LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraagstuk

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk Wester

Re: Vraagstuk

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Henry,
"Karin de knaller.........." Dit soort opmerkingen zijn suggestief en daar heb ik totaal geen behoefte aan.

Hil

Ongelezen bericht door Hil »

Karin,
nee dan begijp je mij verkeerd. Over Legio, en dan spreek ik voor mijzelf, blijf ik bij "It's all in the game".
Ik blijf erbij dat ik domme pech heb gehad. Ik begreep de constructie welke werd toegepast.
Kijk, had ik toen het geld geleend van een bank, dan had ik als enige voordeel gehad, dat de aandelen nu van mij waren. Wel met een veel lagere waarde, dus eigenlijk een restschuld. Ik had alleen nier meer hoeven af te betalen
aan de bank.(Had ik dat maar gedaan...)
Vwb CashBack: dat werd voorgedaan als een zekerheid.
Daar ben ik dus wel over verontwaardigd.
Dat ik een aanzienlijk bedrag, virtueel, kwijt ben: dat noem ik ook domme pech.

Hil

Met dat aanzienlijke bedrag bedoel ik dus de beleggingen gedaan met de winst behaald op het vorige huis.
En ja Karin, de kozijnen zijn er gekomen, en nee, voorlopig nog geen nieuwe auto.
En ja, dat nieuwe huis is wel doorgegaan.

Karin

Ongelezen bericht door Karin »

Hil,
Je bent veel slimmer dan ik. Ik heb de constructie, die door Legio werd toegepast nooit doorzien en met mij waarschijnlijk vele anderen. Had ik het wel begrepen, dan zou ik nooit met ze in zee gegaan zijn, had ik nooit die gok genomen. Maar zoals ik eens eerder zei: 'De wervingscampagnes van Legio waren gericht op het publiek, dat geen ervaring had met beleggen'
Wat mij betreft is er dus geen sprake van 'It's all in the game', maar domweg van grove misleiding van de kant van Legio, Labouchere, of Dexia.
Groet, Karin

Henry

Ongelezen bericht door Henry »

Karin Klap.

Harry

Ongelezen bericht door Harry »

Wat Hil schrijft is op zich wel moedig,uiteraard als je de folders doorleest kom je tegen dat resultaten kunen tegen vallen,maar over grote verliezen voor eigen risico lees je niet.Je kunt natuurlijk zoals Karin doet,er meteen opvliegen in termen als,terug in je hok,niet verkeerd,ik hou wel van felle vrouwen,maar zelf analyse is nooit verkeerd.Je moet de realiteit onder ogen zien,dat beide partijen fouten hebben gemaakt,maar aangezien Dexia de aanbieder is,zullen zij ook de lasten moeten dragen.In ieder geval de grootste lasten.Wij mensen hebben altijd de neiging oorzaken ergens anders te zoeken. b.v. in Nederland komen ongeveer 1500 mensen om in het verkeer in Europa ongeveer 30.000,maar wat roepen we, milieu vervuiling door de auto is erger.
We stoppen arme landen-dictators enz. vol met wapens en roepen dan als gekken rond de bekende dagen, vrede op aarde.We produceren als gekken producten waarvan de helft in magazijnen blijft staan of we gooien ze op de vuilnisbelt.
Alles is gebaseerd op massaproductie maar een 4-daagse werkweek zit er niet in we moeten produceren.En wie niet meedoet hoort er niet bij,we huilen mee met de wolven in het bos.
We geven straks weer miljoenen euro's uit aan de zogenaamde verdiende vakantie,maar dat overal ter wereld mensen vluchten voor een beter bestaan en hun einde vinden in gammele bootjes-containers-aanhangwagens enz. vinden we minder belangrijk dan,of onze eigen vlucht wel doorgaat.
Als u de reportage van 2-vandag heeft gevolgd over de Somalieer Liibaan een jongen van 19 jaar die doodleuk wordt verteld dat hij nog 28 dagen heeft om dit land van melk en honing te verlaten.(******** dus,naar je eigen klotenland van moord en slachtpartijen)En dan te moeten zien dat de ogen van deze jongen nog treuriger gaan staan dan ze al stonden,voel ik persoonlijk de treurnis van deze jongen die om hulp vraagt.Soms voel ik me verraden in mijn eigen land.Wat dat betreft moesten we vaker een voorbeeld nemen aan Job op de mesthoop,uit de bijbel. Moed vraagt om kracht. mvg, Harry

