LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door Jolanda »

Ik ben ook een aandelenlease slachtoffer, helaas. :(
In december 2000 heb ik een financieel adviseur in huis gehad om te kijken naar mogelijkheden voor extra hypotheek voor een verbouwing en voor oplossingen voor het grote pensioengat van mijn man.
Zijn advies was toen een nieuwe veel grotere hypotheek voor de verbouwing en andere adviezen.
Een van die adviezen was om fl. 30.000 in een profit effect van labouchere te stoppen. Dat was de inleg (dacht ik) voor de eerste 3 jaar en als de beurs op gemiddeld 6% zou komen hoefden wij de laatste 7 jaar niets te betalen. Ik stond een beetje huiverig tegenover zoveel geld in beleggingen te stoppen, maar de adviseur stelde ons gerust. Lachend :lol: zei hij dat die 6% makkelijk was te halen, de adviseur had leuke grafiekjes bij zich en de banken moesten eerst failliet gaan wilden we hier fout mee gaan! Maar we moesten wel snel tekenen want na eind december konden we geen belastingvoordeel meer halen en dan was het kostbaarder. Dus op goed vertrouwen in deze adviseur, die al vele kennissen goede adviezen had gegeven, tekende zowel ik als mijn man de papieren.
Had ik toen maar goed gelezen! :oops: Nu weet ik beter, door alle informatie overal over Dexia en naar aanleiding van het aanbod kwam ik erachter dat wij getekend hadden voor maar liefst een lening van 45.000 euro, en dat die 30.000 gulden rente betaling was!
Vanaf januari 2004 wanneer de eerste 3 jaar voorbij zijn moeten wij beginnen met maandelijks 450 euro te betalen en dat is voor ons veel geld.
Op dit moment zijn wij aan het kijken naar oplossingen om onze vaste maandlasten te verlagen om toch die 450 euro te kunnen betalen.

Een optie is een nieuwe hypotheek af te sluiten tegen een veel lagere rente dan de huidige. Maar het is nu ook een optie om met die nieuwe hypotheek Dexia mee te financieren en de aandelen over te nemen.

:arrow: Nu is mijn vraag : kan ik deze aandelen onder protest overnemen (ook al heb ik nog 7 jaar te gaan) zodat ik mijn rechten niet verlies op enige compensatie (of liever terugbetaling) van al mijn 'verloren' geld???
Graag advies hierover, of kan ik beter hiermee naar een advocaat gaan?

Jolanda

jos
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2003 10:30

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door jos »

Dit betekent dat je je contrakt moet afkopen en dat je op de resterende
84 maandtermijnen 50% korting krijgt.

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door Jolanda »

Volgens mijn huidige financiele adviseur is er een kans dat de 50% resterende rente niet meer betaald hoeft te worden.
Hij zegt dat hij dat bij enkele ander klanten ook heeft kunnen doen.
Ik weet niet of het lukt, wij willen eerst zien of wij het geld bij elkaar kunnen krijgen voordat wij in contact treden met Dexia.

Jolanda

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door el »

Ik geloof niet zoveel van wat die adviseur zegt, er valt niet te onderhandelen met Dexia het is of de hardheidsclausule of helemaal niets.
Waar baseert jou adviseur z'n informatie op.

bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door bluts »

Jolanda,

ik zit in hetzelfde schuitje. Ook een profit effect. De verkoopmethode die jij schetst is gelijk aan die van ons. Ons contract was in maart j.l. afgelopen en nu moet ik maandelijks bijstorten. Een behoorlijk bedrag wat flink in ons budget hakt. Overnemen kost teveel geld en ik ben bang dat je later nergens meer op terug kunt vallen.
We hebben daarom besloten om ons aan te melden bij de stichting Lease leed. Zij voeren actie voor laesecontracten met overwaarde effect. Zo te lezen valt dat van jullie daar ook onder. Ze proberen eerst de maandelijkse incasso te stoppen en daarna via gerechtelijke procedure te komen tot een situatie zoals die bestond voor het afsluiten, dus volledige compensatie. Met de uitspraak van de rechter deze week is dit een zeer hoopvolle situatie.
Kijk eens bij www.leaseleed.nl.
Succes en sterkte.

