LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Mitchell
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 mei 2004 17:26

SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door Mitchell »

In hoeverre zou het interessant zijn voor Dexia om in te gaan op een schikkingsvoorstel van onze kant, en met "onze" bedoel ik met name die mensen die een restschuld hebben van zo rond de 8000 euro.
Oftewel die groep waarvoor het twijfelachtig is of een advocaat wel rendabel is omdat dit ook genoeg kost.
Voordeel hiervan is dat mocht Dexia op dit voorstel ingaan, menigeen zijn nachtrust weer terug krijgt en er eindelijk weer rust in de tent is.

Schikkingsvoorstel zou dan inhouden enkel het kwijtschelden van de restschuld, dus geen terugbetaling van de inleg.

Ondanks dat ik ook overtuigd ben dat Dexia op alle fronten de fout is ingegaan, zou ik hier nog wel voor voelen.
Misschien is dit ook wel interessant voor Dexia, aangezien "men" dan niet verder procedeert voor teruggave van de inleg. Zou Dexia niet accoord gaan met dit voorstel dan wordt uiteraard voor het "volle pond" gestreden.

Bijkomend voordeel van dit schikkingsvoorstel "onzerzijds" is misschien dat als je straks toch voor de rechter moet verschijnen je aan kan geven dat je welwillend geboeg bent geweest door voorgenoemde oplossing aan te dragen..................,dit bovenstaande in relatie tot de al gedane uitspraken in de diverse zaken is misschien zo gek nog niet.

Gaarne jullie mening.

Mitch

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door Joshua »

Lijkt mij niet

Punt is dat zij NOOIT verlies lijden sterker nog de meeste producten leveren meer op als de klanten het slecht gaat

Er zijn maar enkele situatie waarbij Dexia de hardheids clausule moet toepassen.

Nee afspraak is afspraak

Bij een slecht en misdadig product hoort maar een oplossing
Het bestaat NIET weg ermee. En Dexia die heeft dit allang aan zien komen en voldoende tijd gehad te repareren

Overigens hebben ze een dikke winst gemaakt vorig jaar
Gewoon betalen heer Bruneel en graag een beetje op tijd u bent al een paar maanden in achterstand. Moeten wij helaas wel in rekening brengen

O Ja Het bedrag dat wij van u tegoed hebben wordt elke maand verhoogd met de kosten terugvordering wegens inroepen juridische hulp plm 200 euro . Dus niet meer langer de gebeten hond uithangen gewoon terug betalen.

Gast

Re: SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door Gast »

mitchell , ik begrijp je goede bedoeling.

echter het is een zwakte aanbod, in mijn geval ben ik € 4500,+
€ 8500,- + € 2250 + € 15000,- =€ 30250 plus rente kwijt.

buiten dat zal dexia dat niet doen,omdat vandaag de commissie oosting al 1 jaar bezig was hiermede! of dacht u dat com oosting een beter aanbod van dexia heeft verlangd? (restschuld+ inleg terug +rente) nee ook zij zijn voor kwjtschelden restschuld gegaan .minus 15%
dus 15% alsnog te betalen!

neem dat maar van mij aan.

gr

pechvogel

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door trudy »

Dexia zal nooit akkoord gaan met een schikking van kwijtschelding restschuld, immers met de uitspraken van het DSI ging men ook al niet akkoord? en dat zou voor Dexia een betere schikking zijn geweest. De gedupeerden moesten in ieder geval nog een deel van de restschuld betalen.

Het zal moeilijk worden. Je ziet door de bomen het bos niet meer. De één wint de ander verliest en weer een ander wint (of verliest) half. Het zal een harde strijd worden.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door Bekkum »

En voor mensen met een lagere restschuld?
Helaas pindakaas?
Het zou mooi zijn als er voor iedereen met een restschuld kwijtschelding van de restschuld zou plaatsvinden.
En dan zonder dat je een gerechtelijke procedure moet beginnen.
Als ik al die berichten op het forum lees kom je steeds meer dicriminatie tegen:
- een rechter die bij mensen met een lage opleiding in het voordeel van die mensen beslist etc.
- nu weer een schikkingsvoorstel voor mensen met een restschuld vanaf
EUR.8.000,--.
Ben ik het niet mee eens.
IEDEREEN MOET GELIJKE KANSEN HEBBEN

Bob-O
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:04

Re: SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door Bob-O »

Het is al een harde strijd Dexia gaat met geen enkele organisatie akkoord over een schikking. Behalve met sommigen gedupeerden.

