek gekocht. Werkelijke prachtige plaatjes. Het ene gerecht zag er nog mooier uit dan het andere. Het water droop ons allen uit de mond. Ik de receptenlijst overgeschreven en daarmee op inkooptoer. Dat was nog een hele toer moet ik zeggen. Maar ik ben geslaagd. Toen de keuken in, de pagina opengeslagen en precies volgens voorschrift alles door elkaar geroert, gekookt, in de oven gezet etc. enz., uuuuuren ben ik bezig geweest, de keuken leek op een slagveld. Net als trouwens het gerecht. Het zag er absoluut niet uit als op de foto. Meer dan 100 (!!!!!) euro was ik kwijt. En daar kwamen er nog 25 bij voor de afhaalchinees. Want een mens wil toch wat eten. Ik ben van plan de stichting kookboekenbedrog op te richten en als het moet zelfs nog het Europese parlament in te schakelen. Wie ondersteunt de aktie! Het is toch werkelijk ongehoord. Nergens in het kookboek stond dat het mogelijk is dat het gerecht kan mislukken. En de verkoper heeft mij er ook niet op gewezen. Sterker nog, ik had eerst een veel goedkoper kookboek willen kopen. Hij heeft mij dat dure werkelijk opgedrongen. Echt waar, de lampen in de winkel werden uitgemaakt en de deur ging al dicht. Wat wil je dan nog als vrouw alleen...........................
Schande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CH
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2003 12:52

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door CH »

Lieske,

Ik kom deze week wel weer even langs, dan wordt je pas echt genomen !

abc
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 okt 2003 21:48

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door abc »

dan word je........en niet dan wordt je.............en rot svp op van dit forum.

Henk

lieske
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:23

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door lieske »

waarom mogen alle verleasers hun leed klagen en anderen die zich genomen voelen niet. Ik heb het boek gekocht en niet geleast. Anders was ik ook een verleaser.

Kritische noot
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2003 18:37

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door Kritische noot »

Ik voel mij genomen door juist die ene reclame folder met het mooiste gezin temeer omdat de folder vermelde dat het een zuinige auto was die met 1 liter brandstof 100 km kon afleggen bij een snelheid van 90 km per uur.

in de praktijk bleek het zo te zijn dat je eerst de gehele auto moet strippen om een lagergewicht te behalen incluisief de airconditionair, auto radio en ander stroom vretende aparaten niet gebruiken, de auto moset voorzien van dunnen lichtmetalen velgen. Reserve wiel vervangen door een reparatie spuitbus. Zelf afvallen tot onder de 25 kilogram. Wind mee en bult af moet rijden. Deed je niet dan bleek in de praktijk het zo te zijn dat het verbruik op 100 afgelegde km bij 90km p/u 6 liter brandstof te zijn.

Bij klagen liet de dealer de folder zien en zei dat het duidelijk vermeld stond in de folder er stond immers een sterretje bij de opgegeven verbruik cijfers en onderaan stond vermeld. "het verbuik hangt samen met uw rijstijl en het gewicht wat de auto voorbeweegt. hoger gewicht en agressieve rijstijl verhoogt het brandstof verbruik"

Groenten,
Kritische noot.

abc
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 okt 2003 21:48

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door abc »

Maar je hebt wel een Sprintplan.

Kritische noot
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2003 18:37

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door Kritische noot »

Ik voel ook genomen door die reisorganisator met zijn flitsende folders.
temeer omdat er vermeld stond in de folder dat de vlucht naar het fantastische vakantie paradijs dat de vliegreis maar €90,- per persoon koste.

Helaas nadat we thuis kwamen van het zogenaamde vakantie paradijs lag er een rekenging op de deurmat van €250,- per persoon wat betreking had op de andere luchtvaartmaatschappij waarmee we terug gevlogen waren als die we hadden op de heenreis.

Na beklag ingediend te hebben wees de reisorganisator ons op reisvoorwaarden waarin duidelijk in vermeld stond "De kosten van de vliegreis(zen) kan verschillen al naar gelang met welke luchtvaartmaatschappij u de heen en terugreis vervoerd wordt"

Groenten,
Kritische noot

Kritische noot
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2003 18:37

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door Kritische noot »

Dat type tv die je noemt ergert mij ook uitermate.
Er stond vermeld dat het verbruik 0,5watt was
echter het verbruik was 0,5watt per minuut


Na belkag in gediendt te hebben wees de verkoper mij op de voetnoot waarin duidelijk vermeld stond'
"naarmate u de tv langer aan heeft staan verbruikt u meer electriciteit"

Groenten,
Kritische noot

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door opnaaier »

er is geen sprake van misleiding, maar van genomen zijn. Omdat mij pas naderhand is gebleken dat al die mooie plaatjes in de brochures de mooie praatjes van de verkopers mij alleen het positieve effect hebben getoond, cq laten horen. Dat die foto's fake waren en die verhalen te positief waren, stond niet in de folder en werd mij ook niet verteld. Ik ben dus te grazen genomen. En eigenlijk ook een stuk misleid. Of moet ik zelf gaan nadenken? Nee toch, dan moeten anderen voor mij doen!

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door Hollander »

hoi opnaaier,


als je geen hersens hebt kun je ook niet nadenken, dus moet je anderen dat laten doen

Kritische noot
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2003 18:37

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door Kritische noot »

Over welke misleiding heb je het?
Bedoel je de harde euroos en het "voordeel" wat door de positieve reclame uitingen extra benadrukt werd. Waardoor je op het verkeerde been gezet werd?

Groenten,
Kritische noot :D

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: ik voel mij ook genomen................

Ongelezen bericht door aert0001 »

Wat zou het mooi zijn, alles zwart-wit, en nog mooier, niemand had een advocaat nodig. Wij niet, Dexia niet. alle problemen worden in doodgewone simpelheid hier opgelost.
Wat kan een forum mooi zijn.

Ton

Gesloten