Karin

Harry,
Met het eerste gedeelte van je verhaal ben ik het niet eens.
Om reden dat we hier op dit forum zitten, niet om te vertellen dat we onszelf moeten schamen, maar om onze verontwaardiging over praktijken van een zekere bank uit te spreken. Diezelfde bank leest hier dagelijks mee, dus lijken me deze geluiden niet zo gewenst.
Het volgende gedeelte (over misstanden in de wereld)kan ik me helemaal in vinden.
Wat jij voelt bij het zien van die jongen voel ik ook. En datzelfde voel ik als ik zie hoe de producten van onze fantastische intensieve pluimveehouderij genadeloos worden vergast.
Het gaat te ver om te vertellen wat ik aan al die misstanden probeer te doen, is ook niet belangrijk voor het forum.
Natuurlijk is Hil eerlijk en moedig, maar TE eerlijk naar mijn smaak, gezien het doel van dit forum.
Overigens is het niet mijn bedoeling om fel over te komen, maar misschien ben ik af en toe wat te direct.

Groeten, Karin

Hil

Karin, wat zeg je me nou :
"Natuurlijk is Hil eerlijk en moedig, maar TE eerlijk naar mijn smaak, gezien het doel van dit forum"
TE eerlijk??? Het is mi gewoon mijn realiteit!
Of mag dit vlgs jou niet gezegd worden. Past dit niet in jouw straatje? Ik denk het niet, gezien jouw eerste reactie.
Dit doet mij denken aan een reportage van TV Gelderland inzake de vermeende geluidsoverlast tgv het concert wat die DJ afgelopen zaterdag gaf in het Gelredom.
Een figuur van de dorpsraad van Elst ging de deur langs om te vragen of mensen geluidsoverlast hadden ondervonden. Een bewoner vertelde eerlijk dat hij weinig of niets had gehoord. Reactie van de vtgw vd dorpsraad: "Meneer, dat kan niet, u moet toch overlast hebben gehad!?" De bewoner bleef volhouden geen overlast te hebben ondervonden. Een andere bewoner wist zich geen raad om te vertellen dat zij niet had kunnen slapen van het geluid. Een kennis van mij woont hemelsbreed 2 km van het stadion en wist mij te vertellen dat hij een beetje gebrom had gehoord. Meer niet. Was zelfs nog even op het parkeerterrein geweest. Zelfde ervaring. Ik bedoel maar te zeggen: als je niet met de groep meegaat die het grootste woord heeft, dan lig je eruit.
Bijna altijd wordt meteen de schuld bij een ander gelegd. "Nee, ik ben niet fout, het is niet mijn schuld."
Om dan meteen te reageren met :
"Terug in je hok, Hil!
Dit is een forum voor gedupeerden."
terwijl ik ook op verlies sta, vind ik een beetje(veel) kortzichtig.

Ralph

Ongelezen bericht door Ralph »

Teruglezend en resumerend:

Dit forum is voor iedereen toegankelijk en met name gericht op diegene die iets met Legio/Dexia het maken hebben (gehad).

De bedoeling van dit forum is dat iedereen in volledige vrijheid, met inachtneming van de Nederlande wet- en regelgeving en de alom bekende fatsoensnormen en waarden, zijn of haar mening/gedachtengoed kan uiten.

