LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laatste taak voor Leaseverlies

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Laatste taak voor Leaseverlies

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

De stichting Leaseverlies was nuttig doordat zij vanwege de 10duizenden leden als eerste in een vroegtijdig stadium onze problemen met positief effect onder de aandacht van de Nederlandse bevolking heeft kunnen brengen.

Het ledenbestand bestaat uit leden die elk hun eigen contract hebben met als gevolg dat de stichting in de eindfase niet veel meer kan doen.

Toch kan zij nog iets voor ons betekenen.

De mensen die gemeen hadden dat zij 5 jaar geleden een hypotheek op hun huis hebben genomen om de leasekosten te kunnen financieren en tevens er door Spaar Select ingeluisd zijn, die hebben zich verenigd onder de naam “Leaseleed”. (“Overwaardeleed” was duidelijker geweest). Zij hebben kort geleden bij een zeer groot advocatenkantoor een aantal advocaten gevonden die hun belangen als groep gaan behartigen, individueel onbetaalbaar.
Leaseleed is niet meer dan een tussenpersoon tussen de gedupeerden en de advocaten met een duidelijke opdracht van de aangeslotenen: Annulering van Lening + Restschuld.

Men kan zich voorstellen dat Leaseverlies dit voorbeeld opvolgt en het op zich neemt al haar leden met een gelijksoortig contract bij elkaar te brengen in bv. vereniging “Sprint”, vereniging “Verdubbelaar” etc. Denk hierbij aan minimaal 500 a 1000 mensen met vergelijkbaar contract.

Elke vereniging/stichting kan dan op eigen kracht een geschikt advocatenkantoor zoeken.
Dit zou velen vanaf nu veel narigheid besparen. Men moet bedenken dat de meesten onder ons NOOIT financiele problemen hebben gehad en NOOIT met een rechtbank in aanraking zijn geweest. Alleen al het zoeken naar een advocaat is voor velen een martelgang en veroorzaakt slapeloze nachten.
Dit is niet nodig.

Een 2de voordeel m.i. is dat we met een beperkt aantal grote advokatenkantoren veel sterker staan dan ieder individueel met zijn eigen kleine advocaatje, dat kan later desgewenst alsnog per persoon nadat het grote werk verricht is.
Als de grote advocatenkantoren Dexia gaan omsingelen komt Dexia binnen afzienbare tijd voor de keuze te staan: overgeven of gedood worden. Dexia had een wurgcontract, nu wordt zijzelf gewurgd, echt, het is mogelijk. Tevens onstaat er dan een soort competitie tussen de grote advocatenkantoren om hun zaak te doen slagen en waar wij dus alleen maar voordeel bij hebben.

Een 3de voordeel zie ik in een signaal naar minister Zalm. Die wil rust in Nederland. Als de bevolking dmv grootse rechtszaken tegen het bankwezen in opstand komt is dat niet goed voor het aanzien van Nederland. Als grote advocatenkantoren zich nu in de strijd tegen Dexia gaan begeven wordt de onrust vanaf nu alleen maar groter en komt de CGA (Oosting) wellicht meer onder druk te staan om Dexia te bewegen haar starre houding jegens ons los te laten dan wel haar te laten toegeven dat zij bij het afsluiten van de contracten op alle fronten FOUT is geweest.

Als de stichting Leaseverlies alle soorten contracten onderzoekt en haar leden op genoemde wijze bij elkaar brengt kan zij met opgeheven hoofd afscheid van ons nemen en zichzelf opheffen. Een schone taak.

Oom Dagobert.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Laatste taak voor Leaseverlies

Ongelezen bericht door JOOST1 »

EINDELIJK WEER EENS EEN GOEDE BIJDRAGE

Niels II
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2003 10:38

Re: Laatste taak voor Leaseverlies

Ongelezen bericht door Niels II »

Hallo,

Goede bijdrage...

Ik denk wel eens...als we nu eens allemaal 3 maanden niet betalen.....gewoon als drukmiddel naar Dexia...wat zou er dan gebeuren?

Zelf zit ik momenteel te twijfelen om de zaak te verkopen....19.000 euro aan verlies te incasseren...verhoog ik mijn hypotheek wat en dan tegen de huidige variabele rente van zo'n 3,5% is in ieder geval mijn maandlast aanzienlijk lager..en ik wil dat ding ook gewoon niet meer zien!!!! weg ermee, dan maar wat verlies...

