Beste Tros Radar redactie,
Al veel gezegd en geschreven over de diverse effecten lease contracten, zoals Legio lease. Triple effect, enz. enz. En natuurlijk de uitzendingen van Tros Radar hebben ook al heel wat los gemaakt. Nu, ruim een jaar later is er natuurlijk al heel veel gebeurd, zoals het oprichten van de Stichting Leaseveries. Ook diverse andere organisaties hebben zich er al nadrukkelijk mee bezig gehouden, waaronder ook Tros Radar en de Consumentenbond. Ook het openstellen van een forum op uw website heeft al heel wat reacties opgeleverd. Ben nu zelf een week in dit forum actief, en wat opvalt, is de moedeloosheid en vooral de machteloosheid waar de meeste mensen mee kampen. Vooral het ontbreken van juiste informatie is daar volgens mij debet aan. Natuurlijk zijn dit complexe zaken, en het zou ook niet fair zijn om verwachtingen bij mensen te scheppen, maar nu wordt toch een beetje de indruk gewekt dat mensen aan hun lot worden overgelaten. En dat nu kan volgens mij toch niet de bedoeling zijn. Het lijkt wel of niemand zich er meer om bekommert, of zijn vingers wil branden. En juist omdat het hier om duizenden personen gaat, lijkt het maatschappelijk gezien niet fair deze mensen zo aan hun lot over te laten. Ik weet dan ook zeker dat als er bijv. vanuit de Tros een initiatief zou komen om een themadag te organiseren, waar juiste informatie word verstrekt, al heel wat mensen geholpen zijn, of althans weten waar ze aan toe zijn. De op 1 na grootste familie van Nederland voelt zich nu in de kou staan.
Met vriendelijke groet
Worco
[email protected]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tros Radar redactie
-
L. Blok
Re: Tros Radar redactie
Beste Worco,
Een prima initiatief wat je hebt genomen, vooral dit weekend
hebben wat figuren enkele ongenuanceerde berichten in dit forum geplaatst (zie b.v. een onderwerp over mij) waar zo langzamerhand de geregelde bezoekers van dit forum hun buik vol van krijgen.
Elke positieve inbreng stellen we zeer op prijs!!
m.v.g.
L. Blok
Een prima initiatief wat je hebt genomen, vooral dit weekend
hebben wat figuren enkele ongenuanceerde berichten in dit forum geplaatst (zie b.v. een onderwerp over mij) waar zo langzamerhand de geregelde bezoekers van dit forum hun buik vol van krijgen.
Elke positieve inbreng stellen we zeer op prijs!!
m.v.g.
L. Blok
-
sja
Worco, ik ben het helemaal met je brief eens,
want ik zit echt in zak en as,
want ik zit echt in zak en as,
-
wil
ja, helemaal mee eens!! Misschien dat de uitzending van komende maandag (geheel gewijd aan legio/dexia) wat ligt in de duisternis brengt. Ik heb wel een brief hier liggen dat je voor 14 april moet reageren. Ik heb me aangesloten bij de stichtingen maar het is voor hen ook een gecompliceerde zaak?? Ik wil mij recht niet verliezen!! dat is mijn grootste probleem.
-
piet
Hallo Worco,
De stichting leaseverlies,de stichting eegalease en de stichting leaseleed houden zich alleen bezig met het juridische aspect.
Tros Radar heeft een goede zet gedaan om een forum met als onderwerp legio lease te openen voor alle gedupeerden.
Hier kunnen alle problemen,vragen,steun enz gegeven en gevraagd worden.
Tros Radar heeft nooit kunnen bedenken dat dit zulke grote proporties zou aannemen, iets wat qua grootte uniek is in Nederland.
De vereniging PAYBACK probeert de aanvulling te zijn op de stichtingen en Tros Radar, door o.a. zelf rechtzaken voor te bereiden voor resultaat op korte termijn, gesprekken (proberen) aan te gaan met de "aanbieders", politiek Den Haag en het organiseren van acties en demonstraties.
Er is diverse keren contact gezocht met de belanghebbenden, tot op heden met weinig resultaat.
PABACK probeert wel die vereniging te zijn die de leden met raad en daad bijstaat, liefst in overleg met de stichtingen.
Per slot van de rekening hebben wij allemaal het zelfde doel: schadeloosstelling krijgen voor alle gedupeerden en een voorkoming in de toekomst van het drama wat zich heeft afgespeeld/zich nog afspeelt.