Maar voor wie is een schikking dan belangrijk. Als je een lage restschuld hebt dan betaal je is goed koper dan een advocaat en anders pakken die boeven ik wil alles terug met rente en een schadevergoeding.

Tijd van zoete koekjes bakken is voorbij.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door Hans A »

Dit zat er dus dik in.
Als je achteraf weet wat je is aangesmeerd zie je dat de produkten zo in elkaar zijn gezet dat in alle mogelijke situaties Dexia geen enkel risico loopt.
Dexia blijft bij stijging en daling hetzelde vangen. De maandlast blijft, bij daling heb je restschuld, huurkoop constructie zodat tussentijds stoppen niet loont (moet je 50% van de maandbedragen betalen terwijl je niets meer hebt), rente zo belachelijk hoog dat die zowiezo altijd een lekkere vetpot voor Dexia is. En dan net doen alsof ze het goed voor hadden met hun slachtoffers.
Kun je dus ook wel voorspellen dat ze van dit principe niet zullen afwijken en niet zullen schikken.

Dat heet in Nederland bankieren!

Gast

Re: SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door Gast »

restschuld ? welke restschuld? deze vragen gaan de volgende fase in!

immers,dexia moet bewijzen of erf uberhaupt restschuld is.

zijn de aandelen werkelijk aangekocht zo ja waar is het aankoopbewijs(meervoud)

zijn er call of putt opties voorgekocht,immers kpn die kelderde werdt toch op het laatste contract nog verkocht.
wist en wisten anderen die de hausse van de beurs meegemaakt hebben dat er na een stijging (gebakken lucht,denk aan worldonline)
ook een daling aan zat te komen(gebeurt nl altijd).

kortom in de volgende fase,heeft dexia heel wat uit te leggen,en te bewijzen.

de rechter laat zich niet met een kluitje in het riet sturen.

wij de lessee's wel die kregen/krijgen geen inzage,of dat voor de rechter
ook zo is waag ik te betwijfelen.

Mitchell
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 mei 2004 17:26

Re: SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door Mitchell »

In dit geval van pechvogel zou ik ook gaan voor het volle pond
echter het is een zwakte aanbod, in mijn geval ben ik € 4500,+
€ 8500,- + € 2250 + € 15000,- =€ 30250 plus rente kwijt.
Bob-O, dat is wat ik bedoel met jouw woorden;
Maar voor wie is een schikking dan belangrijk. Als je een lage restschuld hebt dan betaal je is goed koper dan een advocaat
,

Zou Dexia dus met een "waterdichte opgestelde brief" onzerzijds accoord gaan, bespaar je dus de advocaatkosten, heb je je nachrust terug, en misschien nog een beetje "l*llig gevoel van je inleg kwijt zijn. Want of je nu 8000 restschuld betaald aan de één of de ander.................kwijt ben je het en onterecht!

Zeker als Dexia de zaken ervaart zoals pechvogel stelt;
kortom in de volgende fase,heeft dexia heel wat uit te leggen,en te bewijzen.

de rechter laat zich niet met een kluitje in het riet sturen.

wij de lessee's wel die kregen/krijgen geen inzage,of dat voor de rechter
ook zo is waag ik te betwijfelen.
Dus of Dexia zo'n voorstel klakkeloos van tafel veegt, terwijl ze heel goed weten dat het zaakje stinkt............................. :roll: :roll:

Bob-O
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:04

Re: SCHIKKINGSVOORSTEL?????????????

Ongelezen bericht door Bob-O »

Mittchell voor die mensen met lagere restschuld is het altijd de moeite waard om een voorstel te doen. Dexia heeft mij ook een schikkingsvoorstel gedaan alleen ben ik niet akkoord gegaan.

Niet geschoten altijd mis.

Succes.

Gesloten