LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag Premie lease en Hypotheek

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
MK

Vraag Premie lease en Hypotheek

Ongelezen bericht door MK »

Kan iemand mij advieseren, in een keuze?
Onlangs kwam er een Hypot. adviseur over de vloer, die mij aan een lagere rente kon helpen, maar toen kwam het legio verhaal erbij.
Hij adviseerde de premie af te kopen om deze mee te nemen in mijn "nieuwe" hypotheek. Betekent dus dat ik met mijn hypotheek omhoog ga, door de lage rente mijn maandlast voor de hypotheek niet of nauwlijks verandert, maar mijn premie die ik nog 10 jaar moet betalen (4 contracten a 46 euro)die ben ik kwijt. Volgens hem hield ik dan alleen de aandelen over en kan ik die t.z.t verkopen !
Doe ik hier nu goed aan, om dit in een hypotheek mee te nemen?

Jan

Re: Vraag Premie lease en Hypotheek

Ongelezen bericht door Jan »

Lijkt mij niet. Bent U al lid van leaseverlies ? Duurt jaren voordat de aandelen weer het niveau van een paar jaar geleden halen. It's up to you ofcourse.

tonnie

Ongelezen bericht door tonnie »

Ook ik moet 13.000 euro nabetalen en kan ik mijn hypotheek hiermee verhogen. Door de lage rentestand is het niet veel per maand. Maar wel onder protest een brief opsturen naar Dexia en dat je alle rechten wil behouden tot de rechtelijke uitspraak dan krijg je je inleg + schuld terug betaald.Groetjes Tonnie

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Hoi MK,

Ik ben zo vrij een stukje uit een eerdere posting van mij hier te kopieren. Het gaat over dezelfde situatie alleen hadden deze mensen een andere woning gekocht. Het principe is dus hetzelfde.

Groet Maarten

Ik denk dat de oplossing van deze financieel adviseur de volgende is:
Stort met een deel van je overwaarde het lease-contract 'vol'. Dat wil zeggen betaal de rente die verschuldigd is op het leasecontract in één keer vooruit. Als je dat doet dan zal Dexia in het BKR laten vermelden dat er op het uitstaande leasecontract geen verplichtingen meer openstaan en zul je een hypotheek kunnen krijgen, wellicht genoeg om de woning te betalen (dat kan ik zo niet bekijken natuurlijk). Ik hoef denk ik niet toe te lichten dat dit ertoe leidt dat de hypotheek op jullie nieuwe woning daardoor een stuk hoger zal uitvallen. Hierdoor is ook een stuk van de hypotheekrente op de nieuwe woning niet meer fiscaal aftrekbaar. Tevens ben je nog niet van het lease contract af. Als immers het contract afloopt en de aandelen zijn niet gestegen dan zul je op dat moment weer voor de keuze staan, verlengen of restschuld betalen. Verlengen betekent dan dat de verplichtingen weer gaan lopen, bovenop jullie (hogere!) hypotheeklast. De kans is dus reëel aanwezig dat jullie daardoor in de toekomst nog verder in de financiële problemen komen. NIET DOEN DUS.

mk

Ongelezen bericht door mk »

Heren,
Bedankt voor jullie info.
Maar inmiddels heb ik nog niets gedaan, maar mijn
"adviseur" had wel al het een en ander in gang gezet.
Ik kreeg dus thuis van Proffit Effect, betalen 2 contracten a E6000,00 en de aandelen worden naar mijn efecten rekening toegeschreven, oftewel zijn ze van mij en kan ik doen en laten wat ik wil.
De andere van Aegon, moet ik inlossen inclusief boete (30%) 2 contracten a E 2000,00 euro en deze verkoopt alles en is volgens mij dan weg, over, afgelopen uit. Of snap ik het niet.

Gesloten