Dat er soms emotionele reacties voordoen is goed te verklaren 't 't feit dat er (steeds meer) contracten aflopen en de gedupeerden zich steeds meer gedupeerd voelen.

Met het bovenstaande in ons achterhoofd moet het m.i. toch mogelijk zijn om elkaar met een open mind, nadrukkelijk geen open vizier!, tegemoet te kunnen treden?

Take care out there.

Mazzeltov;

Ralph

Ralph

"'het' in regel 3 moet zijn 'te'."

Harry

Ongelezen bericht door Harry »

Ik ben zeer tevreden met bovenstaande reacties,ondanks
dat er ook wel eens onnozele reacties zijn,of slap gelul
kan er toch nog wel normaal gecommuniceerd worden,thank
you.Verder geen nieuws, ben zeer benieuwd of we 21 mei resultaten gaan boeken bij Dexia.Volgens Dexia is pay-back geen gesprekspartner voor hun,we zullen ze dus duidelijk moeten maken dat ze dit standpunt moeten herzien. mvg Harry

Karin

Hil,
Ik probeer het nog een keer.
Op dit forum zijn veel mensen bezig om een oplossing te vinden voor de grote problemen, waar duizenden mensen momenteel voor staan.
Deze problemen hebben wij te danken aan enthousiaste, niets ontziende en misleidende wervingscampagnes van Legio, c.q. Labouchere, c.q. Dexia.
Kun je het je misschien voorstellen dat niemand zit te wachten op iemand die gaat vertellen dat het allemaal onze eigen schuld is en met een onzinnig voorbeeld van een onverzekerde auto komt?
Groet, Karin

Dirk

Ongelezen bericht door Dirk »

Hallo Karin,

Sterk geschreven wat een onzinnig verhaal over die auto.

Groet,

Dirk

Hil

Karin,
probeer ik het ook nog een keer.
Met dat, volgens jou, onzinnige verhaal over die auto, probeer ik alleen maar aan te tonen, dat elke bank, welke dan ook, geen boodschap zou hebben aan het feit dat jij in de schulden zit, waar de bank niets aan heeft kunnen doen.
Niemand heeft kunnen voorzien, dat de koersen zo'n val zouden maken, als we nu hebben meegemaakt.
Kijk naar de grote pensioenfondsen, hoeveel verlies hebben die niet opgelopen. En dat zijn echt geen kleine jongens, die met (ons) geld aan het spelen zijn.
Ik heb ook al aangegeven dat we beter geld hadden kunnen lenen en daarmee de aandelen hadden aangekocht. Een lening betaal je af, de spullen worden jouw eigendom. Een lease (huur) wordt (bijna) nooit jouw eigendom. Ik zeg bijna, want er zijn natuurlijk ook lease constructies, waarbij je aan het einde van de overeenkomst, tegen aan bepaalde, vooraf besproken vergoeding, je spullen kunt kopen.
Alleen die mogelijkheid was niet aanwezig in ons contract.
Feit was, ook bij mij, dat we een aantal jaar geleden nog niet wisten hoe te handelen met aandelen, we geen geld hadden om meteen groot in te stappen, en het dus heel gemakkelijk was om dit via zo'n aandelen lease plan te doen.
Wat ik proef uit jouw woorden is, dat je het volgens mij best wel door hebt wat er is gebeurd, waar je bent ingestapt, waar je mee bezig was.
Maar ja, we kunnen moeilijk alle bedrijven aanklagen, waarvan wij aandelen in ons pakket hebben, omdat de koersen zo naar beneden zijn gegaan. Ook diegenen die met creatief boekhouden de zaak verzieken. Ook die "mensen" die aanslagen plegen, waardoor het consumenten vertrouwen wordt aangetast. Ook al die beleggers, die meteen winst nemen, als de koers plots 1 euro hoger staat. Wie heeft trouwens al die ziektes de wereld ingeholpen, waardoor ook zo'n negatief effect ontstaat op de economie?
Nee, het is dan veel makkelijker om de leverancier van het produkt wat wij allen hebben, de schuld te geven.
Denk toch eens na. Destijds hadden we allemaal $$ tekens in onze ogen, incluis mijzelf.
Achteraf is het altijd makkelijk praten.
Ik denk dat we moeten hopen, bidden, wat je wilt, dat de economie snel weer gaat draaien, al ben ik bang dat het voor velen toch te laat zal zijn.

