LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen, we moeten blijven mailen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Luc »

Beste mensen,

Ik heb even de lopende email-acties bij elkaar gezocht (hoop niet dat ik er één vergeten ben, anders s.v.p. aanvullen).

We moeten in de aanval blijven, ook al is de komende rechtszaak geen opsteker op dit moment. Wat er ook van komt, mailen werkt altijd.
__________________

1) De actie van Pay-Back tot het komen van een stopzetting van alle incasso's:
De vereniging PAYBACK start een e-mail actie tot het komen van een stopzetting van incasso's door en in opdracht van dexia en de registratie bij het BKR tot er een uitspraak is van de Commissie Geschillen Aandelenlease ingesteld door Minister Zalm.

Ga naar www.pay-back.nl en doe mee met de actie!!

Niet alleen dexia, de incasso bureaus en BKR maar ook de Tweede Kamer en het Europees Parlement worden door deze actie op de hoogte gesteld van de onmenselijke houding van dexia. Maandag verschijnt er ook een persbericht ter ondersteuning van deze actie. Ruim 110.000 mensen gaan NIET accoord met het dexia voorstel.

Laat je stem horen en ga naar www.pay-back.nl en doe mee met de actie !! Dexia is een derde offensief begonnen en heeft zelfs hun oorspronkelijke afspraken vervalst en een extra toevoeging gedaan aan hun eerdere afspraak met het keuzeformulier.

AFZIEN VAN ONZE RECHTEN ? NOOIT !!
DOE MEE MET DE ACTIE EN LAAT HET RECHT ZEGEVIEREN!!
WWW.PAY-BACK.NL
SAMEN STAAN WE STERK !!
Doe Mee!!

Groeten, Piet
__________________


2) Willems initiatief om de SLV te mailen:
Ik heb de stichting Leaseverlies via email benaderd met het verzoek hun leden op de hoogte te brengen van de emailactie van Payback. Payback zelf heeft dit ook geprobeerd echter ook zonder resultaat.

Willen zoveel mogelijk mensen een email sturen met het verzoek of SLV via een nieuwsbrief hier van op de hoogte brengt. Zij kunnen simpel tienduizenden mensen benaderen. Ik heb ze aangegeven, dat het ook in hun voordeel is als er druk op de ketel blijft.

Email adres is [email protected]
__________________


3) Email-actie naar GGN en Interum Justitia:
Beste mensen,

Onderstaand de brief die we kunnen sturen aan de twee incasso-buro's die in opdracht van Dexia werken: GGN en Intrum Justitia.

* ik heb expres niet de term 'in afwachting van uw reactie' gebruikt, want die geven ze toch niet.

* de bedoeling is dat deze brief per email zonder vermelding van onderwerp wordt verstuurd zodat ze in ieder geval één blik op de inhoud moeten werpen voordat ie eventueel verwijderd wordt. Ook het krantenbericht gaat niet per bijlage, valt teveel op.

* NVI = Nederlandse Vereniging van Incassoburo's

___

Aan: Intrum Justitia en Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland :!: worden twee aparte brieven]


[ datum ]



Geachte mijnheer/mevrouw,



Graag wijs ik u op het volgende:

De Minister van Financiën, dhr. G. Zalm, heeft medio vorige maand toegezegd dat hij op zeer korte termijn wil onderzoeken of er een arbitragecommissie in het leven kan worden geroepen die de problematiek van gedupeerden van aandelenlease-constructies, nog eens uitvoerig zal doorlichten. Ook heeft hij toegezegd om zich tijdens dit onderzoek hard te maken dat er geen stappen meer worden ondernomen voor wat betreft incassoprocedures zodat deze worden opgeschort c.q. stilgezet.

Via o.a. het forum van TROS Radar bereiken mij berichten dat uw incassoburo wel degelijk doorgaat met uw, door Dexia in opdracht gegeven, invorderingsprocedures. Dit is dus in strijd met de oproep van Minister Zalm. Mag ik u er op wijzen dat ook u aan de oproep van de Minister gebonden bent? Ik verzoek u dan ook, in afwachting van deze maatregelen, de incassoprocedures met onmiddellijke ingang te staken. Voor uw informatie heb ik onderstaand bericht uit de Telegraaf van 18 juni met deze mail meegezonden.

