LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Piet »

’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

door RIEN MEIJER

AMSTERDAM, dinsdag
Een voormalig tussenpersoon van Aegon ontpopt zich tot luis in de pels van de verzekeraar. Niet voor de eerste keer heeft hij aangifte gedaan in de rel rond Aegon’s omstreden aandelenleaseproduct ’Vermogensconcept’. Hij wil het concern zo dwingen hem inzage te geven in de aankoopnota’s van de aandelen die Aegon vanaf 1999 voor zijn klanten zou kopen.
Volgens de inmiddels tot taxichauffeur omgeschoolde Nanne Abma zijn er ’ernstige vermoedens dat die aankopen niet hebben plaatsgevonden’. In dat geval zou directievoorzitter Johan van der Werf van Aegon Nederland zich schuldig hebben gemaakt aan ’grootschalige fraude en bedrog’, schrijft Abma aan het openbaar ministerie. Abma – die enkele tientallen klanten adviseerde in zee te gaan met Aegon – heeft tevens de AFM gevraagd een boekenonderzoek in te stellen bij de verzekeraar. Een bijdrage op het discussieforum van Tros Radar ondertekende hij vorige maand met ’The Cabdriver from hell’.

Abma haakt aan bij een recente uitspraak van de rechtbank in Arnhem, dat Dexia aan een gedupeerde leasebelegger moet bewijzen de toegezegde aandelen inderdaad te hebben gekocht. Overigens bezweren alle aanbieders van aandelenleaseproducten de aandelen te hebben gekocht. „Pertinente onzin”, luidt de reactie van Aegon-zegsman Jan Driessen op de aantijgingen van Abma.
In februari 2003 deed Abma al eens aangifte tegen Aegon, dat zijn ’Vermogensconcept’ op onwettige manier zou hebben verkocht. De AFM bevestigde de verzekeraar destijds meerdere malen op de vingers te hebben getikt. Aegon zelf erkende dat er het nodige was misgegaan met deze variant van aandelen leasen.

De Telegraaf 3 augustus 2004

Michiel Luidens

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Piet, regelmatig wijs jij de vinger naar mensen die zouden frauderen. Geeft dat jou het recht om zelf niet eerlijk te zijn ? Lezen we volgend jaar stukjes in de krant over een zekere Piet K. ? Denk daar eens over na ...

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Hollander »

Alle lof dus voor Piet Koremans! Die doet tenminste wat justitie laat liggen.
Je weet niet of justitie wat laat liggen. Er is geen reden, geen bewijs, geen aanleiding om aan te nemen dat er gefraudeerd is. Justitie kan niet zomaar een duur onderzoek beginnen omdat ene Piet K. paranoide is.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Chris G »

Hollander,

Ik vind je bijzonder grof en al jouw postings zeer suggestief worden.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Hollander »

Impact,

Je hebt gelijk: er is geen enkele reden om aan te nemen dat Piet K. fraudeert. Wat dat betreft zijn de beschuldigingen van Luidens dus ongefundeerd, en het zou Luidens sieren als hij daarmee zou stoppen.

Maar: Piet K. is degene die met moddergooien en valse beschuldigingen al heel lang bezig is, zonder fatsoenlijke bewijzen of aanwijzingen, en het zou Piet sieren als hij daarmee zou stoppen.

Wie kaatst kan de bal verwachten .....

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door jaffhu »

hoi Piet,

Het is lange tijd geleden de goed news is mij probleem met Dexia opgelost.

als kan ik iets doen gewoon vragen.

vr.gr

:D :D :D :lol: :lol:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Piet »

Jammer dat Hollander niet weet wat ik weet, want er gebeurt van alles achter de schermen.
Het is alleen niet verstandig dit naar buiten te brengen.
Zodra dit wel kan gebeurt het ook.
Hierover zijn ook afspraken gemaakt met journalisten.

Het gaat steeds beter, spaar select is failliet en dexia verdwijnt ook uit Nederland. Aegon kan nu zijn borst nat maken.

