| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koers Ahold daalt; markt verwacht claimemissie
Koers Ahold daalt; markt verwacht claimemissie
Voor degenen met AHOLD aandelen.
Diverse partijen in de markt houden er rekening mee dat Ahold in het vierde kwartaal van 2003 aandelen uit gaat geven om de balans te versterken.
Morgan Stanley wijst op koersstijgingen van meer dan 50% bij fondsen die dit jaar een claimemissie hebben uitgebracht: "Gezien de vraag naar retailaandelen, hoeft de discount niet te groot te zijn".
Schulden terugdringen
Een andere analist wijst op het feit dat Ahold twee weken geleden meldde dat het de schuld dit jaar met 4 tot 5 miljard euro wil terugdringen. Dat lukt nooit met het verkopen van (onrendabele) dochterbedrijven. Daarom wordt de hulp van de aandeelhouder ingeroepen. De opbrengst van de claimemissie wordt dan aangewend om de schuld te lijf te gaan.
Winst per aandeel
De vorige claimemissie dateert uit een geheel ander tijdperk: toen Ahold vlak voor 11 september 2001 nog 31,00 euro noteerde. Als een onderneming extra aandelen uitgeeft, moet het dividend door meer aandeelhouders gedeeld worden, (daalt de winst per aandeel), reden waarom Ahold minder aantrekkelijk wordt en dus in koers daalt.
Diverse partijen in de markt houden er rekening mee dat Ahold in het vierde kwartaal van 2003 aandelen uit gaat geven om de balans te versterken.
Morgan Stanley wijst op koersstijgingen van meer dan 50% bij fondsen die dit jaar een claimemissie hebben uitgebracht: "Gezien de vraag naar retailaandelen, hoeft de discount niet te groot te zijn".
Schulden terugdringen
Een andere analist wijst op het feit dat Ahold twee weken geleden meldde dat het de schuld dit jaar met 4 tot 5 miljard euro wil terugdringen. Dat lukt nooit met het verkopen van (onrendabele) dochterbedrijven. Daarom wordt de hulp van de aandeelhouder ingeroepen. De opbrengst van de claimemissie wordt dan aangewend om de schuld te lijf te gaan.
Winst per aandeel
De vorige claimemissie dateert uit een geheel ander tijdperk: toen Ahold vlak voor 11 september 2001 nog 31,00 euro noteerde. Als een onderneming extra aandelen uitgeeft, moet het dividend door meer aandeelhouders gedeeld worden, (daalt de winst per aandeel), reden waarom Ahold minder aantrekkelijk wordt en dus in koers daalt.
Re: Koers Ahold daalt; markt verwacht claimemissie
Dus Ahold aandelen zo snel mogelijk verkopen is je boodschap?
Is helaas niet mogelijk vanwege onze wurgcontrakten maar het enige positieve in dit stukje kwam van Morgan Stanley over koersstijgingen van 50%.
Dus wie weet wordt de schuld voor sommigen onder ons dan weer wat kleiner.
Dus wie weet wordt de schuld voor sommigen onder ons dan weer wat kleiner.
Je kan toch de aandelen overnemen en dan Ahold eruit gooien (als je geen vertrouwen meer hebt in Ahol tenminste)
Ik weet niet wat voor contrakten jij hebt maar mijn contrakten lopen nog zo'n zeven jaar en ik kan daar dus helemaal niets mee doen behalve afkopen dan.
De berichten over de mogelijkheid tot afkopen spreken elkaar tegen op dit forum, daar waag ik me verder niet aan.
Maar goed, de kans dat Ahold tussen nu en 7 haar hoger staat is groter dan tussen nu en 1 jaar. (schat ik)
Maar goed, de kans dat Ahold tussen nu en 7 haar hoger staat is groter dan tussen nu en 1 jaar. (schat ik)
-
kees
Sjoerd heb jij zelf contracten ??????? Als je zoals de meesten : Ahold, Amro en ING in je pakket hebt, denk je dat je dan Ahold aandelen kunt verkopen en de overige aandelen in het pakket kunt laten.
Dexia ziet je aankomen.
kees
Dexia ziet je aankomen.
kees
Nee, ik bedoel dat (als je geen vertrouwen in Ahold hebt) je NA AFLOOP VAN JE CONTRACT de aandelen over kunt nemen, en dan alleen Ahold zelf verkopen.
Ook van die zakkenvullers de nieuwe topman kan inclusief 10 miljoen euro per jaar verdienen. 440 plaatsen weg en alle gedupeerden met Ahold in hun mandje hebben een nog groter verlies geleden.
Nederland is een bananen republiek geworden. Laat de boel de boel en ga emigreren.
Nederland is een bananen republiek geworden. Laat de boel de boel en ga emigreren.