Mocht u aan deze oproep geen gehoor geven, dan zal ik niet aarzelen een klacht over uw incassoburo in te dienen bij de Raad van Toezicht van de NVI.

Mocht u vragen/opmerkingen e.d. hebben over het bovenstaande, dan verwijs ik u graag naar de Minister van Financiën. Het adres is:

Dhr. G. Zalm
Ministerie van Financiën
Korte Voorhout 7
Postbus 20201
2500 EE Den Haag
Tel: 070 - 342 8000
[email protected]




[ naam afzender ]



18-06-2003

Zalm wil arbitrage in conflict aandelenlease

DEN HAAG (ANP) - - Minister Zalm (Financiën) wil dat een onafhankelijke arbitragecommissie zich buigt over de klachten van ontevreden beleggers in aandelenlease.

Dat zei hij woensdagavond tijdens een debat over de problemen rondom aandelenlease. Hij stelde voor om het Dutch Securities Institute (DSI), een onafhankelijke geschillencommissie voor de beurs, een oordeel te laten vellen over de wijze waarop de producten aan de man zijn gebracht.

Door de DSI-klachtencommissie in te schakelen, hoopt de minister een ellenlang juridisch gevecht tussen gedupeerden en aanbieders van aandelenlease te voorkomen. "Waar het om draait, is dat deze zaak snel en efficiënt wordt aangepakt."

Volgens Zalm kan de klachtencommissie oordelen over de meest gangbare varianten van producten met aandelenlease. Naar aanleiding van de uitspraken van DSI moeten de banken, waaronder Dexia en Fortis, vervolgens een schikking treffen met de gedupeerden, aldus de minister.

Het DSI heeft eerder klachten over aandelenlease behandeld. Toen stelde het instituut dat elke aandelenleasebelegger een individueel geval is en dat hun zaken geen precedentwerking kunnen hebben.
Bij aandelenleaseproducten koopt een belegger effecten met geleend geld. Honderdduizenden consumenten hebben zo hun aandelen gefinancierd. Door de val van de aandelenkoersen, de afgelopen jaren, hebben beleggers de verwachte rendementen vaak niet gehaald en blijven zij met een schuld zitten.

Zalm wil aanbieders van leaseproducten zover krijgen dat zij de schuldenaars met rust laten, totdat DSI zich heeft uitgesproken. Een woordvoerder van bank Dexia wilde nog niet reageren op de voorstellen.

De stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters, die de belangen van gedupeerden behartigen, reageerden eerder deze week positief op soortgelijke bemiddelingsvoorstellen van de PvdA. De belangenclubs dreigen de betrokken financiële concerns met miljoenenclaims, omdat ze de beleggers zouden hebben misleid.
__________________

4) Email-actie naar SLV met de vraag wanneer en of ze überhaupt wel de rechtszaak van Monique gaan behartigen, zoals toegezegd:
Oké, SLV geeft geen huisadres op. Emailen via email-programma kán, maar beter lijkt mij via hun eigen website, middels het contactformulier. Die kieperen ze niet zo snel uit hun mailbox lijkt mij:

http://www.leaseverlies.nl

Dan naar tweede icoontje met envelop erop en dan middels dat 'email-support'-formulier aan de gang.

Luc

Let's go! 8)

p.s. Bovenstaande heb ik gekopieerd van het forum. Ik zie nu pas dat de redactie de emailadressen van GGN en Interum Justitia heeft verwijderd :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door Luc op 03 aug 2003 20:12, 3 keer totaal gewijzigd.

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Paula »

Sorry Luc,

Kijk even naar mijn antwoord aan jou SLV is geen goede zaak de rest wel.

Groetjes,

Paula

Geplaatst op 03 Aug 2003 19:46 door Paula


--------------------------------------------------------------------------------

Sorry Inge, geen interesse, ben al voorzien

Luc

Hoi Luc,

Ik hoop dat het een mooie is Maar alle gekheid op een stokje, denk je dat dit een goede aktie is. Mijn inziens zijn de stichtingen achter de schermen volop bezig met de rechtszaken en treden bewust niet naar buiten toe. Wat me logisch lijkt.

Zo'n aktie kan alleen maar kwaad bloed zetten en onze belangen schade toebrengen.

