LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PROCES

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
klaas

Re: PROCES

Ongelezen bericht door klaas »

De DSI maakt deze zomer bekend wat ze gaan doen met alle aangehouden zaken dit hangt af hoe het aanbod afloopt
Na wat er gisteren in de krant heb gestaan over dat hardheids verhaal zullen ze nu toch wel echt wakker zijn over de praktijken van die DEXIA boefen

OP NAAR GERECHTIGHEID MENSEN 21 MEI

john bob

Ongelezen bericht door john bob »

Je leest van alles in de krant maar bij slv hoor en zie je niets

Batman

Ongelezen bericht door Batman »

Albert rot op zakkenwasser. Idioot die je er bent.

Batman.

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Hé Batman ook in town ouwe gabber van me en nog geluk ik hoop dat je eens tegen een muur aanvliegt en dan is het tabé voor Batman.

Groeten en succes met je missie.

Albert.

Worco

Ongelezen bericht door Worco »

Beste Albert en anderen,

Ik denk dat het ook wel heel moeilijk word om op korte termijn Dexia als schuldige aan te laten wijzen. Wij, mijn echtgenote en ik, hebben dan ook het initiatief genomen, ondanks dat wij ook bij Leaseverlies en Pay Back zijn aangesloten, om ons verhaal eens bij een aantal advocaten neer te leggen. ( kijken wat onze kansen zijn) Lijkt me dat we dan meer de tussenpersoon aangaan klagen, en niet zo zeer Dexia, de tussenpersoon heeft ons toch verkeerd voorgelicht. Woensdag hebben wij de 1e afspraak, we houden jullie wel op de hoogte

M.vr.gr. Worco

Gijs

Ongelezen bericht door Gijs »

Tussenpersonen werken voor een opdrachtgever en zijn nooit aansprakelijk te stellen, dacht ik. ???

Gijs.

Gijs

Misschien wil Sara hierover nog een antwoord geven.

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Sara heeft hier al over geschreven alleen weet ik niet meer waar ? Kan iemand even helpen.

Bedankt.

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

up

Gijs

Heb ik nog even nagevraagd tussenpersoon is niet aansprakelijk te stellen.

Gijs.

Erik

Ongelezen bericht door Erik »

Klopt.

worco

Ongelezen bericht door worco »

Ben benieuwd van wie jij de wijsheid hebt.
Worco

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Gijs,
Waar heb je dat nagevraagd en op welke gronden zou dat niet zo zijn? Want dat is volstrekte nonsens. De tussenpersoon is in elk geval aansprakelijk voor eventuele onrechtmatige gedragingen van zijn zijde. De meer relevante discussie is of Dexia aansprakelijk is voor tussenpersonen. Daar staat al het een en ander over op het forum.

worco

Dank je Sara, heb je nog tips voor me. Welke advocaat is voor dit soort zaken oke!!!

M.vr.gr. Worco

Gijs

Hallo,

Deze wijsheid kreeg ik van Spaarbeleg. Verder naar eer en geweten gehandeld.

Suc6

Sjaan

Ongelezen bericht door Sjaan »

Een tussenpersoon aansprakelijk stellen, lijkt me net zo iets als een vertegenwoordiger van de NS aansprakelijk stellen voor de treinvertragingen. Lukt je nooit ze werken allemaal onder de paraplu van de opdrachtgever. Dus Sara zal wel gelijk hebben alleen werkt de praktijk anders.

Sjaan

Sara Etty

Beste Sjaan,

Niet voor wat betreft onrechtmatige daden van tussenpersonen, nu de opdrachtgever niet hetzelfde is als een werkgever en dus gaat de gebruikelijke werkgevers aansprakelijkheid niet op. Wat overigens eerder jammer is want dat zou een aantal andere zaken juist eenvoudiger maken. Maar goed.

worco

Een tussenpersoon kan ook iemand zijn, zoals in ons geval, die voor zichzelf werkt, dus eigen financieel info centrum. Hij verkoopt het product en brengt het vervolgens onder. Lijkt me toch heel aannemelijk! Toch!!!!

M.vr.gr. Worco

Ps. Zijn er nog meer mensen die zo’n stap overwegen, ?????

Sara Etty

Ik heb begrepen dat tussenpersonen werkten op basis van een overeenkomst van opdracht tot bemiddeling. Dat betekent dus dat ze enkel lessee en lessor tot elkaar moesten brengen waarna deze beide partijen tot het sluiten van een contract zouden komen (zie een van de eerdere topics hierover: vraag over intermediairs). Er zijn individuele tussenpersonen geweest, er zijn organisaties geweest die tussenpersonen leverden. Verder heeft Legio zelf ook medewerkers aan het werk gezet om potentiele lessees te benaderen en daar namens Legio contracten mee te sluiten. Deze medewerkers waren werkzaam uit hoofde van een arbeidsovereenkomst met Dexia en zijn dus weer niet aan te merken als tussenpersonen. Voor veel lessees is niet eens duidelijk geweest met wie of wat ze te maken hadden in de pre contractuele fase.

worco

hier gaat het dus om een tussenpersoon die voor zichzelf werkt!

Worco

Gesloten