LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Susanne_25
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2003 13:31

VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door Susanne_25 »

Na een jaar wachten is het toch zover gekomen..vandaag brief in de bus van incassoburo met het verzoek binnen 7 dagen te betalen. Ik zoek nu een protestbrief, maar ik ben geen egaleese...en alle vb brieven op het forum gaan hierover. Heeft iemand een voorbeeld voor mij..alvast bedankt!!! Dag is lekker verpest nu trouwens...

Susanne

Gast

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.pay-back.nl die helpen je met alles. Vragen naar Piet of Pieter.

Succes en nog een fijne dag.

Hermann

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door pallu »

Adres afzender:

Adres GGN: comentaar


Plaats / Datum:

Betreft:
- Mapnummer:.....................
- Inzake: ...............................



Geachte heer / mevrouw,

Heden ontving ik uw schrijven d.d........................ U doet in uw schrijven o.m. de volgende uitspraak:

"Het toezenden van de reactie ontslaat u overigens niet van de verplichting tot betaling over te gaan van de vordering."

Hetgeen mij ontslaat van iedere verplichting tot betalen is de door mijn echtgenote d.d. .......... buiten rechte ingeroepen vernietiging.

Zolang Dexia de ingeroepen vernietiging niet betwist door het instellen van een eis in rechte, geldt de ingeroepen vernietiging onverkort. Zo blijkt uit het wettelijk systeem m.b.t. vernietiging. Ik heb dit reeds eerder voor u uiteengezet. Dexia heeft tot op heden de vernietiging onbetwist gelaten en zodoende is er noch sprake van een overeenkomst noch van een vordering van Dexia op mij.

Dexia heeft kortom uw incassobureau opdracht gegeven een niet bestaande vordering te incasseren. U bent hier inmiddels meerdere malen op gewezen en ook zond ik u bewijs van de door mijn echtgenote ingeroepen en door Dexia Bank Nederland ontvangen vernietiging. Dat de vordering niet bestaat staat daarmee kortom vast. U blijft mij echter belagen met intimiderende brieven aangaande deze niet bestaande vordering. In mijn laatste schrijven heb ik u daarom nadrukkelijk verzocht hiermee te staken.

Indien u zou overgaan tot het starten van een gerechtelijke procedure bij de kantonrechter (het handelt immers om een huurkoop overeenkomst) zal dit uiteraard proceskosten met zich meebrengen. Voor wiens rekening die kosten komen hangt echter af van het oordeel van de rechter. Uw stelling dat deze kosten zonder meer voor mijn rekening komen is dan ook onjuist.

Uw stelling dat door u in rekening gebrachte incassokosten door mij betaald zullen moeten worden is ook onjuist. Dexia heeft een niet bestaande vordering uit handen gegeven. De door u vervolgens in rekening gebrachte kosten zijn ten onrechte gemaakt en komen niet voor mijn rekening. Ook niet indien het onwaarschijlijke geval zich zou voordoen dat Dexia in het gelijk gesteld zou worden m.b.t. de vernietigbaarheid van de overeenkomst in een procedure bij de rechter. Ook dan is het zo dat de in de voorliggende periode gemaakte incassokosten niet verhaald kunnen worden op mij, nu gedurende die periode de vernietiging onbetwist was en dus onverkort werkte.

In de overtuiging u hiermee afdoende te hebben geïnformeerd,

Hoogachtend,


.........................



(in afschrift aan Dexia Bank Nederland)



Beetje aanpassen denk ik en je kan deze brief gebruiken

Susanne_25
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2003 13:31

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door Susanne_25 »

Pallu,

Bedankt in ieder geval, maar in mijn geval is er geen sprake van vernietiging omdat ik niet getrouwd ben. Heeft iemand nog een ander voorbeeld eventueel...heel bedankt alvast!

Gast

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door Gast »

Pallu kun je al een beetje lezen !!
Ik zoek nu een protestbrief, maar ik ben geen egaleese...en alle vb brieven op het forum gaan hierover. Heeft iemand een voorbeeld voor mij..alvast
Lezen is voor veel mensen een probleem. Ook op het forum.

Gast

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wijs Dexia op het feit dat ze een grote wanprestatie hebben geleverd
als proffessionele bank, en dat jij daar niet de dupe van wenst te worden.
Eis je inleg terug
Dexia had de know-how moeten hebben t.a.v. het feit wanneer het eens minder zou gaan op de beurs er problemen zouden kunnen ontstaan
De enige oplossing die zij bedacht hebben is het dexia aanbod.
Puur gericht op het eigen belang.
Ethisch verwerpelijk omdat je tevens moet afzien van alle rechten
Een veel te magere tegemoetkoming in geval van de toerekenbare tekortkoming van de bank.
Als de bank haar zorgplicht was nagekomen zat jij nu niet in deze situatie.
Als leek en als cliënt ben je door de bank zwaar misleid en gedupeerd.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door pallu »

Susanne_25

natuurlijk heb ik dat gelezen
maar nogmaals met een beetje inspanning is hij aan te passen
denk ik. jij weet zelf wat je tot nu toe naar DEXIA hebt geschreven
of heb je hellemaal geen aangetekende brieven gestuurd ?

RP1975
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 nov 2003 15:01

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door RP1975 »

Ik ben ook geen Eegalease. Ik ben ook al op zoek naar brieven die ik kan versturen. Een van de punten die wel op mij van toepassing zijn zijn de niet afgeschreven F 100 rond de 35ste termijn van mijn WVD en de laatste termijn wordt niet afgeschreven. In een evt. brief aan Dexia zal ik dit als een van de punten noemen omdat Dexia hiermee contractbreuk pleegt en ze mij niet kunnen beschuldigen van hetzelfde als ik mijn restschuld niet betaal.

Ik zou dan ook willen vragen aan iedereen of ze misschien een voorbeeldbrief hebben voor een niet-Eegaleaser, dus zonder de tekst 'vernietiging' in de brief.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door Dubio »

Het maakt niet uit wat je schrijft, ze nemen het voor kennisgeving aan en gooien het in het gunstigste geval bij je dossier, maar waarschijnlijk gewoon bij het oud papier.
Ze erkennen de vernietiging niet en ze hebben geen tijd om met iedereen persoonlijk te corresponderen.
Dus bewaar zelf altijd een kopie van de brieven die je stuurt, en stuur ze maar gewoon met de post. Is een stuk goedkoper en even (weinig) effectief.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door JH »

Ze erkennen de vernietiging niet en ze hebben geen tijd om met iedereen persoonlijk te corresponderen.
Dus bewaar zelf altijd een kopie van de brieven die je stuurt
Dat is een juiste conclusie simple dubio, dexia erkent niets en hun administratie is een chaos. Met deze insteek moet het mogelijk zijn dat iedere procesgang voor hen op een verlies uitdraait !

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: VOORBEELD INCASSOBRIEF NIET EGALEESE!!

Ongelezen bericht door issy »

incasso bureau's kunnen je niks maken,laat ze maar komen met een dachtvaarding.incassobureau mogen kunnen niks alleen dreigen meer niet luister goed incassos niet op reageeren ze kunnen officieel niks ze schrijfen aleen briefen ,en boetes uitschrijfen als je erin trapt kost dat ook nog geld zo lang een rechter bij een dagvaarding geen uitspraak doet kan een incasso niks ,de incasso is dexia zelf lol],wacht tot een dagvaarding moet je voorkomen bij de rechter ,die weten wel wat er gaande is ,dexia vraagt dan om uitstel omdat ze weten dat ze geen poot hebben om op te staan in afwachting van andere zaken

Gesloten