LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spaarselect overwaarde hypotheek

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
nina
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2004 17:18

spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door nina »

hallo mede gedupeerde

Wie heeft er ervaring met de stichting leaseleed

Ik heb mij gisteren opgegeven en ben benieuwd wie er al in een bodemprocedure zit en of er al een uitspraak is geweest
Er zal al best wel wat geschreven zijn over deze stichting maar kan hier bijna niets over vinden in dit forum

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door Annet »

Op de site van Leaseleed staat van alles te lezen en mijn ervaring is dat ze goed bezig zijn.
Als ik een mail stuur dan krijg ik vaak binnen twee dagen al antwoord. Ook sturen ze conceptbrieven als je die nodig hebt. Kun je ze aan je eigen situatie aanpassen.
Momenteel zijn ze nog in bespreking met Dexia. Loopt dit vast dan wordt er een bodemprocedure gestart. Is nog niet aan de gang dus.
Zij zien er heil in en dat houdt me sterk.

Annet

nina
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2004 17:18

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door nina »

Annet

bedankt voor jou reaktie, hoe sta jij ervoor!
nina

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door Annet »

Fl. 52.500,- ingelegd (van een erfenis van mijn ouders en dat is misschien wel het ergste) in mei 2000 en moet vanaf augustus 2003 zelf elke maand 476 euro's betalen omdat het depot leeg is waar het geld ingestort is.
Onmogelijk, want ik heb een inkomen onder modaal (alleenverdiener), eigen huis, twee opgroeiende pubers, kortom de portemonee is elke maand leeg.
Ik betaal dus niet. Ik had geen inkomen toen dit mij "aangeboden" is. Op mijn herhaaldelijk verzoek dat ik geen risico wilde lopen is niet ingegaan blijkt achteraf. Er is tegen mij gezegd dat bij een instortende beurs mijn inleg altijd terugkwam. En dat geloof je dan he.......
Ik laat me niet intimideren en dat advies geeft LL ook. Het kost veel geld om lid te worden maar ze zijn echt voor jou bezig. Ik hoef dus niet direct zelf een advocaat in de arm te nemen.

Annet

nina
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2004 17:18

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door nina »

Hoe reageerd dexia dan of is het spaarselect die bij jou "post bezorgt" of nog erger is er al een deurwaarder aan de deur geweest

nina

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door Annet »

Vandaag net weer een brief gehad van Dexia, ze hebben de rekening verhoogd met incassokosten. Ik had mijn contract vernietigd maar dat kan volgens hun niet dus ik moet betalen. Dat doe ik niet.
Een deurwaarder komt alleen na een gerechtelijk bevel. Het wachten is nu eerst op een incassobureau.
Ik heb LL gemaild dat ik dit net erg netjes vind omdat Dexia in de onderhandelingen met LL aangaf terughoudend te zijn met juridische maatregelen. Nou, dit noem ik niet terughoudend zijn, dit is een mes op de keel zetten.
Ik heb antwoord van LL gehad dat ik me niet moet laten intimideren en dat dit zeker niet conform de afspraak is die ze hebben met Dexia.
Laat je niet bang maken. Er is nog geen huis leeggehaald of beslag gelegd. En het lijkt me zeer sterk dat dit ook gebeuren gaat.
Ik ben bij Spaarselect in Zwolle geweest om mijn dossier in te zien maar daar schuiven ze alles door naar Dexia. Ze wassen hun handen in onschuld. Ondertussen zijn ze failliet heb ik begrepen. Lekker stel allemaal.

Annet

nina
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2004 17:18

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door nina »

Wat een "puinhoop", hier krijg je toch minstens een "tik" van.
Bij mij is het allemaal nog niet zover, ben in maart 2001 ingestapt
Overwaarde hypotheek van 54000,-euro, 20% "korting" bij 5 jaar vooruit betalen en dat was een bedrag van 44701,- euro het restant is op een postbank rekening gezet en dat zou voldoende zijn om de rente over de overwaarde hypotheek te betalen, nou je begrijpt die rekening is bijna leeg.
Ik nog vragen tijdens het laatste gesprek voor ondertekening: Hoe wordt de overwaarde hypotheek nu gedekt, O, je verkoopt na 5 jaar gewoon je aandelen, geen vuiltje aan de lucht!@#$%&$$@@$ dank je wel PATRICK VOETEN van SS
Wat een "puinhoop", ik wordt wel gesterkt door dat wat jij doet ,ik betaal straks gewoon niets, kijk wel waar het "schip" strand :roll:

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door Annet »

Leaseleed adviseert zelfs om niet te betalen. Dan dagen ze jou en hoef jij geen procedure te starten. Scheelt weer.
Maar als we toch aan het bedanken zijn; Dankje wel meneer Yavus Gun van Spaarselect Groningen (later Zwolle) voor het stelen van mijn ouders' geld waar ze hard voor gewerkt hebben. In tegenstelling tot jou, zij hebben het wel op een eerlijk manier verdiend maar hun dochter was zo naief om jou te geloven.
Ik ga nu lekker slapen, zoals ik altijd doe, lig er niet wakker van. Is het niet waard.