Met vr. gr.
Ener.

ant
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:36

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door ant »

Ik ben een paar jaar geleden ook naar een adviseur geweest ,prachtige verkoop verhalen .Ik vertrouwde het toen niet helemaal en heb toen advies gevraagd bij Vereniging Eigen Huis,die me
zeer goed hebben geadviseerd(niet kosteloos)
zie www.eigenhuis.nl

Zoek alvast een goede advocaat.
Groet Ant

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door Jolanda »

Alvast bedankt voor de reacties.
Gepost door Bericht
el
Geplaatst op: 14 Nov 2003 19:53 Onderwerp:

Ik geloof niet zoveel van wat die adviseur zegt, er valt niet te onderhandelen met Dexia het is of de hardheidsclausule of helemaal niets.
Waar baseert jou adviseur z'n informatie op.
El, Hij vertelde dat hij dit bij enkele andere klanten voor elkaar heeft gekregen. Ik moet nog zien of dat in mijn geval lukt.
Maar als hij die 50% restbetaling voor de resterende 7 jaar kan 'wegpraten' bij Dexia, dan wordt het wel interessant denk ik om de aandelen over te nemen.


Bluts: Volgens mij houdt Leaseleed zich alleen maar bezig met mensen die als tussenpersoon Spaar Select hadden en die had ik niet. Daar naast vind ik dat Leaseleed wel erg veel geld vraagt. Ik zou die bedragen moeten lenen, wil ik dat kunnen betalen.

Jolanda

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door Jolanda »

Verder heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag of ik mijn rechten kan behouden op een eventuele schadevergoeding als ik mijn aandelen onder protest overneem.

Kan iemand mij duidelijkheid hierover geven of is het beter om met deze vraag naar een advocaat te gaan?

Jolanda

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door Jolanda »

Verder heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag of ik mijn rechten kan behouden op een eventuele schadevergoeding als ik mijn aandelen onder protest overneem.

Kan iemand mij duidelijkheid hierover geven of is het beter om met deze vraag naar een advocaat te gaan?

En weet iemand dan een advocaat in de omgeving van Utrecht/Zeist die zich bezig houdt met Aandelenlease?

Jolanda

Caro
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2003 20:50

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door Caro »

Ook wij hebben in juni voor de keus gestaan of het Dexia aanbod accepteren of afkopen. Heb ik bij 3 adviseurs besproken.
Wel hebben wij een proformanota van maart waarin wij nog 75% korting kregen op de te betalen termijnen en in juni bij de def. afkoop was dat 50%. Wij hebben toen met een telefoontje van dexia te horen gekregen dat als wij de 75% willen dat wij dan van juridische stappen moeten afzien. Dit hebben wij natuurlijk niet gedaan. Wel moet je heel goed uitkijken bij afkoop van je contract hoe de eindafrekening eruit ziet want daar proberen ze je nog een oor aan te naaien. Ik heb in ieder geval nog wat van ze teruggekregen maar dat is nog steeds niet het juiste bedrag. Ik heb dan ook een bezwaar naar ze verzonden om de eindafrekening te corrigeren. Ben erg benieuwd wat en wanneer ik daar iets over hoor. Ik hoop door me aan te melden bij leaseleed om alles weer op 0 te laten eindigen zoals in 2001 de situatie is.
Wij slapen trouwens wel wat rustiger na de afkoop want we weten nu gewoon waar we aan toe zijn. Maar we gaan ervoor om alles terug te krijgen.

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door zoex »

Hallo Caro,
Hoe heb jij je contrakten afgekocht en hoe zit het met het behoud van je rechten.

Gast

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo zoex

Wij hebben door 3 adviseurs laten berekenen of wij nog wat overwaarde hadden op ons huis. gelukkig hadden we dat. Helaas wordt onze schuld wel wat hoger bij de bank, maar kunnen we door de lage rentestand toch weer wat rustiger ademhalen, want de maand termijnen van dexia waren voor ons veel te hoog om te blijven betalen tot de einddatum.
En op het aanbod van dexia ingaan was voor ons ook te onzeker en dan zie je dus van alle rechten af. Ook het verhaal van die 75% korting op de nog te betalen termijnen is volgens mij een punt waarop wij nog juridische stappen kunnen ondernemen. Ook op de diverse vraag en antwoorden sites staat dat de evt. afkoop en kosten meegenomen kunnen worden bij juridische stappen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hoop dat het nog allemaal mogelijk is, want ook ik heb nooit niets definitiefs van leaseverlies vernomen. Wel heb ik me proberen aan te melden bij leaseleed. Maar dat is met nog steeds niet gelukt door een of andere foutmelding.

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door zoex »

Ik begrijp dat je de beslissing nog moet nemen.

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: verlies rechten bij overnemen aandelen profit effect??

Ongelezen bericht door Jolanda »

Kan iemand mij duidelijkheid hierover geven of is het beter om met deze vraag naar een advocaat te gaan?

En weet iemand dan een advocaat in de omgeving van Utrecht/Zeist die zich bezig houdt met Aandelenlease?


Jolanda

Gesloten