Ragrin

Ongelezen bericht door Ragrin »

Beste Hil, ik volg je discussie al een poosje, en voel dat je erg "denkt" voor de banken. Een bank is geen persoon weet je. Banken zijn geen mensen. Er werken zelfs geen mensen op banken maar er werkt GELD.
Natuurlijk waren die idiote lage aandelenkoersen door niemand van te voren te voorzien, maar daar gaat het hier helemaal niet om. Het gaat hem om dat we simpelweg bedondert zijn op meerdere vlakken door een aantal snelle jongens met van Gilspakken en sportauto's e.d. Dit kon blijkbaar allemaal doordat het nieuwe ongrijpbare producten waren. Luister goed, zoals je begrepen hebt zijn er vele, ja vele duizenden mensen mee in zee gegaan, ikzelf inklusief. Eigenlijk, zeker voor mezelf gesproken, zonder $$-tekens in de ogen. Ikzelf zag het, doordat het zo aan me verteld was toenmaals, als en iets betere vorm van sparen via de spaarrekening. Er werd nooit van restschuld e.d. gesporoken, wel dat de opbrengst van je inleg ook iets minder zou kunnen zijn, dan de voorgestelde topbedragen die ze ons voorlogen. Zo zit het ongeveer. Please, dit was zeker geen gewone lening voor iets waar je zelf je bestemming voor kiest, zoals jij in je voorbeeld je auto. Hebben ze bij jou een z.g. risicoprofiel gemaakt? Was wel verplicht blijkt nu v.a. 1 februari 1999. Bij mij en waarschijnlijk al die medegedupeerden niet. Heeft je eventuele partner mee moeten tekenen? Denk het niet. Dat zou wel eens hun valkuil kunnen worden. Jammer hoor voor DEXIA, natuurlijk ook zij zijn slachtoffer van een andere witteboordenkliek die dit stinkende zaakje aan ze verkocht.
Maar denk aan jezelf en je evt. gezin. Dat moet verder, en zonder geld doen we niets meer tegenwoordig. Probeer oon woensdag de 21ste mei a.s. in Amsterdam te zijn, daar steek je vast iets op wat je zal versterken om voor jezelf op te komen, want dat zijn er velen nu in Nederland die net als ik gedupeerd zijn

Karin

Hil,
Alhoewel ik het gevoel heb dat wij allebei echt wel naar elkaar willen luisteren, blijf ik bij mijn standpunt dat wat Legio ons destijds aangesmeerd heeft, op zo'n manier is gebracht dat de onwetenden onder ons daar wel in moesten trappen.
Intussen had Legio voor zichzelf een stevige constructie ingebouwd. Met de koersval van de afgelopen jaren is duidelijk geworden wie de slachtofferrol moeten gaan vervullen: de mensen die indertijd op een agressieve manier werden benaderd door slimme verkopers.
Als Legio, Labouchere, zich inderdaad van hun zorgplicht bewust waren geweest, hadden zij tijdig een waarschuwingssignaal moeten laten uitgaan.
Maar nee, dat gebeurde niet. Integendeel. Contractanten, die de bui zagen hangen en verzochten om beëindiging van de overeenkomst kregen nul op het request.
Gewoon de hele rit uitzitten en zien hoe je naar de knoppen gaat.
Jij proeft uit mijn woorden, dat ik wist wat er is gebeurd.
Ja, dat begrijp ik nu heel goed, nu dat ik met mijn neus op de feiten gedrukt word. Maar ik kan je verzekeren dat ik indertijd het volste vertrouwen had in een bedrijf, waar toch de eerbiedwaardige naam Labouchere achter stond.
Hil, neem toch eens even de moeite om de verhalen van diverse gedupeerden terug te lezen. Dan zul je zien dat veel mensen overdonderd zijn met mooie verhalen.
Gewoon mensen, die vaak niet al te veel centen hadden en dachten op deze manier eens iets extra's te hebben. Of een soort oude-dag-voorziening te creëren.
Dit forum is bedoeld om een oplossing te vinden voor de problemen, waar velen nu mee zitten.
Gr. Karin