Jullie vorige e-mailaktie vond ik wel zinnig maar dit lijkt me geen goed idee. Maar ja wie ben ik

Groetjes,

Paula

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Luc »

Paula, door de SLV is openlijk toegezegd in het programma van Radar dat zij bij de eerste rechtszaak die Dexia zou aanspannen, de gedupeerde zou bijstaan.

Dan vind ik eventuele vragen van alle gedupeerden hieromtrent wel degelijk gerechtvaardigd. Ik zie zelf niet in op wat voor manier deze actie schade zou kunnen toebrengen. Het gaat hier om de zenuwen van duizenden en duizenden mensen, het minste wat zij kunnen doen is helderheid geven over of ze nou meedoen of niet.

Vgr,


Luc

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Paula »

Dag Luc,

Neem me niet kwalijk maar als ze dat toegezegd hebben in de uitzending van Radar , wat ik overigens niet wist, ja dan moeten ze woord houden en dan ga ik jouw aktie natuurlijk steunen.

Liefs,

Paula.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Luc »

Is oké Paula, mocht ik het verkeerd hebben, wil iemand mij dan alsnog corrigeren.

Mvr,

Luc

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Hoi Luc,

Ik moet wel even lachen om alle commotie wat een hoop tramelant vandaag op het forum. :wink: :D :D

Maar je hebt gelijk SLV heeft dat toegezegd en dus moeten zij zich aan hun woord houden.

We gaan ze plat e-mailen.

Groet met een big smile, :roll: :roll:

J-W
Laatst gewijzigd door Jan-Willem op 03 aug 2003 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Anmereto »

Is een goed initiatief Luc we moeten Monique massaal gaan helpen, wordt bij mijn weten de eerste zaak.

Groet,

A.

Gast

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Gast »

Nee ik vind het geen goed idee.

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door j.moret »

hou deze aktie maar weer als iedereen terug is van vakantie iedereen is weg nu er kom aleen maar onzin te staan en niks serieus meer en de drukte merk je het ook aan iedereen is met vakantie

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Luc »

Hey Moret, niet zo depri. Schieten we niks mee op.

Volhouwuhhhh :!:

Luc 8)

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Luc »

Nee ik vind het geen goed idee.
Dat is dan heel jammer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Luc 8)

Gast

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Gast »

Zo ben jij er ook weer, we weten wel dat je van onze belastingcenten leeft je bent hier 24 uur aanwezig. 8) 8)

j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door j.moret »

ikdepri ja zal ik van jullie hier worden van alle stomme beschuldigingen naar elkaar toe en al dat gekanker want dat is het gewoon hier niemand kan hier blijkbaar meer serieus doen

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Luc, heeft in ieder geval een betere baan dan, jij opgeblazen paddestoel.

J-W

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Karin »

Luc,

Is er iets bekend over een kort geding, dat Leaseleed aangespannen zou hebben tegen Dexia i.v.m. voorlopige stopzetting van de incasso's?
Ik heb daar op dit forum nog niets over gelezen.
Mogelijk wat over het hoofd gezien; de bekende bomen en het bos enzo... 8)

Groeten,
Karin

Meisje
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:17

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Meisje »

Hi Karin,

Met Meisje hoe is het nu met jou ?? Heb je al op de site van leaseleed gekeken :?: Ik ga ff kijken en dan bel ik je zo terug.

Marloes.

Meisje
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:17

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Meisje »

Ik zie niks sorry dat ik even de plaats van Luc innam. Vind jij het ook geen schatje. Wil alleen zijn e-mailadres niet geven. Luc wat is jouw telefoonnummer en anders waar woon je??

Je fans.

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Karin »

Ja, meisje,

Ga maar even op hun site kijken, daar vind je dus nix.

Meisje
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:17

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Meisje »

Jammer hé weet je ik krijg de indruk dat Luc al slaapt. :wink: :wink: Heeft natuurlijk de hele dag aanloop van fans. Dan trekt hij zich terug.

Marloes :oops: :oops:

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Mensen, we moeten blijven mailen

Ongelezen bericht door Karin »

Maar gelukkig hebben we hier een zeer adequate secretaresse van Luc.

Wel sneu voor je, Meisje, dat je iedere keer nul op het request krijgt van je baas.

Overigens had ik hier een serieuze vraag gesteld, waar ik wederom een onbenullig antwoord op krijg.

Vriendelijke groet,
Karin

Gesloten