| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incasso of deurwaarder op Dexia afsturen?
-
hvd
incasso of deurwaarder op Dexia afsturen?
Als eegaleaser is mijn contract door mijn partner vernietigd. Dexia heeft dat niet geaccepteerd, maar volgens Sarah en ook anderen kan dat buiten rechte niet eens!
Dat heb ik Dexia ook aangetekend medegedeeld.
Tot nog toe heeft Dexia het niet aangedurfd om dus bij de rechter die vernietiging ongedaan te maken, dus is er -in mijn optiek- een situatie onstaan, dat ik geld van Dexia terug moet krijgen!
Nu ze echter -herhaald- in gebreke blijven dat geld terug te storten en ook niet de vernietiging door de rechter ongedaan maken vraag ik mij af of ik via een incassobureau of een gerechtsdeurwaarder het mij toekomende geld terug kan laten halen! (inlusief de hiervoor te maken kosten)
Of loop ik dan de eegalease procedure voor de voeten?
Dat heb ik Dexia ook aangetekend medegedeeld.
Tot nog toe heeft Dexia het niet aangedurfd om dus bij de rechter die vernietiging ongedaan te maken, dus is er -in mijn optiek- een situatie onstaan, dat ik geld van Dexia terug moet krijgen!
Nu ze echter -herhaald- in gebreke blijven dat geld terug te storten en ook niet de vernietiging door de rechter ongedaan maken vraag ik mij af of ik via een incassobureau of een gerechtsdeurwaarder het mij toekomende geld terug kan laten halen! (inlusief de hiervoor te maken kosten)
Of loop ik dan de eegalease procedure voor de voeten?
-
ajwa
Re: incasso of deurwaarder op Dexia afsturen?
niet verstandig om zelf actie te nemen. Voor bedragen boven de, ik meen, € 5000,- moet je de vordering via rechter laten lopen. Dan moet je ook een advocaat in de arm nemen. Onder de € 5000,- moet je kantonrechter inschakkelen. Dan kan je eerst een deurwaarder op afsturen maar deze is natuurlijk niet gratis. Hij alleen zal je een voorschot vragen van honderden Euro's.
Dus betaal niets en laat EL haar werk doen.
groet
Dus betaal niets en laat EL haar werk doen.
groet
-
Erik
Hvd heeft gelijk, ik zit in dezelfde situatie en heb er zelf ook over nagedacht om dit te doen. Er zal echter een omgekeerde pat-situatie ontstaan. Dexia zal niet betalen en om het bedrag te vorderen zal je naar de rechter moeten dus en dat is precies de weg die Eegalease al bewandelt. Maar als pesterijtje zou ik zeggen gewoon doen, je kan altijd informeren bij een incassoburea of ze hiervoor te porren zijn, kost je nog niets en je krijg wellicht meer info van zo'n incassobureau wat betreft hun kijk op de zaak.
Van mij mag je, ik ben benieuwd.
Van mij mag je, ik ben benieuwd.
-
joost
volgens mij is huurkoop altijd via de katonrechter ongeacht het bedrag
-
Luc
Dexia spreekt überhaupt alles tegen, gaat standaard uit via hun emailprogramma. Nog even en ze spreken tegen dat ze Dexia heten.