Ralph

In aanvulling op wat ik al eerder schreef nog ff dit voor Hil et al.

Waarom zouden wij niet tegen alles kunnen procederen? Dat gebeurt in andere landen ook, men denke aan de states. Langzamerhand zien wij een dergelijke claim cultuur zich verplaatsen naar west Europa, waaronder Nederland.

Ben zelf geen voorstander van het over tegen moeten ageren en als dat niet lukt, procederen. Edoch soms moet het.
Hoe dacht je dat onze wereld eruit had gezien als er geen acties was gevoert tegen diverse multinationals inzake millieu en veiligheid? Kan daar legio voorbeelden van noemen.

Ik ben dan ook van mening dat je het bovenstaande, alsmede wat jij geschreven hebt, is wat meer, of heel, vanaf dat punt zou moeten bekijken. Wie weet dat je dit alles dan kunt begrijpen.

Mazzeltov;

Ralph

Hil

Ralph, dat begrijp ik heel goed. Ben ik ook voor. Maar ik heb het idee dat je overal tegen een muur aanloopt.
Kijk, als Legio je onder valse voorwendsels het contract heeft aangesmeerd, moet je natuurlijk actie ondernemen.
Maar in mijn geval heb ik dat gevoel niet. Want anders moet ik ook een zaak beginnen tegen :
De hypotheek adviseur. Hij adviseerde mij om (gelukkig) een deel van de overwaarde te gebruiken om aandelen te kopen. Hierdoor ben ik virtueel € 15.000 kwijt.
De Rabo bank. Ik had nog wat geld over en besloot KPN aandelen te kopen. Ik zeg nog tegen de Rabo: "Lager als € 18 zullen ze toch wel niet gaan. " Nee, dat zou vlgs hen niet gebeuren. Nou het resultaat is bekend.
Fa Knipping met hun CashBack aktie. Daar ben ik dus wel mee bezig via een advocaat. Want zij gaven de garantie dat het niet mis kon gaan. Nou wel dus! Maar nu geven ze niet thuis.
Dus al heb je een garantie, dan nog gaat het fout.
En ik blijf erbij, met aandelen heb je (bijna) nooit de garantie dat het goed gaat.
Je blijft hopen dat het nog goed komt, maar ik heb mijn twijfels.

learner

Ongelezen bericht door learner »

Heb vanochtend een auto gehuurd…

“Kan ik em ook huren met die goedkope wa-verzekering ?”

“Bij ons niet, neen. Een duurdere all-risk verzekering is, bij ons althans, altijd verplicht. Stelt u zich eens voor dat u de hoek om bent en em op een hoop rijdt tegen een lantaarnpaal ? Die goedkope wa-verzekering zal de schade aan de paal hoogstwaarschijnlijk wel betalen. Maar wie gaat aan ons de schade aan de auto betalen? Die moeten wij dan op u gaan verhalen. We weten niet eens of u dat wel kunt betalen.”

“Ja, maar ikke ben een hele goeie chauffeur! Ik heb altijd goed opgepast en bijna nooit brokken gemaakt. Dus ik heb die dure all-risc verzekering helemaal niet nodig.”

