LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] U moet betalen en dat kunt u niet?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jean

U moet betalen en dat kunt u niet?

Ongelezen bericht door Jean »

Veel mensen moeten nu hun contract beeindigen. En blijken fors te moeten bijbetalen.
Het volgende kunt u doen:
1. aangetekend schrijven, maak copietjes, dat u niet kunt betalen en u een deal wilt sluiten.
2. verlengen van het contract voor 1 jaar.
3. stel de stichting ook in de wetenschap dat u dit doet.
4. er is nog een mogelijkheid die ik echter hier niet kan geven, wel in een prive mail. [email protected].

drs.a.c. van Knotsenburg

Re: U moet betalen en dat kunt u niet?

Ongelezen bericht door drs.a.c. van Knotsenburg »

Beste Jean,
Sinds eergisteren heb ik me in m'n winstverdriedubbelaar verdiept die ik juli 2000 heb afgesloten met een mnd. aflossing van f.500,- Tot m'n schrik zag ik dat het ruim -18000 euro staat nu.Ik snap er niet zoveel van allemaal, maar betekent het dat ik volgend jaar f.18000 kwijt ben aan aflossingen plus tevens het bedrag dat negatief staat evt. en die aan legio moet betalen? Graag je antwoord, m.vr.gr. Anita en wat is mogelijkheid 4?

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi Jean,

Wil jij mij mogelijkheid mailen s.v.p. daarna zal ik je uitleggen waarom ik dit vraag ?

Merci,

Albert.

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Dit moet zijn mogelijkheid 4

Jean

Antia, dat heb je goed!
Albert, ik mail je puntje 4 zsm toe.

Michiel

Ongelezen bericht door Michiel »

Nee, dat heeft Anita niet goed. Je bent niet f18000 aan aflossingen + het bedrag dat je negatief staat kwijt. Je bent het bedrag dat je negatief staat kwijt, dat bedrag is al incl. aflossingen.
Bij leaseproducten waarbij tussentijds wordt afgelost is het onmogelijk dat je op de afloopdatum moet bijbetalen, ik neem dus aan dat er bij de winstverdriedubbelaar niet tussentijds wordt afgelost.
Het bedrag dat je negatief staat is het verschil tussen de aangegane lening en de huidige waarde van het aandelenpakket. Op de afloopdatum wordt de lening afgelost. Hier wordt in eerste instantie het aandelenpakket voor gebruikt. Wanneer dat niet genoeg waard is (zoals nu dus het geval is), moet het restant bijbetaald worden. En dat is die €18000.
Ik ga ervan uit dat de beurs wel weer aantrekt (in mijn ogen is de huidige waardering veel te laag: zoals het eersst naar boven was doorgeschoten, zo is het nu naar beneden doorgeschoten), maar verwacht geen stijging van 50%-100%. In uw geval zou ik er dan ook van uit gaan dat er volgend jaar bijbetaald moet worden.

Jean

Bij een winstverdriedubbelaar los je inderdaad niet tussentijds af. Je zult moeten gaan bijbetalen indien de waarde onder de aankoopwaarde van de aandelen is gekomen bij aangaan van het contract.
Dus bijvoorbeeld, u kocht aan voor pakweg fl. 20.000 aan aandelen, door de waardevermindering zijn de aandelen nog maar fl. 2.000 waard. Op de vervaldag moet u dan fl. 18.000 bijbetalen. En uiteraard heeft het u dan uw maandelijkse inleg gekost! U kunt overwegen te verlengen maar zich afvragen of de aandelen zich zullen herstellen in een jaar tijd. Als je verlengt bij dit produkt moet je dat voor een jaar doen!

Gesloten