Heden kreeg ik een telefoontje wat geen enquete zou zijn maar ze zochten mensen tussen 20 -45 jaar , ik ben 30 dus ik dacht vertel maar.
Men verkocht spaarplannen, je kent ze wel......... maar dan net ff anders.
Bij het recente Dexia-verhaal ging het om rente betalen een paar lang lang omdat je dus een lening had, lening werd belegd....... en na X aantal jaar word groot bedrag uitgekeerd (na aftrek van lening uiteraard !), en dat gebeurde dus niet omdat nou ja dat weet jullie inmiddels.
Deze was omgekeerd: per maand EUR 50 gaan betalen en volgende week al EUR 13.000 krijgen.
Nadat ik dit hoorde moest ik van binnen hard lachen , en heb de Mw aan de telefoon vertelt dat dit me erg onwaarschijnlijk lijkt en ik trok ook de Dexia-parrallel dat je wellicht aan het eind van de termijn dus moet gaan bijbetalen, die mw had daar uiteraard gaan antwoord op.
Een ding in deze lijkt mij tov b.v. Dexia duidelijk DIT is dus duidelijk een lening, een die menig bank nog niet aan mij (of een ander) zou verstrekken, maar goed.
Ik heb tot slot aan de telefoon gezegd dat het wel eens tegen zou kunnen vallen om dit soort produkten te verkopen omdat men (de consument) wellicht nu beter oplet.
v.b. persoonlijke lening EUR 13.000 tegen 7,5 % rente (wat hoog lijkt, maar het is geen hypotheek en dan zal het altijd hoger zijn)
kost al EUR 81,75 rente per maand, feitelijk wil een bank 2% per maand van het geleende bedrag terughebben meestal dwz EUR 260,-
De meeste banken willen dus EUR 260,- per maand hebben waarvan de 1ste maand EUR 81,75 rente is.
Het aanbod van EUR 13.000 voor EUR 50 per maand komt neer op puur rente van 4,6% dat is eerder een hyppotheekrenteniveau dan een lening, op dat moment los je dus NIETS af, de rekening komt over 30 jaar? enigste voordeel wat ik dan zie......... tegen een inflatie van 2% per jaar is over een dergelijk lange periode dat schuldbedrag nog weliswaar gelijk echter veel minder waard.
Wat denken jullie hiervan? stinkt die constructie?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuwe constructie om geld te verdienen? of pseodo oplichtin
Re: nieuwe constructie om geld te verdienen? of pseodo oplichtin
feitelijk wil een bank 2% per maand van het geleende bedrag terughebben
neuh alleen de rente eigenlijk en als je extra kunt en wilt aflossen kan dat natuurlijk
kijk als iedereen hier nou eens gewoon een banklening had genomen en zelf wat aandelen had gekocht
tsja
neuh alleen de rente eigenlijk en als je extra kunt en wilt aflossen kan dat natuurlijk
kijk als iedereen hier nou eens gewoon een banklening had genomen en zelf wat aandelen had gekocht
tsja
Dit is een spaarkrediet! Je betaald alleen rente over het spaarbedrag.....ze beginnen met een hele lage rente die langzaam wordt aangepast naar een hoger nivo van rond de 10. Behalve als er een hypothecaire inschrijving met je woning als onderpand zal plaatsvinden dan kan die op het lage nivo blijven.
Die 50 euro is je spaarpremie, die wordt belegd in een kapitaalverzekering en die zal na 15, 20 of eventueel 30 jaar ervoor zorgen dat je leenbedrag bij elkaar is gespaard en je kunt aflossen.
Dit is in feite een box3 verhaal/constructie.
Die 50 euro is je spaarpremie, die wordt belegd in een kapitaalverzekering en die zal na 15, 20 of eventueel 30 jaar ervoor zorgen dat je leenbedrag bij elkaar is gespaard en je kunt aflossen.
Dit is in feite een box3 verhaal/constructie.
correctie! In dit verhaal is die 50 euro niet de spaarpremie maar inderdaad een lage rente die langzaam zal worden aangespast. Het is dus een aflosvrije lening.