“Nou, goede morgen dan maar. E zijn nog vier andere verhuurbedrijven aan de overkant. Daar kunt u zo een auto huren. Zelfs helemaal zonder verzekering. Succes en sterkte…”

“Waarom kan het daar bij hunnie dan wel en bij jullie niet?”

“WIJ beschermen onze klanten. Wij hebben een naam hoog te houden. Zowel voor de ervaren als de onervaren chauffeurs… Er zijn risico’s, die nooit zijn in te schatten. Voor u niet. Maar ook voor ons niet. En wij vinden het heel belangrijk dat wij, als ervaren verhuurders, deze risico’s onmiddellijk voor onze klanten en onszelf afdekken. Zodat we aan beide kanten geen problemen achteraf kunnen krijgen… WIJ hebben GEEN verstand van verzekeren… MAAR we weten bij voorbeeld wel dat er, om te beginnen, bij ons om de hoek, waar u nog niet geweest bent, een reeds aan gort gereden lantaarnpaal ligt… Buiten dat weten u en wij , dat een ongeluk in/om een klein hoekje ligt...”

Ralph

Hil,

Over het algemeen zul je in bepaalde, waarschijnlijk veelvuldig voorkomende, zaken tegen een bepaalde muur oplopen.

Probleem is echter dat als wij, al dan niet, gelaten dit alles laten gebeuren er niets verandert. Denk is terug aan het mensbeeld een jaar of honderd terug. Toen keken we anders naar onze maatschappij en bepaalde groepen. Mensen uit Suriname, daar keken we op neer, homoseksuelen werden niet geaccepteerd, sterker nog in de jaren '80 van de vorige eeuw hield de politie nog razzia's in de COC localen.
Je zult misschien denken wat hebben bovenstaande zaken nu met dit alles van doen. Juist door het opstaan van de bevolking tegen dit zoor vooroordelen en onrecht is onze samenleving op deze punten drastische gewijzigd.

Het was ff een omweg, maar op deze manier lijkt het me duidelijk. Je zult altijd voor jezelf een afweging moeten maken of je ergens tegen in het verweer komt of wil gaan komen. Persoonlijk ben ik iemand die dat regelmatig doet, daar ik niet kan tegen onrecht. Maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dit doet of er zo tegenaan kijkt. Waarbij ik wel wil opmerken dat ik niet, nodeloos, op elke slak zout leg.

Om een voorbeeld te geven, ook inzake de Rabobank. Het was me al enige tijd opgevallen dat er op een van onze rekeningen telkenemale een bedrag aan debitrente werd afgeboekt. Iets wat niet kan, daar deze rekening niet rood kan staan en ook nimmer rood staat. Contact opgenomen met onze bank. Hele verhaal gedaan, medewerker kon niets voor mij betekenen. Heb de bank haarfijn uitgelegd wat mijn rechten zijn en hun plichten, o.a. conform WPR en hun eigen regels, en kreeg alsnog een hele map met alle transacties. Wat blijkt nu de bank houd bij tijd en wijle geld achter waardoor er, buiten ondergetekende zijn schuld om, een debet stand ontstaat, die een dag later weer ongedaan word gemaakt.
Lang verhaal, moet hier nog verder over corresponderen, maar dit kleine geintje, zou je voor de gein is moeten verspreiden over alle clienten van de desbetreffende bank en vermoedelijk, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geld dit ook voor andere banken.
Dan zie dat deze kleine bedragen op jaarbasis omgeslagen naar het totaal aantal clienten toch flink in de papieren loopt.
Hier kun je je dus bij neer leggen of niet. Ik vind dit een vorm van diefstal die ik niet accepteer en kom daarvoor in 't geweer. Voordeel is dat straks iedereen, via de zogenaamde precedente werking, hier van mee kan genieten. Nadeel is dat dit mij, soms, onevenredig veel tijd en energie kost.

Tot zover mijn relaas en aanvullende opmerkingen.

Uitkijkend naar je reactie, verblijf ik,

Mazzeltov;

Ralph

Gesloten