Ondanks allerlei negatieve berichten op dit forum zal het recht overwinnen en de gedupeerden komen steeds sterker in hun schoenen te staan.
Dexia heeft een zomeroffensief met hun dagvaardingen, incasso's en dreig telefoontjes.
Na de zomervakantie komt ons offensief, in de rechtszaal en daar buiten, op alle fronten.
Uiteraard kan dit alleen met jullie steun en inzet.
Gedupeerden zullen zelf hun geld moeten terugvorderen van dexia, dus stap naar een (goede) advocaat en bespreek de mogelijkheden en kansen.

Samen staan we sterk!

Groeten,
Piet

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Hollander »

Het is alleen niet verstandig dit naar buiten te brengen.
Zodra dit wel kan gebeurt het ook.
Ja Piet, zulke beschuldigingen heeft Luidens ook over jou: nu kan ik nog niks bewijzen, maar volgend jaar zul je zien dat jij gefraudeerd hebt.

Jullie sporen niet helemaal. Bah, al die onfrisse beschuldingen van types als Piet K. en Michiel Luidens. Eén pot nat.

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door tabjane »

Hollander,
er is een periode geweest dat ik jouw bijdragen, met spijt, maar toch met bewondering las.
telkens weer ons terugbrengen naar de kern, echt kritisch te zijn, kritisch te lezen. eerst komen met keiharde bewijzen, niet alleen met veronderstellingen en vooroordelen.
maar Hollander, zoals je nu bezig bent, val je me zwaar tegen; je verlaagt je tot een niveau, waartegen je aan het ageren was.
heb je dat zelf niet door, je reageert hier op Piet, die notabene een stukje uit de Telegraaf aanhaalt, meer niet! is dat zo erg, nee, voor velen, ook voor mij, is het een stukje nieuwsgaring.
Piet, ga zo door!!!
Hollander, kom op, blijf kritisch, maar correct en reageer niet als een aangeschoten Dexia-belg. Loop niet in de pas met luiden als Michiel en Kwast. Of is het bij jou ook een zaak van: redden wat er te redden valt, net als bij de Dexianen?

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Hollander »

Je hebt gelijk dat ik misschien wat erg geprikkeld reageer. Je ziet ook dat mijn sympathie voor Payback enorm gedaald is in een paar maanden tijd. Dat komt door
1. al die valse, ongefundeerde beschuldigingen van Piet K.
2. de smerige vergelijkingen met deportaties en Auswitz van Pieter H.

Maar op zich heb je wel gelijk: ik moet eigenlijk niet zoveel reageren op Piet en Pieter (net zoals ik meestal ook niet reageer op de stomme berichten van Michiel Luidens).

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door pallu »

Gedupeerden zullen zelf hun geld moeten terugvorderen van dexia, dus stap naar een (goede) advocaat en bespreek de mogelijkheden en kansen
Piet, ik ben het hiermee volkomen eens en heb dat dan ook al lang geleden gedaan en na de zomer zal het inderdaad duidelijk worden dat
ook anderen dat beter hadden kunnen doen dan gaan betalen aan Dexia, maar voor velen is het nog niet te laat dus wat let je om je aan te melden bij een goede advocaat en deze zijn te vinden bij Payback dus meld je aan als lid en zij helpen waar zij kunnen.
En Piet nogmaals dank voor je inzet.

Pallu (payback lid van het eerste uur)

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hi ik was toen ingegeaan op het aanbod van dexia omdat ik dacht voor de hardheidsclausule in aanmerking te komen en dat je daardoor een kwijtschelding kreeg. Die kwijtschelding had ik niet gekregen omdat mijn vriend samen met mij te veel verdienden, vaag want het was mijn contract en mijn vriend had er niks mee te maken. Ongeveer 1.5 jaar geleden kreeg ik een brief van dexia dat ik moest betalen van een achterstand van 1700 euro maar ik heb gewoon niet gereageerd. Mijn totale schuld is ongeveer 40.000 euro (winstverdriedubbelaar & korting kado). Tot aan vandaag heb ik niks meer gehoord van dexia en ik ben zeker niet van plan om te betalen. Ergens toch wel goed dat ik was ingegaan op het dexia aanbod. Dexia dagvaard eerst de mensen die niet op het aanbod waren ingegaan en niet willen betalen. Ik sta denk ik ergens onderin de chaotische administratie van dexia.

