LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lease Leed

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
daems

Lease Leed

Ongelezen bericht door daems »

Marijn deelt n.a.v. voorlichting Leaseleed mee dat het bedrag bij aanmelding uiterlijk 15 november bij de Stichting binnen moet zijn
terwijl de stichting Leaseleed zelf in haar site zegt uiterlijk 1 november 2003. Is er wat varanderd? Willen meedere gedupeerden meedelen of zij voornemens zijn zich aan te melden om het minimum van 300
te halen voor het kunnen starten van een bodemprocedure.

Groet
Jan.

Marijn

Re: Lease Leed

Ongelezen bericht door Marijn »

Op de site wordt inderdaad 1 november genoemd. Tijdens de bijeenkomst is 15 november genoemd. Deze datum staat ook genoemd in de verstrekte documentatie op deze avond van advocaten kantoor Dirk Zwager.
Misschien toch verstandig om even contact op te nemen met Leaseleed.

Ik heb mij in ieder geval al aangemeld.

groetjes, Marijn.

babbel

Ongelezen bericht door babbel »

Hallo daems,

ik ga mij de komende week aanmelden, het is een heel bedrag, maar misschien vallen de kosten bij een eventuele positieve uitslag van de rechtzaak terug te vorderen op dexia/spaar select....

Tineke

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik heb me al aangemeld lijkt me een goede zaak.

Tineke

Annet

Ongelezen bericht door Annet »

Ik heb een gesprek gehad met Spaarselect en heb besloten een klachtenprocedure te starten. Mijn dossier mag ik bij hun op kantoor inzien met twee medewerkers erbij. Het lijkt de BVD wel of erger, de KGB.
Heeft iemand ervaring met zo'n klachtenprocedure en dan bedoel ik eigenlijk, is er iets zinvols uitgekomen of nemen ze het alleen voor kennisgeving aan?
Ik wil eerst even mijn dossier daar bekijken en dan beslissen of ik me aanmeld bij LL. Er is geen klantenprofiel opgemaakt, dat doen ze nu wel maar ik wil zeker weten dat er niets van mij te vinden is over inkomen en vermogen. Dan sta ik sterker.Klerezooi!
Annet

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

maar ik heb wel een vraag,wat gebeurt er met de gedupeerde als er niet aan de genoemde aantal is voldaan.Wat zijn dan de stappen hier in ik kan dat namelijke nergens terug vinden en er wordt ook niet over gesproken?,is dit dan een éénmalige aanbieding van de samenwerkende advocaten kantoor of zo en hoeveel van deze aktie komen er nog wie bied en wat is de prijs.vrgr.andre de croos

Karin

Ongelezen bericht door Karin »

Annet,

Is dat bezoek van de heren goed verlopen? Het was afgelopen vrijdag, toch?
Ben benieuwd of je het nog opgenomen hebt!
Wat voor klachtenprocedure bedoel je overigens?

Groet,
Karin

Annet

Je kan bij Spaarselect een klachtenprocedure opvragen. Dit is een formulier wat ik moet invullen. Wat er is mis gegaan, hoe het tot stand is gekomen, dat soort dingen.
De man die bij mij was, was heel geschikt en door het gesprek heen vernam ik wel dat dit product niet aan mij verkocht mocht worden. Hij had op een gegeven moment trillende handen toen hij wat op een rekenmachine uit wilde rekenen.
Maar voordat ik aan dit gesprek begon werd ik gebeld in de auto op weg van mijn werk naar huis, door een snotneus van Spaarselect;
Hoe ik het in mijn hoofd haalde om mijn dossier op te vragen. Dat mocht alleen op kantoor en deze adviseur die nu bij me kwam zou alleen komen om het product uit te leggen en niet om mijn klachten aan te horen. Dat was ten strengste verboden. Ik heb gezegd dat ikgeen klein kind ben en dat hij neit zo'n toon tegen me hoefde aan te slaan.
Tegen de adviseur heb ik dit verteld en die was het gelukkig met me eens. Maandag of dinsdag nemen ze weer contact op voor mijn bezoek aan hun kantoor om mijn dossier in te zien en hij zou proberen om iemand anders te laten bellen dan die snotaap.
Maar veel verder ben ik niet gekomen. Mijn fondsen waarin ik beleg worden opgeheven maar ik moet blijven betalen omdat er een lening is. Dat staat los van het feit waarin in belegd heb.
Zie het als een huis waar een hypotheek oprust van 2 ton.De huizenmarkt in in elkaar gestort en het huis is nog maar een ton waard maar ik heb nog steeds een hypotheek van 2 ton.
In mijn naiviteit dacht ik; geen fondsen, geen maandtermijnen meer, geen restschuld meer, maar helaas dat is dus niet zo.
Maar we gaan door tot we er bij neervallen. Ik tenminste wel.

Annet

ad

Ongelezen bericht door ad »

Annet,

Via Spaarselect heb ik een Sprintplan afgesloten.
Ik heb ook 'de klachtenprocedure' opgevraagd. Dat zijn twee A4tjes. Hierin wordt aangegeven hoe te handelen bij een klacht.
Je moet eerst de klacht schriftelijk richten aan het regiokantoor. Als het antwoord dan niet bevredigend is kun je de klacht indienen bij de landeljke servicemanager op het hoofdkantoor. Sinds kort gevestigd in Tilburg.
IK heb geen inzage gehad in mijn dossier maar er zijn mij wel copieen gestuurd.
Mijn klacht ligt momenteel op het hoofdkantoor. Over ongeveer vier weken krijg ik bericht. Hoop dat het wat oplevert.