Zou ik dan echter wel mijn rechten behouden als er bijvoorbeeld volgend jaar een positieve beslissing komt over terugbetaling etc....
Anders kan ik beter nog even doorgaan met betalen..

Groet,
Niels

younie

Re: Laatste taak voor Leaseverlies

Ongelezen bericht door younie »

Dexia heeft mijn aandelen verkocht omdat ik de maandelijkse termijnen niet meer kon betalen. Ik kreeg een eindafrekening. Hierop heb ik een reactie gestuurd en om een betalingsregeling gevraagd. Ik moest een telefoonnummer bellen voor de regeling. Ondertussen zag ik bij trosradar dat er veel meer mensen in het zelfde schuitje zaten en dat het beter was om nog geen regeling te treffen. Nu moet ik dus gaan rekken. Hoe kan ik dit nog langer rekken? Ik heb mij al angemeld bij stichting lease verlies.

linda[/b]

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Laatste taak voor Leaseverlies

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Voor Astrid ("Assie")

Sebasevita
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 okt 2003 23:00

Re: Laatste taak voor Leaseverlies

Ongelezen bericht door Sebasevita »

Beste oom Dagobert,

Wij zijn aangesloten bij Stichting Leaseleed en willen graag benadrukken dat uw opvatting, dat de stichting Leaseleed een "tussenpersoon" is ten stelligste bestrijden.

Men kan voor een persoonlijk bezoek terecht, e-mails worden professioneel en vlot beantwoord. Ook is er inmiddels (met name in belang van de gedupeerden) zeer veel dossier kennis aanwezig. Zoals bekend heeft de stichting een "zwartboek" samengesteld waarin overduidelijk wordt aangegeven dat er sprake is van o.a. misleiding.
Dit zwartboek is in bezit van de Commissie Geschillen Aandelenlease en zal ook een belangrijke rol gaan spelen in de aan te spannen gerechtelijke procedure tegen Dexia en Spaar select.

Stichting Leaseleed analyseert alle dossiers individueel, de enige mogelijkheid (zie het AFM rapport) om aan te tonen dat de gedupeerde ZELF is misleid. De kans op succes bij de rechter neemt door de gehanteerd werkwijze zonder meer toe.

De dossiers worden gescreend en "panklaar" aangeleversd aan het advocatenkantoor voor deelname aan de gerechtelijke procedure.

Wij zijn bijzonder content met het feit dat we zijn aangesloten, deze mening wordt gedeeld door veel gezinnen (370) die zich inmiddels hebben aangemeld. ( zie ook: www.leaseleed.nl)

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Laatste taak voor Leaseverlies

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik heb het woord "tussenpersoon" gemakshalve gebruikt om aan te geven dat het ingeschakelde advocatenkantoor het uiteindelijke werk gaat doen. Een juiste aanvulling van Sebasevita dus.

tajzoethoutmaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2003 10:46

Re: Laatste taak voor Leaseverlies

Ongelezen bericht door tajzoethoutmaar »

Na al die negatieve chat-berichtjes eindelijk weer eens een houtsnijdend artikel, waar we mee verder kunnen.

Sinds ruim 3 1/2 jaar betaal ik "trouw" mijn bijdrage voor Legio-leaseproduct KortingKado. Ik participeer in de stichtingen leaseverlies en eegalease. Ik heb de vernietigingsbrief gestuurd naar Dexia. en ben nu in afwachting van de uitkomst van de werkzaamheden van de commissie Oosting. Ik heb aan de bank laten weten dat ik mijn maandelijkse stortingen vanaf juni, de deadline waarop zij mijn geld konden terugstorten, beschouw als spaarstortingen, waarop een zelfde percentage gevraagd wordt als zij mij berekenen, nl. 11,5%.

Ik heb nog steeds vertrouwen in de mensen van bovengenoemde stichtingen en de genoemde commissie en wil pas als daar vandaan berichten komen over de afronding van hun werkzaamheden mijn positie bepalen.

Ik heb dus nog even geduld voor ik met andere advocatengroepen in zee wil gaan.

Theo

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Laatste taak voor Leaseverlies

Ongelezen bericht door Jos1 »

Sebasevita.

Even goed lezen svp, Dagobert heeft het over de stichting LEASEVERLIES en jij praat over de stichting LEASELEED, een heel andere stichting. De eerste kenmerkt zich namelijk door stilzwijgen zwaar verouderde website en onbereikbaarheid, maar met veel geld. De tweede reageert, ageert en geeft blijkbaar antwoord, iets waar Leaseverlies zich aan zou mogen spiegelen.

Jos.

Gesloten