Hiervoor is ook politieke steun nodig en de publieke opinie.
PAYBACK heeft Tros Radar meerdere keren benaderd om een goede oplossing te bewerkstellen voor de problemen op het forum.
Maandag 31 maart is de uitzending van Tros Radar gewijdt aan de ontwikkelingen m.b.t. de aandelen lease contracten.
Ook PAYBACK is uitgenodigd en wij zullen zeker van de gelegenheid gebruik maken de problemen te bespreken met het forum en hoe we de vele vragen hier gesteld op een goede manier kunnen beantwoorden.
In het begin had niemand kunnen bedenken dat het om zo'n gigantische oplichtings zaak zou gaan, waar honderdduizenden gezinnen het slachtoffer van zouden worden.De vereniging PAYBACK heeft al diverse bijeenkomsten georganiseerd in Nederland om gedupeerden voorlichting te geven,raad te geven en antwoorden te geven op de vele vragen die bij velen slapeloze nachten veroorzaken. Ook de komende tijd worden bijeenkomsten door heel Nederland georganiseerd.
Al met al een lang antwoord, maar ik zal zeker een kopie van jouw vraag met de reacties maandag meenemen en, indien mogelijk,aanbieden en bespreken
Groeten Piet
De stichting leaseverlies,de stichting eegalease en de stichting leaseleed houden zich alleen bezig met het juridische aspect.
Tros Radar heeft een goede zet gedaan om een forum met als onderwerp legio lease te openen voor alle gedupeerden.
Hier kunnen alle problemen,vragen,steun enz gegeven en gevraagd worden.
Tros Radar heeft nooit kunnen bedenken dat dit zulke grote proporties zou aannemen, iets wat qua grootte uniek is in Nederland.
De vereniging PAYBACK probeert de aanvulling te zijn op de stichtingen en Tros Radar, door o.a. zelf rechtzaken voor te bereiden voor resultaat op korte termijn, gesprekken (proberen) aan te gaan met de "aanbieders", politiek Den Haag en het organiseren van acties en demonstraties.
Er is diverse keren contact gezocht met de belanghebbenden, tot op heden met weinig resultaat.
PABACK probeert wel die vereniging te zijn die de leden met raad en daad bijstaat, liefst in overleg met de stichtingen.
Per slot van de rekening hebben wij allemaal het zelfde doel: schadeloosstelling krijgen voor alle gedupeerden en een voorkoming in de toekomst van het drama wat zich heeft afgespeeld/zich nog afspeelt.
Hiervoor is ook politieke steun nodig en de publieke opinie.
PAYBACK heeft Tros Radar meerdere keren benaderd om een goede oplossing te bewerkstellen voor de problemen op het forum.
Maandag 31 maart is de uitzending van Tros Radar gewijdt aan de ontwikkelingen m.b.t. de aandelen lease contracten.
Ook PAYBACK is uitgenodigd en wij zullen zeker van de gelegenheid gebruik maken de problemen te bespreken met het forum en hoe we de vele vragen hier gesteld op een goede manier kunnen beantwoorden.
In het begin had niemand kunnen bedenken dat het om zo'n gigantische oplichtings zaak zou gaan, waar honderdduizenden gezinnen het slachtoffer van zouden worden.De vereniging PAYBACK heeft al diverse bijeenkomsten georganiseerd in Nederland om gedupeerden voorlichting te geven,raad te geven en antwoorden te geven op de vele vragen die bij velen slapeloze nachten veroorzaken. Ook de komende tijd worden bijeenkomsten door heel Nederland georganiseerd.
Al met al een lang antwoord, maar ik zal zeker een kopie van jouw vraag met de reacties maandag meenemen en, indien mogelijk,aanbieden en bespreken
Groeten Piet
-
Natasja
Worco,
Ik ben het geheel met dhr Blok eens.
Alle gedupeerde bij elkaar en een aantal mensen die ons informatie kan verstrekken. Dat niet alleen, we kunnen dan ook elkaars verhalen aanhoren en misschien lucht dat ook wat op.
Heel goed!
Ik ben het geheel met dhr Blok eens.
Alle gedupeerde bij elkaar en een aantal mensen die ons informatie kan verstrekken. Dat niet alleen, we kunnen dan ook elkaars verhalen aanhoren en misschien lucht dat ook wat op.
Heel goed!