Ik begrijp niet waarom alleen de incassoprocedures van beëndigde overeenkomsten gestopt zouden moeten worden.Inmiddels hebben wij Dexia wel gevraagd de incassoprocedures te staken tegen effectenleasegedupeerden, die reeds gehuwd waren of een geregistreerd partnerschap waren aangegaan toen de effectenlease-overeenkomst tot stand kwam, voorzover het gaat om inmiddels afgelopen overeenkomsten die zijn gesloten na 1 februari 2000 en niet door de echtgeno(o)t(e) / geregistreerd partner zijn meegetekend. Dexia beraadt zich op dit moment over dat verzoek. Mocht zij daarmee niet instemmen, dan zullen Eegalease en de Consumentenbond de rechter in kort geding vragen Dexia te gelasten die incassoprocedures te staken.
Betekend dit dat diegene die een overeenkomt hebben met een looptijd van 10 jaar wel de maandelijkse last moeten zien op te hoesten? En vanwaar dan dat verschil?
Ik zelf dacht verstandig met mijn geld om te gaan (telefonische advies van de "adviseur"). Ik heb destijds een eenmalige inleg gedaan. Ik zou voor FL100,- per maand mee doen maar kon ook een eenmalige inleg voor 10 jaar doen (hierover staat helemaal niets in de folders). Dat is uiteindelijk gebeurd.
Achteraf blijkt het verhaal niet te kloppen. Hierdoor moet ik nu gedurende 7 jaren maandelijks ca Euro 150,- ophoesten. Dit is voor mij niet op te brengen, zeker omdat ik hiermee nooit rekening hield. Ik koos niet voor niets voor een eenmalige inleg. DAT kon ik op dat moment missen. (probleem is dus ook te wijten aan het verzuimen van de zorgplicht).
Als de incasso's alleen voor beëindigde overeenkomsten worden gestopt schieten gedupeerde zoals ik er dus mooi bij in, ondanks dat óók het soort overeenkomst dat ik heb als huurkoop is beoordeeld in de door Eegalease gewonnen zaak van 25 aug.
Wie weet hoe het zit?????