Groet,

Joke

Ongelezen bericht door Joke »

Ik ga ook een klacht indienen.

Joke

Annet

Komende dinsdagmiddag moet ik naar Zwolle. Daar ligt mijn dossier en die mag ik in het bijzijn van twee werknemers van Spaarselect inzien. Tsjonge, wat een staatsgeheim. Maar goed, ik ga erheen. Het kost me wel een vrije middag en een uur in de auto.
Ik heb de klachtenprocedure inmiddels ontvangen. Ga het morgen wel invullen, moet vanavond naar een verjaardag. Ja, het leven gaat door, ook gelukkig de leuke dingen.
Oh ja Karin, ik heb het gesprek niet opgenomen. Mocht toch alleen maar naar de werking van het produkt vragen en geen klacht indienen. Hij heeft ook geen toezeggingen gedaan dus ik had er ook niets aan gehad.

Annet

Marijn

Ongelezen bericht door Marijn »

Van de site van Leaseleed !!

Leaseleed praat met geschillencommissie
NHD 03-10-2003
Van onze verslaggever ARNO RUITENBEEK

Heerhugowaard, 3 oktober 2003.

De Stichting Leaseleed, die optreedt namens gedupeerden van aandelenleaseconstructies, praat 24 oktober met de nieuwe commissie geschillen aandelenlease (CGA). Het bestuur van Stichting Leasleed uit Heerhugowaard hoopt de CGA te overtuigen van de bijzondere en belabberde positie van de benadeelden.

Minister Zalm (Financiën) stelde de CGA in om te bemiddelen tussen aanbieders van aandelenleaseproducten zoals Dexia (voorheen Bank Labouchère) en hun afnemers, onder wie de familie Alberts in Heerhugowaard. Sinds de Albertsen een jaar geleden hun schrijnende verhaal deden in deze krant en financieel deskundige Westmeijer (tevens woordvoerder namens Stichting leaseleed) in de arm namen, zijn tussenpersoon Spaar Select en Dexia van alle kanten onder vuur genomen. Volgens de gegevens van Spaar Select, dat het kantoor Heerhugowaard al failliet zag gaan, hebben via hem 4500 mensen in Nederland een zogenoemde Overwaarde Effect-overeenkomst met Dexia afgesloten. Westmeijer: "Die mensen zijn nu dubbel gedupeerd, doordat ze èn met geleend geld zijn ingestapt in de rampzalig verlopen aandelenhandel èn daarvoor een tweede hypotheek hebben moeten afsluiten."

De familie Alberts en dus nog zeker 4499 andere gezinnen hebben daardoor een schuld van gemiddeld een ton in euro's. ,,Gemiddeld'', beklemtoont Westmeijer, "want ik heb hier bijvoorbeeld het dossier van een cliënt die maandelijks 4000 euro moet afdragen aan Dexia en 375.000 euro in de min staat."

Voor deze mensen, van wie bijna 10 procent is aangesloten bij Leaseleed, is de situatie daarom nog nijpender dan voor de ongeveer 80.000 Nederlanders die gemiddeld vijf mille verloren op hun 'enkele aandelenleasecontract'.

Deze groep heeft via de Stichting Leaseverlies Dexia voor de rechter gesleept.

Afzonderlijk

Westmeijer zal dit verschil benadrukken tegenover de CGA. ",Mocht de commissie onze zaak in behandeling nemen dan is het dus het beste om dat afzonderlijk te doen van Leaseverlies."' De CGA zou dan gaan bemiddelen tussen Dexia en Leaseleed, om gerechtelijke procedures te voorkomen. Doordat Leaseleed in zee is gegaan met een nieuwe advocatenkantoor (uit Nijmegen), is een kort voor de zomervakantie aangekondigd kort geding tegen de bank niet doorgegaan. De onlangs aangetreden raadsvrouw bereidt nu op verzoek van Leaseleed een (langdurige) bodemprocedure voor.

Die rechtszaak zal zich richten tegen Spaar Select en Dexia, waarbij de laatste de komende weken de kans krijgt tot een minnelijke regeling. Blijft Dexia zijn verantwoordelijkheid afwijzen dan volgt in december de zitting.

Daarin wordt onder andere vernietiging van de Overwaarde Effect-contracten geëist. Geeft de rechter Leaseleed gelijk dan kunnen de gedupeerden vervolgens met het vonnis in de hand van Dexia een schadevergoeding eisen.

De familie Alberts woont nog steeds in het huis dat ze uit moeten als Dexia het hard gaat spelen. Financieel redt het gezin het net, mede doordat ze de betaling van maandelijks ruim 800 euro aan Dexia zijn gestopt. Westmeijer: "In tegenstelling tot andere klanten is de familie Alberts nog niet gedreigd met incassomaatregelen. Want die maken het leven van de gedupeerden er nog vervelender op."

't is maar dat je het weet!

Marijn.

Gesloten