Annet

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door peter57 »

Hallo Annet en Nina,

Wij hebben in 1998 een Maximaal Rendement Effect contract afgesloten bij SpaarSelect. Dit is een contract waarbij de eerste vijf jaar rente is betaald door het afsluiten van een tweede hypotheek.
Volgens de "financieel" adviseur van SS was dit een product waarbij bijna geen risico was. Het werd verkocht als een "SPAAR" PRODUCT .

HET GELD IN DE STENEN LATEN ZITTEN WAS DOODZONDE, HET WAS TOCH MAAR DOOD GELD!! was de slogan van SS :evil: .
Bedankt voor het "goede" advies Wim Rijk van SS.

Nu in juni 2003 hebben we de 61e maand (€453 per maand) laten terugboeken en de incasso direct laten blokkeren.
Nu, we hebben inmiddels aanmaningen, ingebreke stellingen, laatste sommaties etc. gehad, maar nog geen incassobureau cq. deurwaarder.

Wij zijn wel lid van LeaseLeed geworden en inderdaad je krijgt vlug reacties op E-mails etc.
Ook ben ik oktober jl. naar een informatieavond geweest met Stichting LeaseLeed en de advocaten van Dirkzwager.
Wij hebben het gevoel en de indruk dat deze stichting goed bezig is en voor ons (gedupeerden) aan het werk is.

Ook zijn wij nog altijd ervan overtuigd dat we de juiste beslissing genomen hebben om met de betalingen te stoppen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door Piet »

Er zijn ongeveer 4500 gezinnen met een Overwaarde Effect, voornamelijk afgesloten via dat tuig van spaar select wat nu bezig is met een sterfhuisconstructie.
De gemiddelde afgesloten hypotheek is 50.000 euro.
Schade 4500 X 50.000 euro plus de maandelijkse rente voor de hypotheek, het niet kunnen betalen van de maandelijkse termijnen aan dexia en het drama wat ontstaat na 5 jaar als je wilt stoppen en geconfronteerd wordt met een onbetaalbare restschuld.

Het depot is leeg, de beleggingsfondsen van bank labouchere zijn opgeheven.
Het leed voor al deze gezinnen is ondraagbaar.

Voor diegene die dat nog niet hebben gedaan STOPPEN MET BETALENDoe dit met een advocaat en ga het gevecht aan met dexia en spaar select of een andere tussenpersoon.
Dit onrecht moet bestreden worden !!!

Samen staan we sterk en we betalen NIET!!!
dexia begint te wankelen en spaar select is op sterven na dood.

PAYBACK heeft meer als 40 advocatenkantoren in Nederland om gedupeerden te helpen.

Het recht zal zegevieren, maar dan moet je zelf ook in actie komen!

Sterkte en groeten,
Piet

nina
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2004 17:18

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door nina »

Zoals al beschreven heb ik een spaarselect overwaarde hypotheek
Het bedrag wat over was na "aankoop' van de aandelen is gestort op een z.g buffer rekening van de postbank.
Dit geld wordt gebruik om de rente over de overwaarde hypotheek te betalen.
Over een aantal maanden is dit "potje" leeg en kan ik niet meer voldoen aan de verplichtingen t.o.v de postbank
Hoe gaan jullie hier mee om, betalen jullie indien mogelijk uit eigen middelen of wordt er helemaal niet meer betaald!!
groet
nina

EEE

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door EEE »

Beste mensen stop met betalen van je restschuld NU...


nina
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2004 17:18

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door nina »

Nog geen reaktie op mijn vorige vraag
Is er nu niemand met een overwaarde hypotheek die aandelen heeft "aangekocht"!!!!
en zoja WORDT DE RENTE OVER DEZE HYPOTHEEK NOG STEEDS VOLDAAN DOOR JULLIE, of is iedereen er gewoon mee gestopt, wacht op advies
nina

blijf kalm
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:08

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door blijf kalm »

Net terug van de bank,
Machtiging ingetrokken en overboeking van de vorige maand terug laten storten op mijn rekening.

Wat ik nu maandelijks overhoudt stort ik op een spaarrekening en houd ik vast tot ik zeker weet dat ik van dit debacle af ben. :twisted: :twisted: :twisted:

trouble

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door trouble »

up

trouble

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door trouble »

up

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door Karel »

Ik vraag mij nu werkelijk af wat voor zin het heeft om hier tientallen topics alleen maar met de mededeling "up" naar boven te halen?
Alleen vanmiddag heeft een bepaalde persoon dit zeker al twintig keer gedaan.
Even daargelaten of er op het ogenblik veel interessante topics verschijnen, betekent het wel dat alles in no time van de éérste pagina verdwijnt. Het lijkt erop dat iemand er blijkbaar genoegen in schept om van dit forum een grote rotzooi te maken!

trouble

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door trouble »

Karel,

Luister de schade die een bedrijf als Spaar Select heeft aangericht, verdient zelf ook schade en bijv. door het bedrijf naar boven te halen. En m.i. behoeft dat niet altijd met volledige teksten, want al met al hebben deze personen waarschijnlijk het zelfde doel hun gerief halen, alleen sommige hebben daar meer woorden voor nodig.

Trouble

Gast

Re: spaarselect overwaarde hypotheek

Ongelezen bericht door Gast »

Karel, niet zo azijnpissen...

Gesloten