LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom Dexia ook eegaleasers dagvaard

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Waarom Dexia ook eegaleasers dagvaard

Ongelezen bericht door Erik »

Je zou denken dat Dexia de eegaleasers links zou laten liggen gezien de kans dat Dexia deze zaken gaat verliezen zeker gezien de recente uitspraken van de kantonrechter in Amsterdam.

Ik denk dat Dexia deze eegaleasers toch dagvaardt om sterker te staan in hun zaak tegen Aegon. Als Dexia de zaak tegen de eegaleaser verliest dan kan Dexia stellen dat Aegon ongeldige contracten verkocht heeft en als Dexia de zaak tegen de eealeaser wint dan kunnen ze dat gebruiken in de procedure tegen de stichting Eegalease.

Ik vraag me dan ook af of er ook eegaleasers gedagvaard zijn die hun contract na maart 2000 hebben afgesloten. Dit is namelijk het moment waarom Labouchere is gekocht door Dexia en vanaf dat moment was Dexia zelf verantwoordelijk voor de contracten en kunnen ze niets afschuiven op Aegon.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Waarom Dexia ook eegaleasers dagvaard

Ongelezen bericht door croosjes »

erik,het gaat niet om het jaar 2000 nee het gaat terug tot en met 1995 en wat dexia doet met aegon is eigelijk niet zo belangrijk want hun nemen een bedrijf over en de gedupeerde niet.En als een contract vernietigd is dan moet dexia dit wel aan vechten anders hebben ze bij voor baat al verloren.drie keer een zaak in het voordeel van Eeagalease dat zegt toch wel iets.vrgr.andre de croos

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Waarom Dexia ook eegaleasers dagvaard

Ongelezen bericht door Erik »

Croosjes,
Het maakt wel degelijk uit. Dexia wil de koop van Labouchere ongedaan maken en als dat ze niet lukt dan willen ze op zijn minst een aanzienlijk bedrag terug. Als inderdaad de contracten die zijn afgesloten ten tijde van het Aegon tijdperk allemaal nietig worden verklaard dan heeft Dexia een sterkere zaak en dus meer recht op een vergoeding van Aegon.
De zaak van Dexia tegen Aegon is wat mij betreft de enige die ze wel mogen winnen.

Voor de lessees maakt het inderdaad niet uit wie op welk moment eigenaar van Labouchere was maar dat was ook niet de vraag die ik in de posting probeerde te beantwoorden maar misschien dat je daar over heen hebt gelezen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Waarom Dexia ook eegaleasers dagvaard

Ongelezen bericht door croosjes »

erik,De rechter heeft toch bepaald dat als je de KNOW HOW in huis hebt dan moet dat toch gebruiken;want anders was het beleid van het bedrijf die het product in de handel bracht of blijft verhandelen geen goed beleid heeft DEXIA dus.vrgr.andre de croos

Gesloten