Ik heb even de lopende email-acties bij elkaar gezocht (hoop niet dat ik er één vergeten ben, anders s.v.p. aanvullen).
We moeten in de aanval blijven, ook al is de komende rechtszaak geen opsteker op dit moment. Wat er ook van komt, mailen werkt altijd.
__________________De vereniging PAYBACK start een e-mail actie tot het komen van een stopzetting van incasso's door en in opdracht van dexia en de registratie bij het BKR tot er een uitspraak is van de Commissie Geschillen Aandelenlease ingesteld door Minister Zalm.
Ga naar www.pay-back.nl en doe mee met de actie!!
Niet alleen dexia, de incasso bureaus en BKR maar ook de Tweede Kamer en het Europees Parlement worden door deze actie op de hoogte gesteld van de onmenselijke houding van dexia. Maandag verschijnt er ook een persbericht ter ondersteuning van deze actie. Ruim 110.000 mensen gaan NIET accoord met het dexia voorstel.
Laat je stem horen en ga naar www.pay-back.nl en doe mee met de actie !! Dexia is een derde offensief begonnen en heeft zelfs hun oorspronkelijke afspraken vervalst en een extra toevoeging gedaan aan hun eerdere afspraak met het keuzeformulier.
AFZIEN VAN ONZE RECHTEN ? NOOIT !!
DOE MEE MET DE ACTIE EN LAAT HET RECHT ZEGEVIEREN!!
WWW.PAY-BACK.NL
SAMEN STAAN WE STERK !!
Doe Mee!!
Groeten, Piet
2) Willems initiatief om de SLV te mailen:
__________________Ik heb de stichting Leaseverlies via email benaderd met het verzoek hun leden op de hoogte te brengen van de emailactie van Payback. Payback zelf heeft dit ook geprobeerd echter ook zonder resultaat.
Willen zoveel mogelijk mensen een email sturen met het verzoek of SLV via een nieuwsbrief hier van op de hoogte brengt. Zij kunnen simpel tienduizenden mensen benaderen. Ik heb ze aangegeven, dat het ook in hun voordeel is als er druk op de ketel blijft.
Email adres is [email protected]
3) Email-actie naar GGN en Interum Justitia:
__________________Beste mensen,
Onderstaand de brief die we kunnen sturen aan de twee incasso-buro's die in opdracht van Dexia werken: GGN en Intrum Justitia.
* ik heb expres niet de term 'in afwachting van uw reactie' gebruikt, want die geven ze toch niet.
* de bedoeling is dat deze brief per email zonder vermelding van onderwerp wordt verstuurd zodat ze in ieder geval één blik op de inhoud moeten werpen voordat ie eventueel verwijderd wordt. Ook het krantenbericht gaat niet per bijlage, valt teveel op.
* NVI = Nederlandse Vereniging van Incassoburo's
___
Aan: Intrum Justitia en Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland worden twee aparte brieven]
[ datum ]
Geachte mijnheer/mevrouw,
Graag wijs ik u op het volgende:
De Minister van Financiën, dhr. G. Zalm, heeft medio vorige maand toegezegd dat hij op zeer korte termijn wil onderzoeken of er een arbitragecommissie in het leven kan worden geroepen die de problematiek van gedupeerden van aandelenlease-constructies, nog eens uitvoerig zal doorlichten. Ook heeft hij toegezegd om zich tijdens dit onderzoek hard te maken dat er geen stappen meer worden ondernomen voor wat betreft incassoprocedures zodat deze worden opgeschort c.q. stilgezet.
Via o.a. het forum van TROS Radar bereiken mij berichten dat uw incassoburo wel degelijk doorgaat met uw, door Dexia in opdracht gegeven, invorderingsprocedures. Dit is dus in strijd met de oproep van Minister Zalm. Mag ik u er op wijzen dat ook u aan de oproep van de Minister gebonden bent? Ik verzoek u dan ook, in afwachting van deze maatregelen, de incassoprocedures met onmiddellijke ingang te staken. Voor uw informatie heb ik onderstaand bericht uit de Telegraaf van 18 juni met deze mail meegezonden.
Mocht u aan deze oproep geen gehoor geven, dan zal ik niet aarzelen een klacht over uw incassoburo in te dienen bij de Raad van Toezicht van de NVI.
Mocht u vragen/opmerkingen e.d. hebben over het bovenstaande, dan verwijs ik u graag naar de Minister van Financiën. Het adres is:
Dhr. G. Zalm
Ministerie van Financiën
Korte Voorhout 7
Postbus 20201
2500 EE Den Haag
Tel: 070 - 342 8000
[email protected]
[ naam afzender ]
18-06-2003
Zalm wil arbitrage in conflict aandelenlease
DEN HAAG (ANP) - - Minister Zalm (Financiën) wil dat een onafhankelijke arbitragecommissie zich buigt over de klachten van ontevreden beleggers in aandelenlease.
Dat zei hij woensdagavond tijdens een debat over de problemen rondom aandelenlease. Hij stelde voor om het Dutch Securities Institute (DSI), een onafhankelijke geschillencommissie voor de beurs, een oordeel te laten vellen over de wijze waarop de producten aan de man zijn gebracht.
Door de DSI-klachtencommissie in te schakelen, hoopt de minister een ellenlang juridisch gevecht tussen gedupeerden en aanbieders van aandelenlease te voorkomen. "Waar het om draait, is dat deze zaak snel en efficiënt wordt aangepakt."
Volgens Zalm kan de klachtencommissie oordelen over de meest gangbare varianten van producten met aandelenlease. Naar aanleiding van de uitspraken van DSI moeten de banken, waaronder Dexia en Fortis, vervolgens een schikking treffen met de gedupeerden, aldus de minister.
Het DSI heeft eerder klachten over aandelenlease behandeld. Toen stelde het instituut dat elke aandelenleasebelegger een individueel geval is en dat hun zaken geen precedentwerking kunnen hebben.
Bij aandelenleaseproducten koopt een belegger effecten met geleend geld. Honderdduizenden consumenten hebben zo hun aandelen gefinancierd. Door de val van de aandelenkoersen, de afgelopen jaren, hebben beleggers de verwachte rendementen vaak niet gehaald en blijven zij met een schuld zitten.
Zalm wil aanbieders van leaseproducten zover krijgen dat zij de schuldenaars met rust laten, totdat DSI zich heeft uitgesproken. Een woordvoerder van bank Dexia wilde nog niet reageren op de voorstellen.
De stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters, die de belangen van gedupeerden behartigen, reageerden eerder deze week positief op soortgelijke bemiddelingsvoorstellen van de PvdA. De belangenclubs dreigen de betrokken financiële concerns met miljoenenclaims, omdat ze de beleggers zouden hebben misleid.
4) Email-actie naar SLV met de vraag wanneer en of ze überhaupt wel de rechtszaak van Monique gaan behartigen, zoals toegezegd:
Oké, SLV geeft geen huisadres op. Emailen via email-programma kán, maar beter lijkt mij via hun eigen website, middels het contactformulier. Die kieperen ze niet zo snel uit hun mailbox lijkt mij:
http://www.leaseverlies.nl
Dan naar tweede icoontje met envelop erop en dan middels dat 'email-support'-formulier aan de gang.
Luc
Let's go!
p.s. Bovenstaande heb ik gekopieerd van het forum. Ik zie nu pas dat de redactie de emailadressen van GGN en Interum Justitia heeft verwijderd