Nu Dexia zware klappen krijgt en dat ze zeker zijn dat ze verliezen heb ik niks meer te vrezen. Ik neem ook geen advocaat omdat ik geloof dat de hele zaak collectief wordt gewonnen. Ik hoef ook niks terug te vorderen want ik heb niks betaald. Enige nadeel is dat de banken moeilijk doen als ik wil lenen omdat ik bij het BKR sta.

Uiteindelijk krijg ik straks lekker een zak met geld (inleg + emotionele schade :lol: )

Jongens Proost!! dat dexia zwaar klappen aan het krijgen is,

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door tabjane »

Hi Jaffhu,

tell us more please, please.
congratulations? celebrations?

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door jaffhu »

hoi Jantabe,

mij probleem op simple weg opgelost ,

1- Dexia gedagvaardt.
2- pittige correspondentie
3- vasthouding voor mij voerdering.
4- aangeboden mij vordering te innen buitenrecht.en de rechtszaak laten varen zo gezegde en zo gedaan

vr.gr

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door tabjane »

ABMA,

ga door he, tot het gaatje!!


Jaffhu,
dus: celebrations en congratulations!!!!
Heeeeel fijn voor jou! ik drink vanavond een Beerenburgje op jouw succes; het zij je gegund. nu wij nog!!

Maar, ja maar,

-welk flutprodukt had je?
-heb je alles terug?
-met advocaat of zonder?
-kun je ons doorslaggevende argumenten geven?
-heb je steengoede tips voor ons?



Hollander....!!? Zie ander topic! Geen onzin! Steekhouden.
Ik ben overigens wel een fan van Pay-back, helaas geen lid meer.
Piet Boppe!
Dexia yn 'e groppe!
Dat Piet en Pieter in hun enthousiasme wel eens een bokje schieten..? Ach, het zij hun vergeven toch?? Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen! Het gaat om de intentie.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ja naar de argumenten, tips e.d. is iedereen wel naar geïnteresseerd, hoop dat je een tipje van de sluier wilt geven.

m.v.g. justice man

Abma
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jul 2004 16:44

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Abma »

:mrgreen:

Dexia gaat zeker van de markt in nedeland wegens collateral damage aan de merknaam. De zaak is te zwaar beladen, terwijl meneer Aegon in pricipe de hoofddader is. (verkoop fraudebank Labouchere aan Dexia)

Waar heeft de witte boorden crimineel meneer Johan van der Werf het meest een hekel aan? Juist ja hetzelfde als wat Dexia overkomen is.

Ditzelfde ga ik doen met meneer Aegon, wanneer ik in het najaar de publieke opinie ga inschakelen en ervoor ga zorgen dat het grote publiek ingelicht wordt over de praktijken van de lekkere meneer Johan van der Werf, die wanneer hij dit in de VS had geflikt voor langer tijd achter het hek zou verdwijnen.(Vergelijk Enron, US food service)

Ik adviseer jullie om op te houden met op kinderachtige wijze ruzie te maken, want meneer Aegon is hiermee alleen maar gebaat.

In plaats hiervan zouden jullie beter samen met mij kunnen nadenken over hoe we de belegering van meneer Aegon op de meest effectieve manier kunnen voortzetten.

DE ONDERSTE STEEN KOMT BOVENCabdriver from Hell!

Optimist
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:36

Re: ’Taxichauffeur uit hel’ vs. Aegon

Ongelezen bericht door Optimist »

Jaffhu,

Is dit een geintje?

Wat is nu exact met DEXIA geregeld?


Groet

Gesloten